NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Marka
  • Modele
    • Pierwsze modele (1901-1918)
    • Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony Block
      • 201 OSL seria II
      • 201/251 OS/OSL 351 OT
      • 351/501 OS/OSL 351 OS WH
    • Modele powojenne (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux 201 ZB
      • 251 OSB Max
      • 351 / 501 OS-T Konsul
  • Imprezy
    • Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
    • Targi, wystawy, bazary
    • Galeria imprezowaGaleria imprezowa
  • Technika
    • Silnik
    • Nadwozie
    • Ustawienia, regulacje
    • Układ paliwowy
    • Instalacje elektryczne
    • Galeria technicznaGaleria techniczna
  • Warsztat
    • Dorabianie brakujących elementów
    • Samodzielne naprawy
    • Przydatne informacje warsztatowe
    • Kopie i repliki części
    • Galeria warsztatowaGaleria warsztatowa
  • GaleriaGaleria
    • Galeria (stara)Galeria (stara)
    • Galeria (Phoca - testowa)Galeria (Phoca - testowa)
  • Forum
  • Linki
    • Strony komercyjne
      • Gaźniki - części i regeneracja
    • Strony hobbystyczne
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
  3. Technika
  4. Układ paliwowy

Układ paliwowy

Szczegóły
Kategoria: Układ paliwowy
TaTy Przez TaTy
TaTy
19.Lip
Nadrzędna kategoria: Technika
19 lipiec 2009
Poprawiono: 09 maj 2023
Odsłon: 11336

Budowa, rodzaje, dobór i regulacja gaźników AMAL

Budowa gaźników Amal

W gaźnikach Amal charakterystyczne jest zastosowanie dwóch typów komór pływakowych. Pierwszy typ to komora z górnym zasilaniem paliwa, drugi natomiast posiada dolne zasilanie paliwa. Obydwa te typy spełniają identyczną rolę w procesie pracy gaźnika. Gdy kranik paliwa jest odkręcony, paliwo płynie przez gniazdo iglicy do komory pływakowej tak długo, aż pływak znajdzie się w najwyższym stanie paliwa i iglica przerwie jego dopływ.

Amal_rys1
Rys. 1. Typowy dwuprzepustnicowy gaźnik Amal z dolnym zasilaniem komory pływakowej.

Zadanie komory pływakowej jest łatwo zrozumiałe. Skoro tylko stan paliwa w komorze pływakowej zmniejsza się (poprzez zassanie paliwa do silnika) opada pływak i przez to także iglica, przez co następuje ponowny dopływ paliwa. Ten sposób pracy pływaka utrzymuje poziom paliwa zawsze na równej wysokości.

Zamiana typu pływaka na inny (sam pływak, względnie jego waga) nie jest dopuszczalna. Jednakże gaźniki Amal nie są wrażliwe na małe wahania w tym względzie. Z komory pływakowej paliwo przepływa przez dolny otwór łączący do dolnej części gaźnika, poprzez główną dyszę paliwową do rozpylacza iglicowego. Równocześnie napełnia się paliwem także rozpylacz wolnych obrotów. W związku z tym, że poziom paliwa dąży do równowagi i osiągnięcia takiego poziomu jak w komorze pływakowej, paliwo pozostaje ok. 2mm poniżej wylotu rozpylaczy.

Więcej…

Strona 2 z 2

  • 1
  • 2
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
  3. Technika
  4. Układ paliwowy
Copyright © 2025 NSU-Riders. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.