NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Marka
  • Modele
    • Pierwsze modele (1901-1918)
    • Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony Block
      • 201 OSL seria II
      • 201/251 OS/OSL 351 OT
      • 351/501 OS/OSL 351 OS WH
    • Modele powojenne (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux 201 ZB
      • 251 OSB Max
      • 351 / 501 OS-T Konsul
  • Imprezy
    • Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
    • Targi, wystawy, bazary
    • Galeria imprezowaGaleria imprezowa
  • Technika
    • Silnik
    • Nadwozie
    • Ustawienia, regulacje
    • Układ paliwowy
    • Instalacje elektryczne
    • Galeria technicznaGaleria techniczna
  • Warsztat
    • Dorabianie brakujących elementów
    • Samodzielne naprawy
    • Przydatne informacje warsztatowe
    • Kopie i repliki części
    • Galeria warsztatowaGaleria warsztatowa
  • GaleriaGaleria
    • Galeria (stara)Galeria (stara)
    • Galeria (Phoca - testowa)Galeria (Phoca - testowa)
  • Forum
  • Linki
    • Strony komercyjne
      • Gaźniki - części i regeneracja
    • Strony hobbystyczne
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
  3. Technika

Technika

Felgi, opony, ciśnienie ogumienia

Szczegóły
Kategoria: Ustawienia, regulacje
TaTy Przez TaTy
TaTy
19.Lip
Nadrzędna kategoria: Technika
19 lipiec 2009
Poprawiono: 21 styczeń 2014
Odsłon: 3353

Standardowe felgi stalowe do ogumienia niskociśnieniowego

 

Rozmiar opony

Na felgę

Całkowita wysokość / szerokość

+-6mm / +-3mm

Promień efektywny statyczny / dynamiczny

Nośność

Ciśnienie powietrza

Rodzaj pojazdu

2.50 x 19

2 x 19 /
1.50A - 19

625 mm / 65 mm

295 mm / 297 mm

75 kg
85 kg
100 kg
160 kg

1,00 atm
1,20 atm
1,40 atm
1,90 atm

75 - 125 ccm

3.00 x 19

2 1/2 x 19 /
1.85B - 19

647 mm / 76 mm

305 mm / 307 mm

90 kg
105 kg
125 kg
200 kg

1,00 atm
1,20 atm
1,40 atm
1,90 atm

125 - 250 ccm

3.25 x 19

2 1/2 x 19 /
1.85B - 19

667 mm / 85 mm

315 mm / 317 mm

100 kg
115 kg
135 kg
210 kg

1,00 atm
1,20 atm
1,40 atm
1,90 atm

250 - 350 ccm

3.50 x 19

3 x 19 /
2.15B - 19

672 mm / 91 mm

317 mm / 319 mm

115 kg
130 kg
150 kg
225 kg

1,00 atm
1,20 atm
1,40 atm
1,90 atm

ponad 350 ccm

 

Felgi fartuchowe do ogumienia niskociśnieniowego

 

Rozmiar opony

Na felgę

Całkowita wysokość / szerokość

+-6mm / +-3mm

Promień efektywny statyczny / dynamiczny

Nośność

Ciśnienie powietrza

25 x 3.85
26 x 2.85
27 x 3.50

CC
CC 1
CC 1

669 mm / 100 mm
686 mm / 78 mm
702 mm / 90 mm

316 mm / 318 mm
324 mm / 326 mm
332 mm / 334 mm

240 kg
160 kg
200 kg

1,75 atm

 

Felgi fartuchowe do ogumienia wysokociśnieniowego

 

Rozmiar opony

Na felgę

Całkowita wysokość / szerokość

+-6mm / +-3mm

Rodzaj pojazdu

26 x 2.25
26 x 2.50
26 x 3.00

50/60
CC 1
CC 1

690 mm / 60 mm
665 mm / 65 mm
685 mm / 75 mm

do 250 ccm
do 350 ccm
do 500 ccm

 

