Tłumiki WH
- mieteknsu1
- Posty: 145
- Rejestracja: wt 14 lip, 2009 5:46 am
Re: Tłumiki WH
Czy po prawie miesiącu od złożenia zapytania kolega motoarczi jest usatysfakcjonowany? Myślę, że mamy już pełną jasność w temacie. Dziurki są tylko od zewnętrznej strony tłumika, w ilości i z rozstawami podanymi przez enesiaka i Mietka. Kwestia ewentualnego istnienia wersji bez zgrzewów płetwy jest do rozstrzygnięcia, ale wszystko na razie wskazuje, że to jednak tylko przekłamania retuszowanych zdjęć z katalogu części ...motoarczi pisze: sob 17 lut, 2024 10:58 pm Cześć, kupiłem nowe tłumiki do 351 WH i są bez tych dziurek na końcu. Czy ktoś mógłby poratować zdj. Końcówki tłumika gdzie te dziurki wypadają i jaka jest średnica otworów?
NSU 351 OSL '38, NSU 351 OSL WH '37, ...
Re: Tłumiki WH
Tak już mam zrobione otwory
Dziękuję wszystkim za zaangażowanie i wszystkie zdj z wymiarami. 
Re: Tłumiki WH
Przynajmniej jeden zadowolony!motoarczi pisze: ndz 24 mar, 2024 9:49 pm Tak już mam zrobione otworyDziękuję wszystkim za zaangażowanie i wszystkie zdj z wymiarami.
![]()

A mnie wciąż nurtuje ten tłumik:
https://archiwum.allegro.pl/oferta/tlum ... 64271.html
Ogon bez przetłoczeń, za to z poprzeczką w środku wylotu. wygląda na oryginalny. Warto by było zachować zdjęcia (dla przyzwoitości podaję autora: allegrowicz "motohunter").
NSU 351 OSL '38, NSU 351 OSL WH '37, ...
Re: Tłumiki WH
Czesc, z 'odleglej przeszlosci / 1978 - 79' pamietam, jak jeden ze 'Znajomkow' - rozcinal duzym wkretakiem slusarskim [ zamiast przecinakiem ] te fabryczne zgrzewy w ogonie tlumika 'WH i 'rozszerzal go'', bo mu sie '251 OS - WH dusil / nie wkrecal sie na takie 'wysokie obroty' - jakie osiagal moj silnik 251 'WH' [ no tylko ze moj silnik byl 'po rasowaniu', jak opowiadal sprzedajacy ]...
Na tych archiwalnych zdjeciach tez wyglada - ze 'ktos / starannie' rozerwal koncowke tlumika na fabrycznych zgrzewach, wyklepal je 'na plasko / na goraco' i wspawal 'poprzeczke', zeby szeroka szczelina wylotowa sie 'nie zapadala' od ewentualnych uderzen bocznych [ np. w czasie jazdy terenowej ]. Zreszta - ten tlumik 'WH' ma na tych zdjeciach przylutowana na powierzchni 'izolacje terniczna - azurowa blache' na stale po to, zeby 'zamaskowac' bardzo duze wgniecenie zewnetrznej scianki tlumika [ az dziwne - ze nie potrafil tego duzego wgniecenia 'wyciagnac'..
]..
Cale te 'modyfikacje' zrobione byly na tyle dawno / w latach 40/50-tych, ze caly tlumik po tym 'zdazyl rownomiernie zardzewiec' na calej powierzchni...



Na tych archiwalnych zdjeciach tez wyglada - ze 'ktos / starannie' rozerwal koncowke tlumika na fabrycznych zgrzewach, wyklepal je 'na plasko / na goraco' i wspawal 'poprzeczke', zeby szeroka szczelina wylotowa sie 'nie zapadala' od ewentualnych uderzen bocznych [ np. w czasie jazdy terenowej ]. Zreszta - ten tlumik 'WH' ma na tych zdjeciach przylutowana na powierzchni 'izolacje terniczna - azurowa blache' na stale po to, zeby 'zamaskowac' bardzo duze wgniecenie zewnetrznej scianki tlumika [ az dziwne - ze nie potrafil tego duzego wgniecenia 'wyciagnac'..



Cale te 'modyfikacje' zrobione byly na tyle dawno / w latach 40/50-tych, ze caly tlumik po tym 'zdazyl rownomiernie zardzewiec' na calej powierzchni...


201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
Re: Tłumiki WH
'Mniej / wiecej' w tym zaznaczonym 'na zolto' miejscu - jest duze wgniecenie 'wielkosci piesci' lub nawet wypalenie blachy, scianki zewnetrznej tlumika 'na wylot', dlatego zostalo to 'zamaskowane' niejako w odleglej przeszlosci - ta przyspawana / przylutowana blacha z otworami, widac przez otwory w tej blasze 'ciemna czelusc'..
:

- Załączniki
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
Re: Tłumiki WH
Temat jest dla mnie obecnie "gorący" bo buduję właśnie 351 OSL WH z 1937-go. Dlatego też oglądałem i powiększałem te fotki które prezentujesz dziesiątki razy .. i widzę na nich te górne płetwy ogona. Te tłumiki zadarte do góry są charakterystyczne tylko dla wersji z podłogami z blachy ryflowanej ("Fussbretter"), dla której występowały specjalne rury wydechowe. Ale żaden z motocykli WH na zdjęciach sprzed 1938-go roku nie ma "obciętej" górnej części ogona. To cecha tłumików WH dopiero od 1938-go roku (aluminiowe głowice lub przejściówki). Natomiast zwraca uwagę, że stosowano pochylenie tłumika, tak, że górna płetwa ogona była bliżej koła i mniej kolidowała z sakwami - i to raczej fabrycznie bo widoczne w kilku egzemplarzach a nie tylko w jednym (?). Przynajmniej we wspomnianej wersji z podłogami. Czy potwierdzacie moje obserwacje?enesiak pisze: pn 19 lut, 2024 2:49 pm Na zdjeciu wersji 'WH' 351 widac troche tlumik i juz chyba w 1937/38r. ma 'obciety' ogon od gory, a sam tlumik mocno 'zadarty do gory'..:
NSU 351 OSL '38, NSU 351 OSL WH '37, ...
- skrzydlaty
- Posty: 844
- Rejestracja: czw 09 gru, 2010 10:39 am
Re: Tłumiki WH
Osobiście mam tłumik z pełną rybą i sakwy, ale mój egzemplarz jest z jednostek "permakultury"Spiker pisze: wt 01 paź, 2024 7:51 am Natomiast zwraca uwagę, że stosowano pochylenie tłumika, tak, że górna płetwa ogona była bliżej koła i mniej kolidowała z sakwami - i to raczej fabrycznie bo widoczne w kilku egzemplarzach a nie tylko w jednym (?). Przynajmniej we wspomnianej wersji z podłogami. Czy potwierdzacie moje obserwacje?

po prostu 'Szczypior'... znaczy się 351 OT