NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Marka
  • Modele
    • Pierwsze modele (1901-1918)
    • Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony Block
      • 201 OSL seria II
      • 201/251 OS/OSL 351 OT
      • 351/501 OS/OSL 351 OS WH
    • Modele powojenne (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux 201 ZB
      • 251 OSB Max
      • 351 / 501 OS-T Konsul
  • Imprezy
    • Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
    • Targi, wystawy, bazary
    • Galeria imprezowaGaleria imprezowa
  • Technika
    • Silnik
    • Nadwozie
    • Ustawienia, regulacje
    • Układ paliwowy
    • Instalacje elektryczne
    • Galeria technicznaGaleria techniczna
  • Warsztat
    • Dorabianie brakujących elementów
    • Samodzielne naprawy
    • Przydatne informacje warsztatowe
    • Kopie i repliki części
    • Galeria warsztatowaGaleria warsztatowa
  • GaleriaGaleria
    • Galeria (stara)Galeria (stara)
    • Galeria (Phoca - testowa)Galeria (Phoca - testowa)
  • Forum
  • Linki
    • Strony komercyjne
      • Gaźniki - części i regeneracja
    • Strony hobbystyczne
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
  3. Modele
  4. Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)

Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)

Zestawienie modeli (1918-1945):

Typ Silnik Poj. cm ³ Moc max. w KM Obr./min Lata produkcji
NSU 4 HP 2-cylindry, 4-takt 498 6,5 - 1919 - 1922
NSU 8 HP 2-cylindry, 4-takt 996 12 - 1921 - 1927
NSU 502 T/TS 2-cylindry, 4-takt 498 10 - 1924 - 1926
NSU 251 R 1-cylinder, 4-takt 249 6 - 1924 - 1928
NSU 251 S 1-cylinder, 4-takt 247 10 4 400 1927 - 1929
NSU 251 T/TS 1-cylinder, 4-takt 249 6 - 1928 - 1933
NSU 501 S 1-cylinder, 4-takt 494 16 4 400 1928 - 1930
NSU 201 R/T 1-cylinder, 4-takt 199 4,5 - 1928 - 1930
NSU 301 T 1-cylinder, 4-takt 298 7 - 1929 - 1930
NSU 351 TS 1-cylinder, 4-takt 346 8 - 1930 - 1932
NSU-D 175 Z/ZD 1-cylinder, 2-takt 173 4,5 (ZD: 5,5) 4 000 1930 - 1933
NSU-D 201 Z 1-cylinder, 2-takt 198 5 4 000 1930 - 1932
NSU-D 251 Z 1-cylinder, 2-takt 245 6 4 000 1930 - 1933
NSU-D 501 TS 1-cylinder, 4-takt 494 12,5 4 250 1930 - 1936
NSU-D 601 TS 1-cylinder, 4-takt 592 14 (począwszy od 1936: 16) 4 350 1930 - 1939
NSU-D Motosulm 1-cylinder, 2-takt 63 1,25 4 000 1931 - 1935
NSU 501 SS 1-cylinder, 4-takt 494 30 5 800 1935 - 1937
NSU 600 SS 1-cylinder, 4-takt 597 33,5 (począwszy od 1937: 43,3) 5 500 1935 - 1938
NSU-D 201 OSL 1-cylinder, 4-takt 198 8,5 5 000 1933 - 1939
NSU-D 251 OSL 1-cylinder, 4-takt 242 10,5 5 070 1933 - 1940
NSU-D 201 ZD Pony/ZDB 1-cylinder, 2-takt 198 6,5 (począwszy od 1938: 7) 4 000 1934 - 1940
NSU-D 351 OSL 1-cylinder, 4-takt 346 18 5 020 1934 - 1940
NSU-D 501 OSL 1-cylinder, 4-takt 494 22 5 150 1935 - 1939
NSU-D Quick 1-cylinder, 2-takt 98 3 4 900 1936 - 1940
NSU-D 351 OT 1-cylinder, 4-takt 331 12,5 4 000 1936 - 1939
NSU 601 OSL 1-cylinder, 4-takt 562 24 4 950 1937 - 1939
NSU 125 ZDB 1-cylinder, 2-takt 123 4 4 500 1941
NSU Kettenkrad HK-101 4-cylindry, 4-takt 1 478 36 3 400 1941 - 1944