Felgi stalowe do ogumienia niskociśnieniowego

 

Rozmiar opony

Na felgę

Całkowita wysokość / szerokość

+-6mm / +-3mm

Rodzaj pojazdu

25 x 3.00
26 x 3.50
27 x 4.00

2,5 x 19
3.00 x 19
3.00 x 19

645 mm / 75 mm
670 mm / 90 mm
695 mm / 102 mm

do 250 ccm
do 500 ccm
ponad 500 ccm

 

Typy i rozmiary ogumienia stosowane w motocyklach NSU

 

Typ motocykla

Rozmiar felgi

Rozmiar opony

Ciśnienie
przód / tył

Pony 100

2.00 x 19

26 x 2.50

Niskociśnieniowa

Quick

26 x 2.00 - 26 x 2.50

26 x 2.25

1,25 / 1,5-2,0 atm.

125 ZDB

2.00 x 19

2.50 x 19

1,25 / 1,5-2,0 atm.

201 OSL

2.50 x 19

3.00 x 19

Niskociśnieniowa

201 ZDB

2.50 x 19

3.00 x 19

1,25 / 1,5-1,75 atm

251 OSL

2.50 x 19

3.00 x 19

1,25 / 1,5-1,75-2,0 atm

351 OT

2.50 x 19

3.25 x 19

Wysokociśnieniowa

351 OSL

2.50 x 19

3.25 x 19

1,25 /1,9 atm

501 OSL

2.50-3.00 x 19

3.25-3.50 x 19

1,25 /1,9 atm

601 OSL

2.50-3.00 x 19

3.50 x 19

1,25 /1,9 atm

601 TS

3.50 x 19

4.00 x 19

Niskociśnieniowa

 

Czasy otwarcia zaworów oraz zapłonu

Szczegóły
Kategoria: Ustawienia, regulacje
TaTy Przez TaTy
TaTy
19.Lip
Nadrzędna kategoria: Technika
19 lipiec 2009
Poprawiono: 21 styczeń 2014
Odsłon: 3586

Moment otwarcia i zamknięcia zaworów oraz moment zapłonu w milimetrach oraz stopniach dla motocykli NSU:

MOTOCYKLE DWUSUWOWE

Typ motocykla

Typ silnika / Moc

Cylinder
Poj. skokowa / Średnica cylindra / Skok tłoka

Moment zapłonu v. OT

175 Z (1930)

NSU / 4,5 PS

175 ccm / 59 mm / 64 mm

4,5 mm (Siła odśrodkowa 1 mm)

201 Z (1930)

NSU / 5 PS

198 ccm / 63 mm / 64 mm

4,5 mm (Siła odśrodkowa 1 mm)

Pony 201 ZDL / 201 ZD (1933)

NSU / 5 PS

198 ccm / 63 mm / 64 mm

4-5 mm (z prądnicą Ruthardt)
5,5-6 mm (z prądnicą Luma), (Schwungraddynamo)

201 ZDB (1935-38)

NSU / 6 PS

198 ccm / 63 mm / 64 mm

6 mm (Regulator siły odśrodkowej 1 mm) / 32°

Quick (1936) / Pony 100 (1937)

NSU-D / 3 PS / 2,75 PS

97 ccm / 49 mm / 52 mm

4 mm / 27°

125 ZDB (1948)

NSU / 5 PS

122 ccm / 52 mm / 58 mm

3,5 mm

Motocykle czterosuwowe

Typ motocykla

Typ silnika / Moc

Cylinder
Poj. skokowa / Średnica cylindra / Skok tłoka

Zawór ssący
otwarcie v. OT - zamknięcie n. UT / Luz zaworowy

Zawór wydechowy
otwarcie v. UT - zamknięcie n. OT / Luz zaworowy

Moment zapłonu
v. OT

201 TS (1930)

NSU / 4,5 PS

199 ccm / 56,5 mm / 80 mm

0° - 30-35°

32-38° - 0°

7 mm

301 TS (1930)

NSU / 7 PS

298 ccm / 66 mm / 88 mm

0° - 55°

55° - 0°

4,5 mm

501 TS (1930-36)

NSU / 11 PS ('36:12,5 PS)

