NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Marka
  • Modele
    • Pierwsze modele (1901-1918)
    • Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony Block
      • 201 OSL seria II
      • 201/251 OS/OSL 351 OT
      • 351/501 OS/OSL 351 OS WH
    • Modele powojenne (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux 201 ZB
      • 251 OSB Max
      • 351 / 501 OS-T Konsul
  • Imprezy
    • Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
    • Targi, wystawy, bazary
    • Galeria imprezowaGaleria imprezowa
  • Technika
    • Silnik
    • Nadwozie
    • Ustawienia, regulacje
    • Układ paliwowy
    • Instalacje elektryczne
    • Galeria technicznaGaleria techniczna
  • Warsztat
    • Dorabianie brakujących elementów
    • Samodzielne naprawy
    • Przydatne informacje warsztatowe
    • Kopie i repliki części
    • Galeria warsztatowaGaleria warsztatowa
  • GaleriaGaleria
    • Galeria (stara)Galeria (stara)
    • Galeria (Phoca - testowa)Galeria (Phoca - testowa)
  • Forum
  • Linki
    • Strony komercyjne
      • Gaźniki - części i regeneracja
    • Strony hobbystyczne
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
  3. Technika
  4. Ustawienia, regulacje
  5. Czasy otwarcia zaworów oraz zapłonu
Szczegóły
Kategoria: Ustawienia, regulacje
TaTy Przez TaTy
TaTy
19.Lip
Nadrzędna kategoria: Technika
19 lipiec 2009
Poprawiono: 21 styczeń 2014
Odsłon: 3587

Czasy otwarcia zaworów oraz zapłonu

Moment otwarcia i zamknięcia zaworów oraz moment zapłonu w milimetrach oraz stopniach dla motocykli NSU:

MOTOCYKLE DWUSUWOWE

Typ motocykla

Typ silnika / Moc

Cylinder
Poj. skokowa / Średnica cylindra / Skok tłoka

Moment zapłonu v. OT

175 Z (1930)

NSU / 4,5 PS

175 ccm / 59 mm / 64 mm

4,5 mm (Siła odśrodkowa 1 mm)

201 Z (1930)

NSU / 5 PS

198 ccm / 63 mm / 64 mm

4,5 mm (Siła odśrodkowa 1 mm)

Pony 201 ZDL / 201 ZD (1933)

NSU / 5 PS

198 ccm / 63 mm / 64 mm

4-5 mm (z prądnicą Ruthardt)
5,5-6 mm (z prądnicą Luma), (Schwungraddynamo)

201 ZDB (1935-38)

NSU / 6 PS

198 ccm / 63 mm / 64 mm

6 mm (Regulator siły odśrodkowej 1 mm) / 32°

Quick (1936) / Pony 100 (1937)

NSU-D / 3 PS / 2,75 PS

97 ccm / 49 mm / 52 mm

4 mm / 27°

125 ZDB (1948)

NSU / 5 PS

122 ccm / 52 mm / 58 mm

3,5 mm

Motocykle czterosuwowe

Typ motocykla

Typ silnika / Moc

Cylinder
Poj. skokowa / Średnica cylindra / Skok tłoka

Zawór ssący
otwarcie v. OT - zamknięcie n. UT / Luz zaworowy

Zawór wydechowy
otwarcie v. UT - zamknięcie n. OT / Luz zaworowy

Moment zapłonu
v. OT

201 TS (1930)

NSU / 4,5 PS

199 ccm / 56,5 mm / 80 mm

0° - 30-35°

32-38° - 0°

7 mm

301 TS (1930)

NSU / 7 PS

298 ccm / 66 mm / 88 mm

0° - 55°

55° - 0°

4,5 mm

501 TS (1930-36)

NSU / 11 PS ('36:12,5 PS)

494 ccm / 80 mm / 99 mm

10-20° - 55-65°

57-67° - 17-27°

6-7 mm

351 TS (1930-31)

NSU / 8 PS

346 ccm / 71 mm / 88 mm

0° - 55°

55° - 0°

4,5 mm

601 TS (1930-37)

NSU / 15 PS ('36-37: 16 PS)

592 ccm / 87,5 mm / 99 mm

10-20° - 55-65° / 0,2 mm

57-67° - 17-27° / 0,4 mm

6-7 mm

501 OS (1932-35) / OSL (1935) / OSL (1937)

NSU / 20 PS / 22 PS('37)

494 ccm / 80 mm / 99 mm

25-35° - 55-65° / 0,03 mm

55-65° - 25-35° / 0,03 mm

14-15 mm / 10 mm/10°

500 SS (1930)

NSU / 20 PS

494 ccm / 80 mm / 99 mm

32° - 65°

63° - 32°

15 mm

201 OS (1933) / OSL (1934)

NSU / 8 PS / 8,5 PS

198 ccm / 58 mm / 75 mm

25-35° - 55-65° / 0,03 mm

55-65° - 25-35° / 0,03 mm

9-10 mm

251 OS (1935) / OSL (1936)

NSU / 10 PS / 10,5 PS

246 ccm / 64 mm / 75 mm

25-35° - 55-65°

55-65° - 25-35°

10 mm / 36°

351 OS (1933-35) / OSL (1936-37)

NSU / 17 PS / NSU-D / 18 PS

346 ccm / 71 mm / 88 mm

25-35° - 55-65° / 0,03 mm

55-65° - 25-35° / 0,03 mm

12-14 mm / 42°

351 OT (1937)

NSU-D / 12,5 PS

346 ccm / 75 mm / 75 mm

25-35° - 55-65° / 0,03 mm

55-65° - 25-35° / 0,03 mm

8-10-12 mm

251 OSL (1937); Aluminiowa kryta głowica

NSU / 10,5 PS

246 ccm / 64 mm / 75 mm

25-35° - 55-65°

55-65° - 25-35°

10-12 mm

601 OSL (1938)

NSU / 24 PS

562 ccm / 85 mm / 99 mm

30° - 60°

60° - 30°

10 mm

 

TaTy
TaTy
Poprzednia strona: Felgi, opony, ciśnienie ogumienia Poprzednia
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
  3. Technika
  4. Ustawienia, regulacje
  5. Czasy otwarcia zaworów oraz zapłonu
Copyright © 2025 NSU-Riders. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.