25 marca 2013 r. weszła w życie nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne w zakresie dotyczącym możliwości instalowania plików cookies oraz innego oprogramowania w urządzeniach abonentów oraz użytkowników końcowych. Zmiana ustawy wynika z uwzględnienia art. 5 ust. 3 Dyrektywy 2002/58/WE (Dyrektywa o prywatności i łączności elektronicznej).
W związku z powyższym nasza strona pyta wszystkich użytkowników o zgodę na przechowywanie i stosowanie cookies (wyskakujące okienko z odpowiednią informacją i klawiszem akceptacji warunków naszej polityki w tym zakresie). Przyjęliśmy zasadę, że wystarczająca jest jednorazowa zgoda dlatego też po jej uzyskaniu okienko informacyjne jest automatycznie dezaktywowane dla danego użytkownika.
Strona www.nsu-riders.pl używa opcjonalnie plików cookies. Celem stosowania plików cookies przy użytkowaniu naszej strony jest jedynie ułatwienie użytkownikom procesu logowania i zapamiętanie spersonalizowanych ustawień użytkownika. Każdy użytkownik może je wykasować lub zablokować ich używanie w ustawieniach swojej przeglądarki.
Krótka informacja:
Cookies (lub inaczej „ciasteczka”), są to niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane w urządzeniu końcowym użytkownika. Ciasteczka mogą zawierać rozmaite rodzaje informacji o użytkowniku witryny internetowej oraz o historii jego połączeń z danym serwerem. Są wykorzystywane do różnych celów, m.in. dzięki cookies możliwe jest tworzenie spersonalizowanych serwisów internetowych, obsługi logowania czy powszechnie znanych koszyków zakupowych w sklepach internetowych. Stanowią również kluczowy element analizy behawioralnej w związku z reklamą behawioralną, czyli tzw. OBA. Jak pokazuje dotychczasowa praktyka cookies stanowią integralną część ruchu sieciowego, w wielu przypadkach są wręcz niezbędne do jego normalnego funkcjonowania. (źródło: link)
- Szczegóły
- Kategoria: Identyfikacja
- Spiker Przez
- Nadrzędna kategoria: FAQs
- Odsłon: 3208
Jako posiadacze motocykli NSU mamy szczęście, że tradycje nieistniejącej już marki kontynuuje spółka Audi A.G. należąca do koncernu Volkswagen. Specjalnie wydzielona komórka Audi Tradition opiekuje się między innymi zachowanymi archiwami dotyczącymi wyprodukowanych pojazdów. Dla większości roczników, po podaniu numeru ramy (w przypadku motocykli) można więc uzyskać informacje o typie pojazdu, dokładnej dacie produkcji, numerze zamontowanego fabrycznie silnika, opcjonalnym i dodatkowym wyposażeniu, a nawet o zamawiającym. Są to szczególnie cenne informacje dla osób odbudowujących niekompletny pojazd o nieznanej historii.
Od początku 1938 roku fima NSU dołączyła do swojej oferty modele OSL z głowicą aluminiową (niem. "gekapselte Leicht-Metall Zylinderkopf"). Wyjątkiem był najmniejszy model 201 OSL który do końca produkcji zachował głowicę żeliwną. Pojawił się także nowy model 601 OSL, który nie miał wcześniej odmiany z głowicą żeliwną.
Nowa konstrukcja głowicy zapewniała szczelne zakrycie wszystkich elementów ruchomych układu rozrządu, zwiększając tym samym ich trwałość oraz poprawiała chłodzenie. Dodatkowo dla ułatwienia czynności serwisowych zastosowano regulację luzu zaworowego za poprzez obrót mimośrodowych osi ze skalami wyprowadzonymi na zwenątrz. Gniazda i prowadnice zaworowe wykonano z odpowiedniego brązu, dzięki czemu nie ma problemu ze stosowaniem dzisiejszej benzyny bezołowiowej. Co ciekawe zrezygnowano z ciśnieniowego smarowania dźwigienek zaworowych ufając w wystarczające działanie mgły olejowej przedostającej się do głowicy osłoną lasek popychaczy. Czas pokazał, że rozwiązanie to sprawdziło się znakomicie - po 70-ciu latach w większości znanych mi przypadków łożyskowanie osi dźwigienek zaworowych nie wykazuje objawów zużycia.
Tak jak starszych w głowicach żeliwnych "małe OSL" czyli 251 OSL i 351 OT zachowały pojedynczy wylot spalin a "duże OSL" czyli 351/501/601 OSL podwójny. Dzięki temu jest możliwe szybkie przypisanie głowicy do jednej z tych tych grup. Problem zaczyna się przy identyfikacji głowic pochodzących od bliźniaczych modeli i w tym ma pomóc niniejszy artykuł.