494 ccm / 80 mm / 99 mm

10-20° - 55-65°

57-67° - 17-27°

6-7 mm

351 TS (1930-31)

NSU / 8 PS

346 ccm / 71 mm / 88 mm

0° - 55°

55° - 0°

4,5 mm

601 TS (1930-37)

NSU / 15 PS ('36-37: 16 PS)

592 ccm / 87,5 mm / 99 mm

10-20° - 55-65° / 0,2 mm

57-67° - 17-27° / 0,4 mm

6-7 mm

501 OS (1932-35) / OSL (1935) / OSL (1937)

NSU / 20 PS / 22 PS('37)

494 ccm / 80 mm / 99 mm

25-35° - 55-65° / 0,03 mm

55-65° - 25-35° / 0,03 mm

14-15 mm / 10 mm/10°

500 SS (1930)

NSU / 20 PS

494 ccm / 80 mm / 99 mm

32° - 65°

63° - 32°

15 mm

201 OS (1933) / OSL (1934)

NSU / 8 PS / 8,5 PS

198 ccm / 58 mm / 75 mm

25-35° - 55-65° / 0,03 mm

55-65° - 25-35° / 0,03 mm

9-10 mm

251 OS (1935) / OSL (1936)

NSU / 10 PS / 10,5 PS

246 ccm / 64 mm / 75 mm

25-35° - 55-65°

55-65° - 25-35°

10 mm / 36°

351 OS (1933-35) / OSL (1936-37)

NSU / 17 PS / NSU-D / 18 PS

346 ccm / 71 mm / 88 mm

25-35° - 55-65° / 0,03 mm

55-65° - 25-35° / 0,03 mm

12-14 mm / 42°

351 OT (1937)

NSU-D / 12,5 PS

346 ccm / 75 mm / 75 mm

25-35° - 55-65° / 0,03 mm

55-65° - 25-35° / 0,03 mm

8-10-12 mm

251 OSL (1937); Aluminiowa kryta głowica

NSU / 10,5 PS

246 ccm / 64 mm / 75 mm

25-35° - 55-65°

55-65° - 25-35°

10-12 mm

601 OSL (1938)

NSU / 24 PS

562 ccm / 85 mm / 99 mm

30° - 60°

60° - 30°

10 mm

 

Świece - zamienniki świec Bosch

Szczegóły
Kategoria: Instalacje elektryczne
TaTy Przez TaTy
TaTy
19.Lip
Nadrzędna kategoria: Technika
19 lipiec 2009
Poprawiono: 01 luty 2014
Odsłon: 7193

 

Rozmiar gwintu

Bosch stare oznaczenia

Bosch nowe oznaczenia

Beru stare oznaczenia

Beru nowe oznaczenia

Champion

NGK

M 18 x 1,5

M 45 T 1

M12B

45/18

18-12B

 

AB-2

M 95 T 1

M10A

95/18

18-10A

D16 v D16Y

A-6

M 145 T 1

M8A

145/18

18-8A

D14 v D15Y

A-6

M 175 T 1

M7A

175/18

18-7A

K9 v D10

A-6

M 225 T 1

M5A

225/18

18-5A

UK10

A-7

M 18 x 1,5

M 240 T 1

M4AC

240/18

18-4A2

K9 V D9

A-7

M 260 T 1

M4AC

260/18

18-4A1

K7 v K8G

A-7

M 14 X 1,25

W 95 T 1

W10A

95/14

14-10A

 

