NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Marka
  • Modele
    • Pierwsze modele (1901-1918)
    • Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony Block
      • 201 OSL seria II
      • 201/251 OS/OSL 351 OT
      • 351/501 OS/OSL 351 OS WH
    • Modele powojenne (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux 201 ZB
      • 251 OSB Max
      • 351 / 501 OS-T Konsul
  • Imprezy
    • Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
    • Targi, wystawy, bazary
    • Galeria imprezowaGaleria imprezowa
  • Technika
    • Silnik
    • Nadwozie
    • Ustawienia, regulacje
    • Układ paliwowy
    • Instalacje elektryczne
    • Galeria technicznaGaleria techniczna
  • Warsztat
    • Dorabianie brakujących elementów
    • Samodzielne naprawy
    • Przydatne informacje warsztatowe
    • Kopie i repliki części
    • Galeria warsztatowaGaleria warsztatowa
  • GaleriaGaleria
    • Galeria (stara)Galeria (stara)
    • Galeria (Phoca - testowa)Galeria (Phoca - testowa)
  • Forum
  • Linki
    • Strony komercyjne
      • Gaźniki - części i regeneracja
    • Strony hobbystyczne
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
  3. Imprezy
  4. Zloty i rajdy motocykli zabytkowych

Zloty i rajdy motocykli zabytkowych

Szczegóły
Kategoria: Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
Spiker Przez Spiker
Spiker
26.Cze
Nadrzędna kategoria: Imprezy
25 czerwiec 2014
Poprawiono: 06 styczeń 2017
Odsłon: 3154

Wyścigi Motocykli Zabytkowych - Oldtimer Profi 2014

oldtimer profi m15-go czerwca 2014 r. w Biłgoraju, na lokalnym torze kartingowym odbyła się kolejna (zdaje się, że druga) edycja wyścigów motocykli zabytkowych pod intrygującą nazwą Oldtimer Profi. Poprzednią edycję z 2013-go roku opisywaliśmy już na naszej stronie. Udając się po raz kolejny do Biłgoraja byłem bardzo ciekawy jak zmieni się ta impreza zarówno pod kątem organizacji jak i ilości (i jakości) uczestników oraz ich sprzętów. Z odpowiednim wyprzedzeniem dało się zauważyć zwiększoną intrensywność reklamy imprezy w mediach motoryzacyjnych (słaby punkt w zeszłym roku) lecz niepewna pogoda w przeddzień jak i dzień imprezy powodowała wątpliwości czy frekfencja będzie wysoka. Na szczęści obawy okazały się nieuzasadnione i już po przejściu przez bramę stało się jasne, że będzie na czym zawiesić oko ...

IMG 1489a mO ile organizacyjnie zastosowano dokładnie takie same rozwiązania jak w poprzedniej edycji, to jednak pod względem przygotowania uczestników i ich motocykli zaliczono znaczący skok do przodu, głównie dzięki grupie zawodników startujących na specjalnie przygotowanych do wyścigów torowych motocyklach z lat 70-tych i 80-tych, z których część przybyła aż z odległego Szczecina. Udało się dzięki temu stworzyć nową, bardzo atrakcyjną dla publiczności klasę. Pomimo sporych prędkości osiąganych przez tak mocne maszyny nie odnotowano tym razem żadnego wypadku na torze!

Więcej…

Szczegóły
Kategoria: Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
Spiker Przez Spiker
Spiker
13.Sie
Nadrzędna kategoria: Imprezy
13 sierpień 2013
Poprawiono: 21 styczeń 2014
Odsłon: 3332

Wyścigi Oldtimer Profi - Biłgoraj 2013

101_0157m27-go lipca 2013 roku odbyły się w Biłgoraju Wyścigi Motocykli Zabytkowych połączone z Plenerową Wystawą Motocykli Zabytkowych. Była to pierwsza twego typu impreza zlokalizowana na lokalnym autodromie, służącym zazwyczaj do wyścigów gokartów.

101_0114mW samych wyścigach wystartowało ok. 20 motocykli a na wystawie statycznej można było podziwiać kolejne zabytkowe motocykle i samochody. Z ciekawszych przybyłych przedwojennych motocykli można wymienić: BSA Blue Star (1935), CWS M111 Sokół 1000 (1933 i 1936), DKW SB500, Imperia 500H (1929) z wózkiem bocznym, Ariel Square 4G-1000 (1939), DKW BM-200 (1933). Niestety nie było żadnego motocykla marki NSU.

