NSU-Riders NSU-Riders
  • Startseite
  • Marke
  • Modelle
    • Erste Modelle (1901-1918)
    • Vorkriegs- und Kriegsmodelle (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD PONY-BLOCK / ZDB
      • 201 OSL serie II
      • 201/251 OS/OSL und 351 OT
      • 351/501 OS/OSL, 351 OS WH
    • Nachkriegsmodelle (1945-1966)
      • Fox / Superfox
      • Quick
      • Lux / Superlux 201 ZB
      • 251 OSB Max
      • 351/501 OS-T Konsul
  • Ereignisse
    • Treffen und Rallyes historischer Motorräder
    • Messen, Ausstellungen, Austausch
    • Ereignisse GalerieEreignisse Galerie
  • Technik
    • Motor
    • Körper
    • Einstellungen, Anpassungen
    • Kraftstoffsystem
    • Elektroinstallationen
    • Technische GalerieTechnische Galerie
  • Werkstatt
    • Motorradpremieren
    • Fehlende Elemente herstellen
    • Selbstreparatur
    • Nützliche Werkstatttipps
    • Kopien und Nachbildungen von Teilen
    • Werkstatt GalerieWerkstatt Galerie
  • GalerieGalerie
  • Forum
  • Links
    • Kommerzielle Seiten
    • Hobbyseiten
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Home
  3. Modele NSU

Modele NSU

 Informacje o poszczególnych modelach motocykli NSU - opisy, dane techniczne, lata produkcji.

Details
Kategorie: Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
Spiker Von Spiker
Spiker
09.Sep.
Hauptkategorie: Modele NSU
09. September 2022
Zuletzt aktualisiert: 24. Mai 2023
Zugriffe: 198

Das fehlende Glied – 601 OS

P2210823 Das Thema NSU-Modelle aus der Zwischenkriegszeit schien ausgereift zu sein. Auch in unserem Markenforum dachten wir, dass uns in dieser Angelegenheit nichts mehr überraschen kann. Nun, vielleicht wurden bei der Recherche zur Systematisierung der Unterschiede in den Folgejahren kleinere Entdeckungen erwartet, vielleicht der Zufluss weiterer Informationen zu den einzelnen Exemplaren des Hochleistungs-Werksteams NSU, ... aber nicht die Entdeckung eines völlig neuen Modells! Und außerdem in Form eines gut erhaltenen Exemplars (und sicherlich des darin enthaltenen Motors), das in unser Land importiert wurde. Und doch ist es passiert! Wir können davon ausgehen, dass es eine „volle 600“ gab, also das Modell 601 OS mit Gusseisenkopf aus der Zeit um 1935-36. Selbst in fundierten deutschen Veröffentlichungen, Internetstudien oder umfassenden Listen von NSU-Motorradmodellen wurde ein solches Modell bisher nicht erwähnt.

Weiterlesen …

Details
Kategorie: Modele NSU
Admin Von Admin
Admin
03.Jan.
03. Januar 2017
Zuletzt aktualisiert: 24. Mai 2023
Zugriffe: 2743

Modele NSU na przestrzeni całej produkcji (1901-1966)

Firma NSU należy do pionierów motoryzacji. Mnogość modeli motocykli produkowanych przez 65 lat jej istnienia, może przyprawić o zawrót głowy. Wiele z nich to modele w Polsce zupełnie nieznane, szczególnie te z pierwszych dwóch dziesięcioleci produkcji. Tak samo mało popularne są u nas modele powojenne, a to ze względu na uwarunkowania geopolityczne i realia ekonomiczne lat 50-tych i 60-tych, które tworzyły skuteczną barierę do ich napływu. W naszej "typologii" motocykli NSU, postanowiliśmy więc w pierwszym rzędzie skupić się na najczęściej spotykanych w naszym kraju typach, a więc pochodzących z dwudziestolecia międzywojennego i okresu II W.Ś.

Pełne zestawienie motocykli NSU w przygotowaniu. Chętnych do włączenia się w tę żmudną pracę prosimy o kontakt.

Rejestr zachowanych motocykli NSU

Podjęliśmy próbę oszacowania ilości ocalałych i zachowanych do dzisiaj motocykli NSU, ze szczególnym uwzglednieniem Polski. W tym celu została opracowania specjalna tabela do której dobrowolnie można sie wpisywać. Wpisz swój motocykl i Ty!

