NSU Lux wyposażono w zapłon bateryjny. Przednie koło posiadało zawieszenie wahaczowe z dwoma sprężynami śrubowymi oraz nowoczesne amortyzatory hydrauliczne. Koło tylne otrzymało wahacz z pojedynczą, centralną sprężyną śrubową oraz amortyzatorem olejowym ukrytymi wewnątrz ramy. Konstrukcja ta zapożyczona z rozwiązań sportowych zapewniała doskonałe zachowanie się motocykla w zakrętach. Spowodowało to  likwidację tzw. "pływania" tylnego koła. Kierownica była regulowana oraz wyposażona w tłumik drgań. Kierowca siedział na wahliwym siedzeniu pokrytym gumą. Zastosowano także opony 19x3.00 które wraz z nowoczesnym zawieszeniem skutecznie wytłumiały nierówności jezdni. NSU Lux posiadał z przodu jak i z tyłu półbębny hamulcowe identyczne jak w pierwszym modelu Max. Do tego modelu było dostępnych wiele uzupełniających akcesoriów innych producentów. Można było dokupić między innymi: pokrycie siedzenia motocykla wykonane z syntetycznej skóry w kolorze czerwonym, czarnym lub niebieskim wyściełane różnej grubości (40mm lub 20mm) wkładką z gumowej pianki. Ci, którzy chcieli chronić się przed warunkami atmosferycznymi mogli dokupić boczne osłony na nogi oraz owiewki przednie w dwóch wersjach: "trąba powietrzna" (Wirbelwind) oraz "IDEAL". Dostępne były także nowoczesne podnóżki boczne w pełni zintegrowane z podstawką centralną, dodatkowe bagażniki mocowane na skrzynki boczne, gmole, itp. Można było dokupić także listwy ozdobne zbiornika w kolorze czerwonym, czarnym lub niebieskim lub, by było jeszcze bardziej elegancko, osłonę na zbiornik w kolorze czerwonym, niebieskim, zielonym, żółtym lub beżowym wypełnioną pianką. Oferowano także pełne kity sportowe zawierające płytkie i krótkie błotniki.  Kto chciał mógł zamontować siedzenie w "starym stylu". Dostępne były także pompki do motocykla wyposażone w zawór zwrotny oraz linki stalowe przeciw kradzieżowe, zamykane na zamek.