NSU ZDL 34' weryfikacja i remont

Silnik i skrzynia biegów
Awatar użytkownika
mocny

NSU ZDL 34' weryfikacja i remont

Post autor: mocny »

Nadejszła wiekopomna chwila kiedy to zdecydowałem się na demontaż i rozbiórkę zespołu napędowego.
Postaram się udokumentować moją pracę na forum, ,licząc na Waszą pomoc.
Na pierwszy rzut oka wszystkie elementy, śruby nawet spręzynki wydaja sie byc oryginalne. Silnik zpewne był już kiedyś rozbierany ale widać, że robił to ktoś z głową.
Sprzęgło prezentuje sie nastepująco:
Nsu engine1.jpg
Zębatki w dobrym stanie, łańcuszek sprzęgłowy też.
Nsu engine2.jpg
Nie wiem jaka powinna być grubośc korka na tarczy sprzęgłowej ( może ktoś podpowie) ale widać że jeszcze jest go trochę.
Po wyciagnięciu skrzyni nie zauważyłem, żadnych braków luzów itp. Wszystko na swoim miejscu.
Nsu engine3.jpg
Skrzynie oddałem już w ręce starszego kolegi - ponieważ nie mam zbyt dużego doświadczenia w remontach skrzyń a tu nie mogę sobie pozwolić na jakiekolwiek błędy.

Ja zajałem się silnikiem
Ostatnio zmieniony czw 03 paź, 2019 9:58 pm przez mocny, łącznie zmieniany 1 raz.
NSU 201 ZDL 34,
Awatar użytkownika
mocny

Re: NSU ZDL 34' weryfikacja i remont

Nsu engine4.jpg
Nsu engine5.jpg
Nsu engine6.jpg
NSU 201 ZDL 34,
Awatar użytkownika
mocny

Nsu engine9.jpg
Tłok wygląda całkiem nieźle, brak jakichkolwiek glebokich rys, pierścienie w całości. Co do wymiaru to po zmierzeniu średnicówką cylindra będę wiedziałczy tłok zostaje, czy trzeba będzie szukać innego rozwiazania
Nsu engine7.jpg
Co najważniejsze i ucieszyłem sie jak cholera ponieważ wał jest w stanie bardzo dobrym. Luz boczny bardzo niewielki w granicach 0,1 do 0,2 mm, natomiast promieniowego brak. Czopy w stanie idealnym, gwinty także, Jedynie trzeba bedzie dobrać nowy sworzeń i tulejkę swożnia dorobić ale to pikuś.
Nsu engine10.jpg