Roczniki produkcji a numery ram

W odróżnieniu od wielu innych producentów motocykli, w wytwórni NSU przyjęto zasadę oznaczania wyprodukowanych pojazdów kolejnymi numerami, bez względu na ich rodzaj i model. Tak wiec w zasadzie do identyfikacji daty produkcji posiadanego motocykla wystarczyła by prosta tabela podające przedziały numerów ram w poszczególnych latach. Jednakże, dla zobrazowania długości produkcji poszczególnych modeli, przedstawiamy poniżej nieco bardziej rozbudowaną tabelę. Niestety nie jest to pełne zestawienie wszystkich modeli i lat produkcji, lecz na szczęście obejmuje najczęściej spotykane w naszym kraju grupy.

Model Rocznik Pojemność [ccm] Moc silnika [KM] Numer ramy
Motosulm 31 63 1,25 900001-909212
32 63 1,25 909213-909608
33 63 1,25 909609-910964
34 63 1,25 910965-912528
35 63 1,25 912529-1009975
Pony 100 od VII 37 97 3 1052616-1063358
38 97 3 1065359-1106195
39 97 3 1106479-1137181
40 97 3 1137306-1145042
Quick od VI 36 98 2,75 1300000-1309950
37 98 3 1309951-1331861
38 98 3 1331862-1357494
39 98 3 1357495-1384829
40 98 3 1384830-...
175 Z 30 174 4,5 846690-847689
31 174 4,5 847702-854008
32 174 4,5 854009-856424
175 ZD 33 174 6,5 857717-860942
201 OS 33 198 8 859264-862382
201 OSL 33 198 8 862593-862780
34 198 8 862781-884577
35 198 8,5 884578-1008976
36 198 8,5 1008977-1036833
37 198 8,5 1036834-1065358
38 198 8,5 1065359-1103824
39 198 8,5 1106407-1113960
201 Z 30 198 5 845785-847697
31 198 5 847698-853823
32 198 5 854010-857253
201 ZD 33 198 6,5 861199-862555
201 ZDL 33 198 6,5 862556-862776
34 198 6,5 862832-864627
201 ZD Pony 34 198 6,5 / 7 864628-884512
35 198 6,5 / 7 884513-1008976
do VII 36 198 6,5 / 7 1008977-1022380
201 ZD BLock Luxus od V 35 198 6,5 / 7 891896-1008976
do VII 36 198 6,5 / 7 1008977-1022872
201 ZD Pony Block oraz 201 ZDB od VII 36 198 6,5 / 7 1022873-1036833
37 198 6,5 / 7 1036834-1065358
38 198 6,5 / 7 1065359-1106280
39 198 6,5 / 7 1106281-1136757
40 198 6,5 / 7 1137569-...
201 R 28/29 199 4,5 802649-815961
201 T 29/30 199 4,5 816063-834249
201 TS 30 199 4,5 834490-847221
31 199 4,5 850200-853769
32 199 4,5 854974-856774
251 OSL 33 239 9 862622-862681
34 239 9 862787-883129
35 239 10 884994-1008976
36 239 10,5 1008977-1036833
37 239 10,5 1036834-1065358
38 239 10,5 1065359-1105531
39 239 10,5 1109759-1137143
40 239 10,5 1137182-...
251 Z 30/31 244 5,5 847432-853157
32 244 5,5 856922-856934
33 244 5,5 859608-859618
251 TS 30/31 247 6 834754-851410
251 R 24/27 248 6 455000-481943
27/28 248 6 484437-808638
251 S 28/29 248 10 491595-821979
251 T 28/29 249 6 491744-814637
251 OSB Max 52 seria 0 249 17 1234001-1234062
`53 seria 1 249 17 1234063-1234065
54 249 17 1234066-1274973
Spezialmax 249 17 1274974-1830800
Supermax 249 17 1830801-....
301 T 29/30 298 7 815544-838688
301 TS 30 298 7 837221-846190
351 OT od XI 36 346 12,5 1032841-1036833
37 346 12,5 1036834-1065358
38 346 12,5 1065359-1105580
39 346 12,5 1109854-1135762
351 OS 32 346 18 857069-857380
33 346 18 857384-862562
34 346 18 864181-870115
351 OST 35 346 18 885070-1008976
36 346 18 1008977-1036833
351 OSL 33 346 18 871000-879968
34 346 18 880577-884035
35 346 18 884558-1008976
36 346 18 1008977-1036833
37 346 18 1036834-1065358
38 346 18 1065359-1105935
39 346 18 1106336-1136944
40 346 18 1137345-....
351 Renn Königswelle 35 346 25 888388-1008975
501 T 27/29 494 11 477987-834022
501 TS 30/31 494 11 834051-853460
32 494 11 854144-857360
33 494 11 857425-859803
34 494 11 864936-884489
35 494 11 884528-1008976
35 494 12,5 1008977-1036833
500 SS 31/32 494 20 850190-857382
501 OS 32 494 20 855198-857381
33 494 20 857383-862547
34 494 20 864227-882000
501 OSL 35 494 20 886247-1008976
36 494 22 1008977-1036833
37 494 22 1036834-1065358
38 494 22 1065359-1104812
39 494 22 1109855-1133838
500 Renn 33 494 30 858360-862581
500 Königswelle 34 494 30 865064-869548
35 494 30 886644-1133838
501 S 28/30 497 18 491845-835817
502 T 24 498 10 455000-460300
24/27 498 11 457396-487683
502 S 24/27 498 11 458132-489810
601 OSL od II 38 562 24 1071071-1105422
39 562 24 1106641-1135562
40 562 24 1137568-....
600 Renn Königswelle 33 589 35 858305-858307
35 589 35 887912-...
601 TS 30/31 592 14 843425-853659
32 592 14 854343-857373
33 592 14 857425-859501
34 592 14 865326-884487
35 592 14 884532-1008976
36 592 16 1008977-1056833
37 592 16 1036834-1065358
38 592 16 1065359-1104169
39 592 16 1106351-1131440
Details
Kategorie: Modele powojenne (1945-1966)
TaTy Von TaTy
TaTy
01.März
Hauptkategorie: Modele NSU
01. März 2011
Zuletzt aktualisiert: 21. Januar 2014
Zugriffe: 11842