Opracował: Tadeusz "TaTy"

Quick i Pony

Szczegóły
Kategoria: Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
Pepe Przez Pepe
Pepe
16.Lip
Nadrzędna kategoria: Modele NSU
16 lipiec 2009
Poprawiono: 01 luty 2014
Odsłon: 18701

Quick (1936-1953)

 

reklama-quick_m
Tak reklamowano Quicka

 

Ucząc się na błędach, (jeśli takie były) w czasie budowy modelu Motosulm, stworzono kolejny tani motocykl dwusuwowy. Model Quick miał przypominać w budowie konstrukcyjnej motocykl. W roku 1936, na Międzynarodowej Wystawie Automobili i Motocykli w Berlinie, nowy model został po raz pierwszy przedstawiony publicznie.

 

Więcej…

Modele 175/201/251 Z

Szczegóły
Kategoria: Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
Pepe Przez Pepe
Pepe
15.Lip
Nadrzędna kategoria: Modele NSU
15 lipiec 2009
Poprawiono: 21 styczeń 2014
Odsłon: 10815

175/201/251 Z (1930-1933)

Światowy kryzys ekonomiczny miał początek w październiku 1929 roku. Rozpoczął się w Stanach Zjednoczonych po tzw. "czarnym czwartku" i objął cały świat. Firma NSU, aby przetrwać musiała się przystosować do tych nowych warunków. Nowe pojazdy musiały być tanie nie tylko w momencie zakupu, ale i w czasie codziennej eksploatacji.

Więcej…

351/501 OS/OSL, 351 OS WH

Szczegóły
Kategoria: Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
Spiker Przez Spiker
Spiker
15.Lip
Nadrzędna kategoria: Modele NSU
15 lipiec 2009
Poprawiono: 21 styczeń 2014
Odsłon: 13962

351/501 S/OS (1932-1934)

Motocykle serii S powstały jako użytkowa wersja wyczynowych motocykli SS, w której drogi i skomplikowany system rozrządu OHC z napędem wałkiem królewskim zastąpiono tańszym rozrządem OHV. Laski popychaczy umieszczono jednak w pojedynczej osłonie imitującej rozwiązanie ze sportowego pierwowzoru. W 1933 roku zmieniono nazwę typu na OS (OHV, Sport).

Więcej…

201/251 OS/OSL oraz 351 OT

Szczegóły
Kategoria: Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
Skrzydlaty Przez Skrzydlaty
Skrzydlaty
08.Lip
Nadrzędna kategoria: Modele NSU
08 lipiec 2009
Poprawiono: 21 styczeń 2014
Odsłon: 24306

201/251 OS/OSL oraz 351 OT - czyli "Małe OSL-ki"

Kiedy i skąd wzięły się OSL-ki?

U podłoża powstania rodziny motocykli OS i OSL należy doszukiwać się dwóch faktów. Pierwszy to pojawienie się w 1929 roku, w firmie NSU Waltera Moore'a, angielskiego konstruktora pracującego wcześniej dla Nortona. Jego zaangażowanie zaowocowało zaszczepieniem angielskiej szkoły budowy motocykli na kontynencie. Co w efekcie przyniosło firmie NSU, sportowe sukcesy modelu 500 SS, który na przełomie lat 20-tych i 30-tych zaczął święcić triumfy w zawodach motocyklowych.

Więcej…

  • 1
  • 2

Strona 2 z 2

  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
  3. Modele
  4. Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
Copyright © 2025 NSU-Riders. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.