Więcej…

Szczegóły
Kategoria: Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
Victor Przez Victor
Victor
15.Lip
Nadrzędna kategoria: Imprezy
15 lipiec 2013
Poprawiono: 21 styczeń 2014
Odsłon: 2871

XXXVII Rajd Rotor 2013

DSC00917_mKolejna 37-ma edycja kultowego już Rajdu Rotor, czyli turystycznego rajdu motocyklami zabytkowymi po Warmii i Mazurach, odbyła się w dniach 20-23 czerwca 2013 r. z bazą w ośrodku wypoczynkowym Mazury Sport Club w Kretowinach. Wśród wielu ciekawych maszyn było sporo motocykli marki NSU, głównie OSL różnych pojemności, ale także 501 TS. Naszych forumowiczów  naliczono co najmniej ośmiu.  Ścisła selekcja maszyn pod względem rocznika i oryginalności spowodowała, że park maszyn prezentował sie wyjątkowo okazale. Rzadkim do zobaczenia, zwłaszcza w ruchu motocyklem był Sokół 500 RS z równie unikatowym wózkiem bocznym. Szeroka publiczność mogła podziwiać najciekawsze motocykle i ich ubranych w stylu epoki kierowców podczas konkurencji sprawnościowych rozgrywanych w Ostródzie.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć Victora w naszej galerii imprezowej oraz filmu1 i filmu2 autorstwa Arta.

Szczegóły
Kategoria: Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
Skrzydlaty Przez Skrzydlaty
Skrzydlaty
17.Lip
Nadrzędna kategoria: Imprezy
17 lipiec 2012
Poprawiono: 21 styczeń 2014
Odsłon: 2831

Wyścigi Super-Veteran Lublin 2007

Wyścigi Super-Veteran Lublin 2007 - moje małe 'Le Mans'!

Pomysł pojawił się nagle, a za nim szybki projekt realizacji. Postanowiliśmy (organizatorzy Rajdu Lubelskiego) wykorzystać imprezę organizowaną przez KM 'Pionier' na Torze Lublin, pod nazwą Super-Moto. Dzięki temu odpadło nam masę roboty, formalności itp. A przede wszystkim dzięki temu, mogliśmy sami brać udział w Wyścigach.

Impreza trwała dwa dni, ale formalnie główne wyścigi na motocyklach zabytkowych planowaliśmy i odbyły się w niedzielę 27 maja. Dzień wcześniej - w sobotę - postanawiamy zrobić jazdy próbne i pokazowe. Bo przecież, w zasadzie nikt nie wiedział, jak to się jeździ na torze.

Pojawiły się rozterki: Jak to będzie? Jak motocykl powstały w garażu 'z popiołu' zachowa się na torze? Czy nie skończy się szlifem po asfalcie i zniszczeniem własnej pracy? No i czy nie ucierpi męska ambicja i wola walki?

Więcej…

Szczegóły
Kategoria: Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
WiesBan Przez WiesBan
WiesBan
17.Lip
Nadrzędna kategoria: Imprezy
17 lipiec 2012
Poprawiono: 21 styczeń 2014
Odsłon: 2907

Pierwszy Lubelski Rajd Weteranów Szos - 2005

Pierwszy Lubelski Rajd Weteranów Szos - 20-22.05.2005

Decyzja i przygotowania

Ach te wspomnienia! Pamiętam jak na początku 2005 roku siedząc w garażu z nostalgią w sercu (i piwem w ręku), marzyłem sobie jakby to mogło być fajnie, gdybyśmy się tak wszyscy mogli spotkać i pogadać o enesach. No cóż, biorąc pod uwagę uwarunkowania geograficzne (i liczebność "enesów" w Polsce), co rano wychodząc z domu i rozglądając się na boki wzdycham - o kurna ale ja daleko mieszkam! Gdyby podczas takiej gawędy nawet komuś się znudziło i chciał gadać o du**ch, to ze stoickim spokojem rzekłbym, że mój enes jest do d**y. Pomarzyłem, pomarzyłem, do rzeczywistości wróciłem, aż tu nagle na liście mailingowej, Skrzydlaty zdaje się napisał, że w Lublinie będzie pierwszy rajd weteranów. Olśniło mnie - przecież to jest to do czego wzdychałem. Tylko jak to zrobić? - wiadomo obowiązki, rodzina, motor nie sprawny ... No cóż trzeba jakoś zacząć! Na początek żona - wyczekawszy na odpowiednią sposobność mówię 'wiesz kochanie w tym roku może się wybiorę na rajd weteranów'. Popatrzyła na mnie i pyta - 'gdzie?', 'w Lublinie' odpowiadam. Popatrzyła powtórnie wiele mówiącym spojrzeniem, bo to prawie 700 km. Co sobie pomyślała tylko się domyślam i na tym zakończyło się moje pierwsze prawdziwe podejście do PLRWS! Po kilku kolejnych podejściach uzyskałem akceptację - nawet o dziwo nie poszło tak ciężko. Ufff! No teraz tylko motor ...

Więcej…

Więcej artykułów…

  1. O Rotorze 2012 słów kilka

Strona 5 z 6

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
  3. Imprezy
  4. Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
Copyright © 2025 NSU-Riders. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.