NSU 351/501 OS-T Konsul I i Konsul II

Konsul_300Konstrukcja NSU Konsul została oparta na przedwojennym modelu NSU OSL 351 i 501. W stosunku do wersji przedwojennej zmodernizowano zawieszenie przednie i tylne. Zastosowano widelec teleskopowy z przodu i zawieszenie suwakowe z tyłu. W żadnym innym powojennym motocyklu NSU nie stosowano takich rozwiązań. Masa pojazdów wzrosła o 20 kg, co uczyniło je mniej sportowymi w stosunku do przedwojennych OSL. Konsul często był użytkowany w zaprzęgu z koszem. Jego nazwa została wybrana z tego powodu, że NSU występuje w słowie KoNSUl.

Weiterlesen …

Weitere Beiträge …

  1. NSU Fox / Superfox
  2. NSU Lux / Superlux 201 ZB
  3. 201 OSL seria II
  4. Motosulm
  5. 251 OSB Max
  6. 125 ZDB
  7. 201 ZD PONY-BLOCK / ZDB
  8. Quick i Pony

Unterkategorien

Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945) 9

Zestawienie modeli (1918-1945):

Typ Silnik Poj. cm ³ Moc max. w KM Obr./min Lata produkcji
NSU 4 HP 2-cylindry, 4-takt 498 6,5 - 1919 - 1922
NSU 8 HP 2-cylindry, 4-takt 996 12 - 1921 - 1927
NSU 502 T/TS 2-cylindry, 4-takt 498 10 - 1924 - 1926
NSU 251 R 1-cylinder, 4-takt 249 6 - 1924 - 1928
NSU 251 S 1-cylinder, 4-takt 247 10 4 400 1927 - 1929
NSU 251 T/TS 1-cylinder, 4-takt 249 6 - 1928 - 1933
NSU 501 S 1-cylinder, 4-takt 494 16 4 400 1928 - 1930
NSU 201 R/T 1-cylinder, 4-takt 199 4,5 - 1928 - 1930
NSU 301 T 1-cylinder, 4-takt 298 7 - 1929 - 1930
NSU 351 TS 1-cylinder, 4-takt 346 8 - 1930 - 1932
NSU-D 175 Z/ZD 1-cylinder, 2-takt 173 4,5 (ZD: 5,5) 4 000 1930 - 1933
NSU-D 201 Z 1-cylinder, 2-takt 198 5 4 000 1930 - 1932
NSU-D 251 Z 1-cylinder, 2-takt 245 6 4 000 1930 - 1933
NSU-D 501 TS 1-cylinder, 4-takt 494 12,5 4 250 1930 - 1936
NSU-D 601 TS 1-cylinder, 4-takt 592 14 (począwszy od 1936: 16) 4 350 1930 - 1939
NSU-D Motosulm 1-cylinder, 2-takt 63 1,25 4 000 1931 - 1935
NSU 501 SS 1-cylinder, 4-takt 494 30 5 800 1935 - 1937
NSU 600 SS 1-cylinder, 4-takt 597 33,5 (począwszy od 1937: 43,3) 5 500 1935 - 1938
NSU-D 201 OSL 1-cylinder, 4-takt 198 8,5 5 000 1933 - 1939
NSU-D 251 OSL 1-cylinder, 4-takt 242 10,5 5 070 1933 - 1940
NSU-D 201 ZD Pony/ZDB 1-cylinder, 2-takt 198 6,5 (począwszy od 1938: 7) 4 000 1934 - 1940
NSU-D 351 OSL 1-cylinder, 4-takt 346 18 5 020 1934 - 1940
NSU-D 501 OSL 1-cylinder, 4-takt 494 22 5 150 1935 - 1939
NSU-D Quick 1-cylinder, 2-takt 98 3 4 900 1936 - 1940
NSU-D 351 OT 1-cylinder, 4-takt 331 12,5 4 000 1936 - 1939
NSU 601 OSL 1-cylinder, 4-takt 562 24 4 950 1937 - 1939
NSU 125 ZDB 1-cylinder, 2-takt 123 4 4 500 1941
NSU Kettenkrad HK-101 4-cylindry, 4-takt 1 478 36 3 400 1941 - 1944

