Nsu 250 osl
Nsu 250 osl
Prosze o dokladne zidentyfikowanie motocykla.Podobno rocznik 1943 wersja WH. Podaje jeszcze numer ramy 1163213
-
- Posty: 252
- Rejestracja: pn 17 sie, 2015 9:07 am
Re: Nsu 250 osl
Witam,napisz do audi-tam Ci zidentyfikują..a to jest motocykl kolegi Piotrka od którego i ja kupiłem 3 lata temu 251 osl,i już go dosiadam..w sumie jest kompletny i warty odbudowy..powodzenia
Re: Nsu 250 osl
A Piotrek jest z forum?W tym roczniku wychodziły takie klamki?
Re: Nsu 250 osl
Chyba nie myślisz, że wszystko w tym motocyklu jest takie jak wyszło z fabryki? To są sprzęty, które wiele przeszły do dzisiejszych czasów i trzeba się cieszyć jeśli zespół napędowy jest zgodny z ramą i tabliczką znamionową. Osprzęt kierownicy czy inne drobiazgi to rzeczy do uzupełnienia. Trafiają się oczywiście okazy zachowane w idealnej kompletacji,, ale to już inna kategoria cenowa. To co jest na zdjęciach to jest tzw. "projekt", mniej więcej zgodny z deklarowanym rocznikiem. W tych latach nie było niczego innego poza "wersją WH", z wyłączeniem wojennego eksportu nielicznych cywilnych egzemplarzy do krajów neutralnych (Szwecji).
Podejrzewam o którego Piotrka chodzi, ale niech sam się odezwie jak ma ochotę. W sumie to myślałem, że to są twoje fotki, ... a tutaj okazuje się, że nie za bardzo.
NSU 351 OSL '38, NSU 351 OSL WH '37, ...
Re: Nsu 250 osl
Dzieki za odpowiedz.Tak to nie jest mój motocykl zastanawiam się nad kupnem i pytam bardziej doświadczonych formuowiczów.Dlatego chcę sie dowiedzieć o moto jak najwięcej przed podjęciem decyzji?
-
- Posty: 252
- Rejestracja: pn 17 sie, 2015 9:07 am
Re: Nsu 250 osl
klamki,gaznik nie orginalne-to jest baza którą trzeba pouzupełniać,ale spoko jest b.dużo replik do tego modelu..
Re: Nsu 250 osl
Jeszcze lampa przednia jest niewłaściwa.
Re: Nsu 250 osl
I tak oto w/w pojazd właśnie trafił do mnie:)i tu kolejna prośba do udziałowców dyskusji, o garść danych co mnie tu czeka, już wiem że lampa jest z Kaśki,a puszki kopie,gaźnik lipa itd zresztą w przypadku wh sa zbędne. Zamierzam go zrobić w/g oryginału, już pisałem do Audi-tradition czekam co odpiszą.Też jeśli się uda chciałbym porozmawiać z po-poprzednim właścicielem, spokojnie nie będę bił, chyba że zamienimy "b" na "p" to spoko. Pytania
1)jak rozpoznać oryg. kierę
2)jakie wymiary ma Bosch EAS 150? Średnica się domyślam
3)czy to prawda że kiepsko chodzi na starych gaźnikach? Jakiś Niemiec pisał coś w ten deseń stąd pytanie
4)widziałem wojenne zdjęcia z odwrotnymi klamkami, ale i z normalnymi, i już nie wiem kto tu jest normalny...
5)osprzęt kiery, też raz widziałem standard NSU a innym razem coś innego,typu sygnał osobno i zmiana świateł osobno-czyżby uproszczenia wojenne?
6)licznik-mam tam wciśnięty jakiś ruski czyli kopia oryginału w oryginale ZSRR, jak to ustrojstwo wyregulować porządnie na veigla?W sensie żeby nie oszukiwał...(chwilowo muszę przyoszczędzić lampki kosztują tyle co motur a to początek wydawania kaski )Ktoś to robił na forum ale mi uciekło....
7)kwestia stacyjki...jak to w ogóle wygląda???
8) dolna osłona łańcucha, da się to kupić czy lepiej całość?
9)o przewodach w oplocie i przewodzie wyrównawczym paliwa już wiem
I to na razie będzie tyle.Bardzo proszę o odzew
1)jak rozpoznać oryg. kierę
2)jakie wymiary ma Bosch EAS 150? Średnica się domyślam
3)czy to prawda że kiepsko chodzi na starych gaźnikach? Jakiś Niemiec pisał coś w ten deseń stąd pytanie
4)widziałem wojenne zdjęcia z odwrotnymi klamkami, ale i z normalnymi, i już nie wiem kto tu jest normalny...
5)osprzęt kiery, też raz widziałem standard NSU a innym razem coś innego,typu sygnał osobno i zmiana świateł osobno-czyżby uproszczenia wojenne?
