NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Brand
  • Models
    • First models (1901-1918)
    • Pre-war and wartime models (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony-Block / ZDB
      • 201 OSL series II
      • 201/251 OS/OSL and 351 OT
      • 351/501 OS/OSL, 351 OS WH
    • Post-war models (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux
      • 251 OSB Max
      • NSU 351/501 OS-T Konsul
  • Events
    • Meetings and rallies of historic motorcycles
    • Fairs, exhibitions, moto exchanges
    • Events GalleryEvents Gallery
  • Technics
    • Engine
    • Body
    • Settings, adjustments
    • Fuel system
    • Electrical installations
    • Technical GalleryTechnical Gallery
  • Workshop
    • Motorcycle premieres
    • Making missing elements
    • Self-repair
    • Useful workshop information
    • Copies and replicas of parts
    • Workshop galleryWorkshop gallery
  • GalleryGallery
  • Forum
  • Links
    • Commercial websites
    • Hobby websites
  1. You are here:  
  2. Home
Details
Category: Instalacje elektryczne
TaTy By TaTy
TaTy
19.Jul
Parent Category: Technika
19 July 2009
Last Updated: 21 January 2014
Hits: 10620

Instalacje elektryczne motocykli NSU

Niemieckie systemy elektryczne motocykli - numeracja końcówek przewodów

Niemcy zawsze wiedli prym w normalizowaniu wszelkich zagadnień technicznych. Naturalnie dotyczyło to także instalacji elektrycznych pojazdów, często budowanych w oparciu o podzespołów różnych producentów, niejednokrotnie zamiennie w tym samym modelu. Nieuchronne stało się więc ujednolicenie oznaczeń charakterystycznych punktów schematów ideowych i fizycznych oznaczeń miejsc podłączania przewodów elektrycznych w poszczególnych podzespołach instalacji.

Read more …

Details
Category: Modele powojenne (1945-1966)
TaTy By TaTy
TaTy
16.Jul
Parent Category: Modele NSU
16 July 2009
Last Updated: 21 January 2014
Hits: 13009

251 OSB Max

251 OSB Max

Przebojem NSU lat 50-tych i 60-tych był bez wątpienia model 251 OSB Max. W tych latach wyznaczał on trendy stylistyczne i konstrukcyjne dla wielu innych producentów. Bezpośrednim protoplastą MAX-a był model 251 OSL produkowany w latach 1933-1940 oraz po niewielkiej modyfikacji po wojnie w latach 1948-1952 (?).

251osl_m

Model 251 OSL - protoplasta Max-a

nsu_ultramax_140
W nowej konstrukcji zastosowano ramę prasowaną znaną już wcześniej z modeli Fox i Lux,  zawieszenie przednie na krótkim pchanym wahaczu amortyzowane sprężynami śrubowymi oraz amortyzatorami olejowymi. Tylny wahacz kamertonowy z centralną sprężyną oraz niemal płasko położonym amortyzatorem olejowym w dużej mierze podobny do tego z NSU Lux, jednak znacznie wzmocniony. Dopiero w późniejszym modelu Supermax zastosowano dwa konwencjonalne amortyzatory umieszczone po bokach. Całkowitą nowością w NSU Max była konstrukcja rozrządu w silniku. Nazwano go Ultramax. Nie był to ani wałek królewski ani łańcuch. Rozrząd realizowany był  przez dwa korbowody. Główny projektant Albert Roder zastosował ten typ rozrządu we wszystkich modelach Max-a jak również później w Superfox, MAXI oraz dwucylindrowym silniku samochodu kompaktowego NSU Prinz.

Read more …

Details
Category: Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
TaTy By TaTy
TaTy
16.Jul
Parent Category: Modele NSU
16 July 2009
Last Updated: 21 January 2014
Hits: 12357

125 ZDB

125 ZDB (1939-1951)

Jeszcze w ostatnim półroczu 1939 roku specjaliści NSU stworzyli całkowicie nową, bardzo prostą konstrukcję przeznaczoną na rynek cywilny: NSU 125 ZDB.

125zdb1_m
125 ZDB (prawa strona)

125zdb2_m
125 ZDB (lewa strona)

  Pojemność skokowa wynosiła tylko 122 cm3, motocykl posiadał płaski tłok z opatentowaną metodą płukania strumieniami krzyżowymi i 4 KM, zużywał około 2,4 litra benzyny na 100 km, osiągał 70 km/h czyli prawie takie same wartości jak jego więksi poprzednicy. Konstrukcja ramy - zamknięta z rur stalowych. Motocykl powinien kosztować w chwili jego wprowadzenia na rynek tylko 430.- RM (włącznie z dopłatą za opony!!) oraz dodatkowo 15.- RM, dopłata za górne rury wydechowe.

Read more …

  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
Load more...

Login

Show
  • Forgot your username?
  • Forgot your password?

Search

Who's online

We have 352 guests and no members online

Other

  • Administration panel
  • Mailing list
  • New users registration
  • About page
  • FAQ
  • NEWS

Language switcher

Select your language

The site's multilingualism is under development and testing. Complete version for now only for PL language.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Recommended events

4 Zlot Motocykli NSU - 2025
Free advertising of selected events related to vintage motorcycles
  1. You are here:  
  2. Home
Copyright © 2025 NSU-Riders. All Rights Reserved.
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.