Opracował: Tadeusz "TaTy"

Modele powojenne (1945-1966) 4

Zestawienie modeli powojennych (1945-1966):

Typ Silnik Poj. cm ³ Moc maks. Obr./min. Lata produkcji
NSU Quick 1-cylinder, 2-takt 97 3 4 750 1945 - 1953
NSU 125 ZDB 1-cylinder, 2-takt 123 5 4 600 1947 - 1951
NSU Fox 1-cylinder, 4-takt 98 5,2 6 500 1949 - 1954
NSU Fox 1-cylinder, 2-takt 123 5,4 5 300 1951 - 1954
NSU Lambretta 1-cylinder, 2-takt 123 (począwszy od 1954: 146) 4,5 (począwszy od 1954: 6,2) 4 500 (5 200) 1950 - 1956
NSU Konsul I 351 OST 1-cylinder, 4-takt 346 18 5 500 1951 - 1953
NSU Konsul I 501 OST 1-cylinder, 4-takt 494 22 5 000 1951 - 1954
NSU Lux / Superlux 1-cylinder, 2-takt 198 8,6 (Superlux: 11) 5 250 1951 - 1956
NSU Max / Supermax 1-cylinder, 4-takt 247 17 (Supermax: 18) 6 500 1951 - 1963
NSU Quickly N/S/L/T/TT/F 1-cylinder, 2-takt 49 1,4 (począwszy od 1959: 1,7) 4 600 1953 - 1963
NSU Superfox 1-cylinder, 4-takt 123 8,8 6 500 1955 - 1958
NSU Delfin I + III (350 cm ³) rekord świata 2-cylindry, 4-takt 347,26 75 8 500 1951 i 1956
NSU Delfin I + III (500 cm ³) rekord świata 2-cylindry, 4-takt 498,74 110 8 500 1951 i 1956
NSU Baumm II (125 cm ³) rekord świata 1-cylinder, 4-takt 124,95 20 11 000 1955 - 1956
NSU Baumm IV (250 cm ³) rekord świata 2-cylindry, 4-takt 498,74 42 11 000 1955 - 1956
NSU Great D/V/III/IIIK 1-cylinder, 4-takt 146 (Great V: 175) 6,2 (great V: 9,5) 5 200 1956 - 1964
NSU Maxi 1-cylinder, 4-takt 174 12,5 6 500 1957 - 1964

Opracował: Tadeusz "TaTy"

Seite 1 von 5

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Anmeldung

Anzeigen
  • Benutzername vergessen?
  • Passwort vergessen?

Suchen

Wer ist online

Aktuell sind 54 Gäste und keine Mitglieder online

Sonstiges

  • Administrationspanel
  • Mailingliste
  • über die Website
  • Registrierung neuer Benutzer
  • FAQ
  • NACHRICHT

Sprachumschaltung

Sprache auswählen

Die Mehrsprachigkeit der Seite wird entwickelt und getestet. Vollständige Version vorerst nur für PL-Sprache.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Empfohlene Treffen

4 Zlot Motocykli NSU - 2025
Kostenlose Werbung für ausgewählte Events rund um Oldtimer-Motorräder
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Home
  3. Modele NSU
Copyright © 2025 NSU-Riders. Alle Rechte vorbehalten.
Joomla! ist freie, unter der GNU/GPL-Lizenz veröffentlichte Software.