Początki
Początki naszej listy sięgają lutego 2003 roku kiedy to przypadkiem, dzisiaj można powiedzieć cudownie ;) odnaleźli się w sieci dwaj miłośnicy motocykli NSU - Spiker i Skrzydlaty. Przypomnijmy jakie były wówczas realia. Otóż w zawierającym podobno informacje o wszystkim Internecie, o motocyklach NSU informacji było naprawdę niewiele, a już w ogóle w języku polskim. W zasadzie oprócz kilku stron niemieckich nie było żadnej innej strony www w pełni poświęconej tej tematyce! Tak właściwie to w języku polskim nie było żadnej porządnej strony zajmującej się konstrukcjami sprzed wojny - taka jest przynajmniej moja ocena tamtej sytuacji, bo oczywiście nieaktualizowanych stron z krótkim opisem i kilkoma zdjęciami było trochę.
- Szczegóły
- Kategoria: Modele powojenne (1945-1966)
- TaTy Przez
- Nadrzędna kategoria: Modele NSU
- Odsłon: 9589
W 75-tą rocznicę istnienia firmy NSU, czyli w 1948 roku, przedstawiono pierwszą niemiecką powojenną konstrukcję małego motocykla. Odbyło się to na targach eksportowych w Hanowerze. Motocykl ten wywarł znaczący wpływ na dalszy rozwój konstrukcji wszystkich głównych producentów motocykli. Prasa licznie informowała o postępach w rozwijaniu tej konstrukcji już w 1947 roku. Firma NSU nie ukrywała swoich prac tworząc ten model, wręcz przeciwnie, informowała regularnie prasę. Motocykl został nazwany NSU Fox i reklamowano go sloganem Fixe Fahrer Fahren Fox (mądrzy/sprytni motocykliści jeżdżą Fox-em).
- Szczegóły
- Kategoria: Modele powojenne (1945-1966)
- TaTy Przez
- Nadrzędna kategoria: Modele NSU
- Odsłon: 8485
W roku 1951 NSU przedstawiło nowy 2-suwowy motocykl z silnikiem klasy 200 cc, którym był NSU Lux. Otrzymał on, podobnie jak model Fox, sztywną prasowaną ramę centralną połączoną z podstawą siedzenia. Konstrukcja ta była identyczna jak w czterosuwowej wersji NSU Max i w praktyce można je stosować zamiennie, gdyż mocowania silnika są identyczne. Silnik 198 cm³ wyposażono w dwu przepustnicowy gaźnik BING. Osiągał on moc 8,6 KM i był zblokowany z nożną 4-biegową skrzynią biegów doskonale przystosowaną do motocykla z koszem. Silnik był zapalany nożnym kopniakiem. Łańcuch napędowy całkowicie osłonięto co chroniło go przed niszczycielską siłą kurzu, brudu i piasku. Panele boczne 11,5 litrowego zbiornika jak również rury wydechowe, jak przystało na motocykl "luksusowy", były chromowane.