Tłumiki WH

Rury wydechowe, tłumiki, osłony termiczne
Awatar użytkownika
mieteknsu1
Posty: 145
Rejestracja: wt 14 lip, 2009 5:46 am

Re: Tłumiki WH

Post autor: mieteknsu1 »

Ciąg dalszy zdjęć
Załączniki
4.jpg
6.jpg
5.jpg
mieteknsu1
Awatar użytkownika
Spiker
Posty: 3588
Rejestracja: pn 13 lip, 2009 11:11 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Tłumiki WH

Post autor: Spiker »

motoarczi pisze: sob 17 lut, 2024 10:58 pm Cześć, kupiłem nowe tłumiki do 351 WH i są bez tych dziurek na końcu. Czy ktoś mógłby poratować zdj. Końcówki tłumika gdzie te dziurki wypadają i jaka jest średnica otworów?
Czy po prawie miesiącu od złożenia zapytania kolega motoarczi jest usatysfakcjonowany? Myślę, że mamy już pełną jasność w temacie. Dziurki są tylko od zewnętrznej strony tłumika, w ilości i z rozstawami podanymi przez enesiaka i Mietka. Kwestia ewentualnego istnienia wersji bez zgrzewów płetwy jest do rozstrzygnięcia, ale wszystko na razie wskazuje, że to jednak tylko przekłamania retuszowanych zdjęć z katalogu części ...
NSU 351 OSL '38, NSU 351 OSL WH '37, ...
motoarczi
Posty: 54
Rejestracja: pn 09 sty, 2012 9:29 pm

Re: Tłumiki WH

Post autor: motoarczi »

Tak już mam zrobione otwory😀 Dziękuję wszystkim za zaangażowanie i wszystkie zdj z wymiarami. 👍
Awatar użytkownika
Spiker
Posty: 3588
Rejestracja: pn 13 lip, 2009 11:11 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Tłumiki WH

Post autor: Spiker »

motoarczi pisze: ndz 24 mar, 2024 9:49 pm Tak już mam zrobione otwory😀 Dziękuję wszystkim za zaangażowanie i wszystkie zdj z wymiarami. 👍
Przynajmniej jeden zadowolony! :)

A mnie wciąż nurtuje ten tłumik:
https://archiwum.allegro.pl/oferta/tlum ... 64271.html
Ogon bez przetłoczeń, za to z poprzeczką w środku wylotu. wygląda na oryginalny. Warto by było zachować zdjęcia (dla przyzwoitości podaję autora: allegrowicz "motohunter").
NSU 351 OSL '38, NSU 351 OSL WH '37, ...
Awatar użytkownika
enesiak
Posty: 3475
Rejestracja: śr 12 mar, 2014 3:39 pm

Re: Tłumiki WH

Post autor: enesiak »

Czesc, z 'odleglej przeszlosci / 1978 - 79' pamietam, jak jeden ze 'Znajomkow' - rozcinal duzym wkretakiem slusarskim [ zamiast przecinakiem ] te fabryczne zgrzewy w ogonie tlumika 'WH i 'rozszerzal go'', bo mu sie '251 OS - WH dusil / nie wkrecal sie na takie 'wysokie obroty' - jakie osiagal moj silnik 251 'WH' [ no tylko ze moj silnik byl 'po rasowaniu', jak opowiadal sprzedajacy ]... :( :shock:
Na tych archiwalnych zdjeciach tez wyglada - ze 'ktos / starannie' rozerwal koncowke tlumika na fabrycznych zgrzewach, wyklepal je 'na plasko / na goraco' i wspawal 'poprzeczke', zeby szeroka szczelina wylotowa sie 'nie zapadala' od ewentualnych uderzen bocznych [ np. w czasie jazdy terenowej ]. Zreszta - ten tlumik 'WH' ma na tych zdjeciach przylutowana na powierzchni 'izolacje terniczna - azurowa blache' na stale po to, zeby 'zamaskowac' bardzo duze wgniecenie zewnetrznej scianki tlumika [ az dziwne - ze nie potrafil tego duzego wgniecenia 'wyciagnac'.. :?: :idea: ].. :shock:
Cale te 'modyfikacje' zrobione byly na tyle dawno / w latach 40/50-tych, ze caly tlumik po tym 'zdazyl rownomiernie zardzewiec' na calej powierzchni... :idea: :shock:
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
Awatar użytkownika
enesiak
Posty: 3475
Rejestracja: śr 12 mar, 2014 3:39 pm