B-4H

W 145 T 1

W8A

145/14

14-8A

H88

B5HS

W 145 T 2

W8C

145/14/3

14-8C

N6 v N6

B5ES

M 14 X 1,25

W 145 T 30

W8D

175/14/3

14-8D

N5

BP5ES

W 145 T 35

W8B

145/14A

14-8B

L92Y v L95Y

BP5HS

W 175 T 1

W7A

175/14

14-7A

L85 v H88

B6HS

W 175 T 2

W7C

175/14/3

14-7C

N88

B6ES

W 175 T 30

W7D

175/14/3

14-7D

N9Y

BP6ES

M 14 X 1,25

W 175 T 35

W7B

175/14A

14-7B

L87Y

BP6HS

W 175 T 7

 

D175/14

14-7B

87Y

BP6HS

W 190 M 11S

W6AS

190/14Z

14Z-6A2

 

B6HV

W 200 T 27

 

D200/14/3

14-7C

N6Y

B7ES

W 20 T 30

W6DC

200/14/3A

14-5D

N9Y

BP6ES

M 14 X 1,25

W 200 T 35

W6B

200/14A

14-6B

 

BP6HS

W 215 T 28

 

D215/14/3

 

L6Y

BP6ES

W 225 T 1

W5A

225/14

14-7A

L85 v H88

B7HS

W 225 T 2

W5C

225/14/3

14-7C

N4

B7ES

W 225 T 30

W5D

225/14/3

14-5D

N6Y

BP7ES

M 14 X 1,25

W 225 T 35

W5B

225/14/A

14-5B

UL82Y

BP7HS

W 225 T 7

 

D225/14

14-7B

L87Y

BP6HS

W 230 T 30

W5D1

230/14/3A

14-5D1

N6Y

BP7ES

W 240 T 1

W4A2

240/14

14-5A

L81

B7HS

W 240 T 2

W4C2

240/14/3

14-4CS1

N3

B7ES

M 14 X 1,25

W 240 T 28

 

D240/14/3

14-5D

N6Y

BP7ES

W 260 T 1

W3AC

260/14

14-4A1

L4G

B8HS

W 260 T 2

W3CC

260/14/3

14-4CS1

N3

B8ES

W 260 T 28

 

D260/14/3

14-4CS1

N3

B9EV

Typy świec Bosch

Szczegóły
Kategoria: Instalacje elektryczne
TaTy Przez TaTy
TaTy
19.Lip
Nadrzędna kategoria: Technika
19 lipiec 2009
Poprawiono: 21 styczeń 2014
Odsłon: 3639

Model NSU

Typ świecy Bosch

201 TS, 251 TS

DM 95 A1

301 T, 351 T, 351 TS, 501 TS, 601TS, 175 Z, 201 Z, 251 Z

DM 145 T1 albo DM 150 G24

175 ZD, 201 ZD, 251 ZD, 201 ZD Pony, 201 ZDL, 201 S, 351 S, 201 OS, 351 OS, 500 SS, 500 SS Spezial, 501 OS

DM 175 T1 albo DM 200 G24

201 OSL

DM 225 T1

Motosulm

DM 95 A1

Wszystkie modele od 1935 roku

DM 175 T1, DM 200 G24,        DM 145 T2

 

Typy i modele gaźników AMAL dla motocykli NSU

Szczegóły
Kategoria: Układ paliwowy
TaTy Przez TaTy
TaTy
19.Lip
Nadrzędna kategoria: Technika
19 lipiec 2009
Poprawiono: 21 styczeń 2014
Odsłon: 7563

Zestawienie typów gaźników AMAL oraz typów gaźników stosowanych w różnych modelach motocykli NSU

Więcej…

Więcej artykułów…

  1. Budowa, rodzaje, dobór i regulacja gaźników AMAL
  2. Instalacje elektryczne motocykli NSU

Podkategorie

Instalacje elektryczne Liczba artykułów:  5

Instalacje elektryczne mootocykli NSU

Ustawienia, regulacje Liczba artykułów:  4

Układ paliwowy Liczba artykułów:  6

Informacje związane z układem zasilania paliwem

Silnik Liczba artykułów:  2

Nadwozie Liczba artykułów:  5

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Strona 4 z 5

  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
  3. Technika
Copyright © 2025 NSU-Riders. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.