NSU-Riders NSU-Riders
  • Startseite
  • Marke
  • Modelle
    • Erste Modelle (1901-1918)
    • Vorkriegs- und Kriegsmodelle (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD PONY-BLOCK / ZDB
      • 201 OSL serie II
      • 201/251 OS/OSL und 351 OT
      • 351/501 OS/OSL, 351 OS WH
    • Nachkriegsmodelle (1945-1966)
      • Fox / Superfox
      • Quick
      • Lux / Superlux 201 ZB
      • 251 OSB Max
      • 351/501 OS-T Konsul
  • Ereignisse
    • Treffen und Rallyes historischer Motorräder
    • Messen, Ausstellungen, Austausch
    • Ereignisse GalerieEreignisse Galerie
  • Technik
    • Motor
    • Körper
    • Einstellungen, Anpassungen
    • Kraftstoffsystem
    • Elektroinstallationen
    • Technische GalerieTechnische Galerie
  • Werkstatt
    • Motorradpremieren
    • Fehlende Elemente herstellen
    • Selbstreparatur
    • Nützliche Werkstatttipps
    • Kopien und Nachbildungen von Teilen
    • Werkstatt GalerieWerkstatt Galerie
  • GalerieGalerie
  • Forum
  • Links
    • Kommerzielle Seiten
    • Hobbyseiten
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Home
  3. Werkstatt
  4. Fehlende Elemente herstellen
  5. Blaszane elementy Nr 93942 oraz Nr 91401 towarzyszące, mocowaniu kierownicy motocykli serii OSL i ZD
Details
Kategorie: Dorabianie brakujących elementów
Skrzydlaty Von Skrzydlaty
Skrzydlaty
25.Juli
Hauptkategorie: Warsztat
25. Juli 2009
Zuletzt aktualisiert: 21. Januar 2014
Zugriffe: 3957

Blaszane elementy Nr 93942 oraz Nr 91401 towarzyszące, mocowaniu kierownicy motocykli serii OSL i ZD


Prawdopodobne usytuowanie
elementów Nr 91401


Usytuowanie elementów Nr 93942

Tropiąc oryginalne elementy, służące odbudowie mojego motocykla NSU 251 OSL, natrafiłem na dwie dosyć zagadkowe blaszki. Mając na uwadze to, że z reguły pozornie zbyteczne drobiazgi, ginęły w pierwszej kolejności, przypuszczam, że brakuje ich wielu podobnym mi miłośnikom żelastwa z przed lat.

Omawiane przeze mnie blaszki zidentyfikowałem, zgodnie z katalogiem części motocykli NSU 201/251/351OT, pod numerami 91401 i 93942. Ich dokładne zastosowanie i usytuowanie w konstrukcji pojazdu wydedukowałem i z obrazowałem poniższymi rysunkami.

Być może, właściwe ich usytuowanie, jest nieco inne, ale w tej kwestii muszę liczyć na opinię osób, które miały okazję widzieć te elementy w oryginale. O ile usytuowanie blaszek 93942 widocznych na prawym rysunku jest raczej jednoznaczne, o tyle zamocowanie blaszek 91401 (na lewym rysunku) może mieć, co najmniej trzy usytuowania oraz dodatkowo inną orientację względem osi śruby mocującej. Element 91401 zgodnie z katalogiem nazywa się Kabelhalter, co można tłumaczyć jako ogranicznik (trzymacz) przewodów.


Widok rozstrzelony uchwytów
mocowania kierownicy wraz
z elementami Nr 91401 oraz Nr 93942

Szczerze mówiąc bardziej pasuje mi to na element prowadzący linki, wychodzące w tym miejscu z kierownicy. Jaka jest prawda? Dodatkowo w dużym oczku tegoż elementu powinien znajdować się pierścień gumowy, zabezpieczający przechodzące wewnątrz cięgna lub kable przed ocieraniem.

 

Poniżej przedstawiam rysunki omawianych blaszek, z podaniem ich wymiarów umożliwiających ich odtworzenie.


Blaszka Nr 93942


Oczko kablowe Nr 91401

Brakowało? - No to proszę!

Skrzydlaty
Skrzydlaty
Vorheriger Beitrag: Mocowanie sygnału modeli OSL i ZD stosowane do ok. 1940 roku Zurück Nächster Beitrag: Łożyskowanie piasty koła przedniego motocykli serii OSL i ZD Weiter
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Home
  3. Werkstatt
  4. Fehlende Elemente herstellen
  5. Blaszane elementy Nr 93942 oraz Nr 91401 towarzyszące, mocowaniu kierownicy motocykli serii OSL i ZD
Copyright © 2025 NSU-Riders. Alle Rechte vorbehalten.
Joomla! ist freie, unter der GNU/GPL-Lizenz veröffentlichte Software.