Re: Tłumiki WH

Post autor: enesiak »

'Mniej / wiecej' w tym zaznaczonym 'na zolto' miejscu - jest duze wgniecenie 'wielkosci piesci' lub nawet wypalenie blachy, scianki zewnetrznej tlumika 'na wylot', dlatego zostalo to 'zamaskowane' niejako w odleglej przeszlosci - ta przyspawana / przylutowana blacha z otworami, widac przez otwory w tej blasze 'ciemna czelusc'.. :idea: :
Załączniki
Jak widac na powiekszeniu zdjecia - blacha z otworami, przyspawana do powierzchni tlumika / 'maskuje' duze wgniecenie zewnetrznej scianki tlumika lub nawet jej 'przepalenie na wylot'..:
Jak widac na powiekszeniu zdjecia - blacha z otworami, przyspawana do powierzchni tlumika / 'maskuje' duze wgniecenie zewnetrznej scianki tlumika lub nawet jej 'przepalenie na wylot'..:
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
Awatar użytkownika
Spiker
Posty: 3588
Rejestracja: pn 13 lip, 2009 11:11 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Tłumiki WH

Post autor: Spiker »

enesiak pisze: pn 19 lut, 2024 2:49 pm Na zdjeciu wersji 'WH' 351 widac troche tlumik i juz chyba w 1937/38r. ma 'obciety' ogon od gory :?: , a sam tlumik mocno 'zadarty do gory'..:
Temat jest dla mnie obecnie "gorący" bo buduję właśnie 351 OSL WH z 1937-go. Dlatego też oglądałem i powiększałem te fotki które prezentujesz dziesiątki razy .. i widzę na nich te górne płetwy ogona. Te tłumiki zadarte do góry są charakterystyczne tylko dla wersji z podłogami z blachy ryflowanej ("Fussbretter"), dla której występowały specjalne rury wydechowe. Ale żaden z motocykli WH na zdjęciach sprzed 1938-go roku nie ma "obciętej" górnej części ogona. To cecha tłumików WH dopiero od 1938-go roku (aluminiowe głowice lub przejściówki). Natomiast zwraca uwagę, że stosowano pochylenie tłumika, tak, że górna płetwa ogona była bliżej koła i mniej kolidowała z sakwami - i to raczej fabrycznie bo widoczne w kilku egzemplarzach a nie tylko w jednym (?). Przynajmniej we wspomnianej wersji z podłogami. Czy potwierdzacie moje obserwacje?
NSU 351 OSL '38, NSU 351 OSL WH '37, ...
Awatar użytkownika
skrzydlaty
Posty: 844
Rejestracja: czw 09 gru, 2010 10:39 am

Re: Tłumiki WH

Post autor: skrzydlaty »

Spiker pisze: wt 01 paź, 2024 7:51 am Natomiast zwraca uwagę, że stosowano pochylenie tłumika, tak, że górna płetwa ogona była bliżej koła i mniej kolidowała z sakwami - i to raczej fabrycznie bo widoczne w kilku egzemplarzach a nie tylko w jednym (?). Przynajmniej we wspomnianej wersji z podłogami. Czy potwierdzacie moje obserwacje?
Osobiście mam tłumik z pełną rybą i sakwy, ale mój egzemplarz jest z jednostek "permakultury" ;)
po prostu 'Szczypior'... znaczy się 351 OT
ODPOWIEDZ