Kartery silnika.

Identyfikacja motocykli i ich części
andrys

Kartery silnika.

Post autor: andrys »

Witajcie. Wczoraj całkowicie przypadkowo zakupiłem na Motoweteran Bazar w Toruniu kartery silnika nsu. Cały czas chodzi mi po głowie NSU ;) Ma to być ozdoba na półkę ale kto wie może z czasem coś będę dokupywał i złożę motocykl :shock: Było by to istne wariactwo ale nie takie historie widywał świat.
Ale do brzegu. Kartery są bez gap i mają tylko jeden numer ten pod cylindrem oraz na kołnierzu cylindra 75 oraz od spodu dekielka pokrywy rozrządu i karteru sa 2. Wewnątrz nie zauważyłem żadnych bić. Poniżej zdjęcia. Jesteście w stanie mi powiedzieć jaki to może być rocznik i model? Nie znam się na NSU ale chętnie się dowiem od was.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Nsu 251 osl 1949 + kilka dkw ;)
Awatar użytkownika
enesiak

Re: Kartery silnika.

Post autor: enesiak »

Czesc, na moje 'oko' - to 201/251 OS z roku 1934-35 i oryginalnie mial dlugie szpilki oraz glowice zeliwna, a pozniej - 'ktosiu go przerobil' na 'krotkie szpilki', cylinder mocowany za kwadratowy kolnierz i glowice 'ameliniowa - zakryta', 'praktyka' dosc czesto stosowana w okresie powojennym.
Taka 'modyfikacja' zwiekszala tym samym pojemnosc [ w przypadku 201 OS / OSL ] do 250cc, moc o ok. 1,5 - 2 KM, itp.
Szczegolnie czesto przerabiali tak starsze silniki 251 S - OS, zeby miec 'nowoczesne - ameliniowa glowice' i zeby zawory 'nie byly na wierzchu' - bo sie 'kurzyly i scieraly' na trzonkach / prowadnicach...
Stad dzisiaj te starsze / 'odkryte' silniki 251 S - OS sa dosc rzadkie, a jeszcze 35 - 25 lat temu, 'nikt' nie wiedzial - ze w ogole takie 'istnialy w szeregu'...
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
andrys

Dzięki Enesiak. Tak właśnie obstawiałem po przejrzeniu na szybko kilku zdjęć z forumowej galerii.Typowałem właśnie żelazną odkryta głowicę i ten rocznik. Pytanie czy jestem w stanie jakoś sprawdzić czy to 201 czy 251? Coś zmierzyć?