6)licznik-mam tam wciśnięty jakiś ruski czyli kopia oryginału w oryginale ZSRR, jak to ustrojstwo wyregulować porządnie na veigla?W sensie żeby nie oszukiwał...(chwilowo muszę przyoszczędzić lampki kosztują tyle co motur a to początek wydawania kaski )Ktoś to robił na forum ale mi uciekło....
7)kwestia stacyjki...jak to w ogóle wygląda???
8) dolna osłona łańcucha, da się to kupić czy lepiej całość?
9)o przewodach w oplocie i przewodzie wyrównawczym paliwa już wiem
I to na razie będzie tyle.Bardzo proszę o odzew
- klemensu22
- Posty: 100
- Rejestracja: czw 04 wrz, 2014 5:22 am
- Lokalizacja: Puławy
Re: Nsu 250 osl
Niemcy mówią różne dziwne rzeczy, np. że Hitler był Austriakiem. Wszystkie gaźniki do NSU są stare i poprawnie zregenerowane będą pracować kolejne dziesięciolecia. W zastępstwie Veigla najlepiej zdobyć licznik od Awo, ale to również trudne. Widziałem zamontowane ruskie liczniki z veiglowską tarczą, dostępne na alledrogo, podobno dobrze pracują. Na forum jest człowiek, który dobrze kalibruje, oczywiście kiedy jest co skalibrować. Co masz na myśli mówiąc, że w przypadku WH jest zbędne, puszki narzędziowe? Jeśli tak to się mylisz, puszki występują. Przy odbudowie proponuję korzystać z katalogu WH bo to jest biblia. Wszystkie brakujące części na teraz dostaniesz u Lukesza jako repliki. Zanim coś kupisz u naszych producentów dobrze zasięgnij języka bo często jest to zwyczajny szajs i jeszcze łaska. Powodzenia.
NSU 201 OS/251 WH/501 TS/501 OSL
- klemensu22
- Posty: 100
- Rejestracja: czw 04 wrz, 2014 5:22 am
- Lokalizacja: Puławy
Re: Nsu 250 osl
Odnośnie stacyjki: w WH są dwie, jedna w lampie tylko do przełączania świateł i druga na zbiorniku. Na Twoich zdjęciach nie widzę, czy po prawej stronie zbiornika jest miejsce do jej mocowania. Zdjęcia tej stacyjki są gdzieś w galerii, jeżeli jakimś cudem ją zdobędziesz to będę do Ciebie mówił Panie Szmajo.
NSU 201 OS/251 WH/501 TS/501 OSL
Re: Nsu 250 osl
Są "wczesne WH" ze zwykłą stacyjką w lampie i "późne WH" - ze stacyjką (zapłon) tak jak piszesz na zbiorniku - tylko wtedy zbiornik jest z tłoczonymi napisami "NSU" wewnątrz tarczy logo.klemensu22 pisze: czw 28 mar, 2019 10:25 am Odnośnie stacyjki: w WH są dwie, jedna w lampie tylko do przełączania świateł i druga na zbiorniku. Na Twoich zdjęciach nie widzę, czy po prawej stronie zbiornika jest miejsce do jej mocowania.
Racja co do puszek narzędziowych - zawsze były (wczesne ze skórzanymi klapkami, bardzo późne wersje z metalowymi klapkami na zawiasach i na zamek kluczykowy).
NSU 351 OSL '38, NSU 351 OSL WH '37, ...
Re: Nsu 250 osl
Hello, u mnie bak bez tłoczeń to wcześniejszy przełącznik, więc zostanie "szmajo"co do puszek, to wszędzie widzę wersję ze szkolnymi tornistrami na szybkozłączkę zamiast puszek, to miałem na myśli, temat lamp już ogarnąłem jako tako, dzięki wiedzy zgromadzonej na forum. Na pewno będę potrzebował coś "dorobionego"puki nie złapie oryginału, ale nie wiem co bo nie mam motura na macanta:( I wielkie podziękowania podpowiadającym:)
Re: Nsu 250 osl
Puszki mieszczą się pod "tornistrami', których uchwyty są odpowiednio oddalone od bagażnika i puszek.szmaja pisze: czw 28 mar, 2019 9:23 pm co do puszek, to wszędzie widzę wersję ze szkolnymi tornistrami na szybkozłączkę zamiast puszek, to miałem na myśli,
A może masz

NSU 351 OSL '38, NSU 351 OSL WH '37, ...
Re: Nsu 250 osl
A to nowość z tymi puszkami, czyli jak, puszki sa i tornistry sa...jak się dostać do puszek gdy wiszą torby?Musze to obczaić.Ma ktoś foto jak to siedzi? Jak wyglądał uchwyt na tornistry?I którędy szła instalacja do tylnej lampki?po błotniku czy pod błotnikiem? Pozostaje kwestia kiery, widziałem foty z odwrotnymi i zwykłymi klamkami...
