NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Brand
  • Models
    • First models (1901-1918)
    • Pre-war and wartime models (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony-Block / ZDB
      • 201 OSL series II
      • 201/251 OS/OSL and 351 OT
      • 351/501 OS/OSL, 351 OS WH
    • Post-war models (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux
      • 251 OSB Max
      • NSU 351/501 OS-T Konsul
  • Events
    • Meetings and rallies of historic motorcycles
    • Fairs, exhibitions, moto exchanges
    • Events GalleryEvents Gallery
  • Technics
    • Engine
    • Body
    • Settings, adjustments
    • Fuel system
    • Electrical installations
    • Technical GalleryTechnical Gallery
  • Workshop
    • Motorcycle premieres
    • Making missing elements
    • Self-repair
    • Useful workshop information
    • Copies and replicas of parts
    • Workshop galleryWorkshop gallery
  • GalleryGallery
  • Forum
  • Links
    • Commercial websites
    • Hobby websites
  1. You are here:  
  2. Home
Details
Category: Układ paliwowy
TaTy By TaTy
TaTy
19.Jul
Parent Category: Technika
19 July 2009
Last Updated: 09 May 2023
Hits: 11716

Budowa, rodzaje, dobór i regulacja gaźników AMAL

Budowa gaźników Amal

W gaźnikach Amal charakterystyczne jest zastosowanie dwóch typów komór pływakowych. Pierwszy typ to komora z górnym zasilaniem paliwa, drugi natomiast posiada dolne zasilanie paliwa. Obydwa te typy spełniają identyczną rolę w procesie pracy gaźnika. Gdy kranik paliwa jest odkręcony, paliwo płynie przez gniazdo iglicy do komory pływakowej tak długo, aż pływak znajdzie się w najwyższym stanie paliwa i iglica przerwie jego dopływ.

Amal_rys1
Rys. 1. Typowy dwuprzepustnicowy gaźnik Amal z dolnym zasilaniem komory pływakowej.

Zadanie komory pływakowej jest łatwo zrozumiałe. Skoro tylko stan paliwa w komorze pływakowej zmniejsza się (poprzez zassanie paliwa do silnika) opada pływak i przez to także iglica, przez co następuje ponowny dopływ paliwa. Ten sposób pracy pływaka utrzymuje poziom paliwa zawsze na równej wysokości.

Zamiana typu pływaka na inny (sam pływak, względnie jego waga) nie jest dopuszczalna. Jednakże gaźniki Amal nie są wrażliwe na małe wahania w tym względzie. Z komory pływakowej paliwo przepływa przez dolny otwór łączący do dolnej części gaźnika, poprzez główną dyszę paliwową do rozpylacza iglicowego. Równocześnie napełnia się paliwem także rozpylacz wolnych obrotów. W związku z tym, że poziom paliwa dąży do równowagi i osiągnięcia takiego poziomu jak w komorze pływakowej, paliwo pozostaje ok. 2mm poniżej wylotu rozpylaczy.

Read more …

Details
Category: Instalacje elektryczne
TaTy By TaTy
TaTy
19.Jul
Parent Category: Technika
19 July 2009
Last Updated: 21 January 2014
Hits: 10858

Instalacje elektryczne motocykli NSU

Niemieckie systemy elektryczne motocykli - numeracja końcówek przewodów

Niemcy zawsze wiedli prym w normalizowaniu wszelkich zagadnień technicznych. Naturalnie dotyczyło to także instalacji elektrycznych pojazdów, często budowanych w oparciu o podzespołów różnych producentów, niejednokrotnie zamiennie w tym samym modelu. Nieuchronne stało się więc ujednolicenie oznaczeń charakterystycznych punktów schematów ideowych i fizycznych oznaczeń miejsc podłączania przewodów elektrycznych w poszczególnych podzespołach instalacji.

Read more …

Details
Category: Modele powojenne (1945-1966)
TaTy By TaTy
TaTy
16.Jul
Parent Category: Modele NSU
16 July 2009
Last Updated: 21 January 2014
Hits: 13327

251 OSB Max

251 OSB Max

Przebojem NSU lat 50-tych i 60-tych był bez wątpienia model 251 OSB Max. W tych latach wyznaczał on trendy stylistyczne i konstrukcyjne dla wielu innych producentów. Bezpośrednim protoplastą MAX-a był model 251 OSL produkowany w latach 1933-1940 oraz po niewielkiej modyfikacji po wojnie w latach 1948-1952 (?).

251osl_m

Model 251 OSL - protoplasta Max-a

nsu_ultramax_140
W nowej konstrukcji zastosowano ramę prasowaną znaną już wcześniej z modeli Fox i Lux,  zawieszenie przednie na krótkim pchanym wahaczu amortyzowane sprężynami śrubowymi oraz amortyzatorami olejowymi. Tylny wahacz kamertonowy z centralną sprężyną oraz niemal płasko położonym amortyzatorem olejowym w dużej mierze podobny do tego z NSU Lux, jednak znacznie wzmocniony. Dopiero w późniejszym modelu Supermax zastosowano dwa konwencjonalne amortyzatory umieszczone po bokach. Całkowitą nowością w NSU Max była konstrukcja rozrządu w silniku. Nazwano go Ultramax. Nie był to ani wałek królewski ani łańcuch. Rozrząd realizowany był  przez dwa korbowody. Główny projektant Albert Roder zastosował ten typ rozrządu we wszystkich modelach Max-a jak również później w Superfox, MAXI oraz dwucylindrowym silniku samochodu kompaktowego NSU Prinz.

Read more …

  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
Load more...

Login

Show
  • Forgot your username?
  • Forgot your password?

Search

Who's online

We have 129 guests and no members online

Other

  • Administration panel
  • Mailing list
  • New users registration
  • About page
  • FAQ
  • NEWS

Language switcher

Select your language

The site's multilingualism is under development and testing. Complete version for now only for PL language.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Recommended events

Free advertising of selected events related to vintage motorcycles
  1. You are here:  
  2. Home
Copyright © 2025 NSU-Riders. All Rights Reserved.
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.