Re: Nsu 250 osl
Znalazłem wzór blachy pod silnik, co prawda koleś szuka ale jest na wzór, pewnie nie błysnąłem, bo to już dawno gdzieś tu jest ale nie znalazłem, ktoś to robi?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 5-306-8241
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 5-306-8241
- mieteknsu1
- Posty: 145
- Rejestracja: wt 14 lip, 2009 5:46 am
Re: Nsu 250 osl
To nie jest osłona silnika do 251 OSLZnalazłem wzór blachy pod silnik
Tornistry i torby >>> my raczej nazywamy sakwami kurierskim. Wystarczy je odpiąć, i masz dostęp do skrzynek narzędziowych. Mam jeszcze jeden taki stelaż na zbyciu ( jak by cię interesował)A to nowość z tymi puszkami, czyli jak, puszki sa i tornistry sa...jak się dostać do puszek gdy wiszą torby?
Instalacja w wersji "otodoksyjnej" biegła po rurze ramy z prawej strony do dolnego mocowania (śruby) bagażnika, dalej po rurze bagażnika na dwóch uchwytach kablowych do wysokości błotnika i dalej do tylnej lampki. W wersji do jazdy po naszych drogach ( ze stopem ), po lewej rurze do włącznika stopu i dalej tak samo jak po prawej stronie.którędy szła instalacja do tylnej lampki?po błotniku czy pod błotnikiem? Pozostaje kwestia kiery, widziałem foty z odwrotnymi i zwykłymi klamkami...
Jeśli chodzi o klamki powinny być odwrotne
mieteknsu1
Re: Nsu 250 osl
Super, dzięki za podpowiedz 

Re: Nsu 250 osl
Jeszcze takie pytanka, jakie niespodzianki mogą mnie spotkać przy reanimacji sprzęta? Jakieś nietypowe łożyska? Uszczelnienia? Problemy ze szprychami? Zdarzały się pęknięcia od korozji wewnętrznej ram mimo że wyglądała ładnie? Macie namiary na ludzi dobrze regenerujących prądnice? Gdzie można kupić dobre kopie części, typu lampa,stacyjka, przełączniki? Jest problem ze śrubami? Jeśli ktoś miał jakąś zagwozdkę z tym i owym w tej maszynie bardzo proszę o info. Mam bardzo mało czasu na remont tego motocykla więc chciałbym się dobrze przygotować i w max. miesiąc to ogarnąć.
- klemensu22
- Posty: 100
- Rejestracja: czw 04 wrz, 2014 5:22 am
- Lokalizacja: Puławy
Re: Nsu 250 osl
Napisałem Ci wyżej, że repliki części kupisz u Lukesa. Prawie wszystko do 251 ma Motzke, ale dużo drożej. Czas oczekiwania od zamówienia do doręczenia około 2-3 tygodnie. Daj znać kto robi wał, szlif i odlew tłoka w miesiąc czasu, chętnie zapłacę extra
Powodzenia w reanimacji sprzętu.
NSU 201 OS/251 WH/501 TS/501 OSL
Re: Nsu 250 osl
Czesc, lozyska typowe, metryczne, oprocz lozyska skrzyni na zdawczej tulei, na ktorej osadzona jest zebatka lancuchowa - tam rolki 'lataja' po zdawczej tulei bez biezni, musisz zapytac kogos kto takie wymienial - sa gdzies opisy takich czynnosci. Ja ich nie wymienialem, bo jezdzilem 40-30 lat temu takimi sprzetami i wszystko wtedy bylo jeszcze oryginalne, fabryczne i dobrej kondycji - nie bylo potrzeby wymiany, bez luzow. Ramy w 251 pekaja na ogol od zbyt ciezkiego silnika zeliwnego lub jazdy z wozkiem bocznym - pekaja obie rurki na granicy odkuwki glowki ramy, idace w dol do silnika. Polowa zachowanych ram ma tam naspawane 'wzmocnienia' - na ogol 'grube plaskowniki-brechy' 0,5 - 1cm, szer. 4-5cm i dlugie na 10-12cm. Przyspawane jest 'to' na ogol do odkuwki i zachodzi polowa dlugosci na rurki idace w dol do bloku silnika. Jeszcze 2 lub 3 razy pekala mi rama pod skrzynia biegow - w miejscu laczenia tylnych-dolnych rurek z blachami pod skrzynia - pekaly na pol te 'oczka', przez ktore przechodzila sruba laczaca. Prawdopodobnie dzialo sie tak od intensywnej jazdy po brukowanych ulicach i podskakiwania motocykla na kostce - jezdzilem codziennie prawie 10 lat, to po 2 peknieciach 'oczka' i spawaniu, jak peklo 3 raz - to slusarz odcial 5-6cm ramy i dorobil nowa koncowke i to juz nie peklo.
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...