- Details
- Kategorie: Targi, wystawy, bazary
- Spiker Von
- Hauptkategorie: Imprezy
- Zugriffe: 2717
Rok minął i znowu 26-go kwietnia 2015-go roku miałem okazję udać się do podrzeszowskich Siedlisk na kolejną, tym razem już 8-mą edycję wystawy pojazdów zabytkowych. Miejsce i formuła imprezy była dokładnie taka sama jak w poprzednich latach. Jedyną nowością był dopisek "Junakiada" co objawiło się w praktyce zwiększoną obecnością motocykli marki Junak. Nowym zjawiskiem był również formalny udział grupy rekonstrukcyjnej II W.Ś GRH "Othala" z Rzeszowa. To co odróżniało tą edycje od poprzednich była też z pewnością idealna pogoda, co umożliwiło wyeksponowanie większej ilości pojazdów na zewnątrz, jak również były możliwe regularne uruchamiania silników stacjonarnych ku uciesze sporej części publiczności.
- Details
- Kategorie: Targi, wystawy, bazary
- Spiker Von
- Hauptkategorie: Imprezy
- Zugriffe: 3075
W ostatnią niedzielę udało mi się wyrwać na chwilę z domowych pieleszy i udac się na wystawę "Wehikuł Czasu" do niedalekiej Dębicy. Nie wiedziałem czego się spodziewać i prawdę mówiąc byłem przygotowany na skromną ekspozycję, złożoną z pojazdów, które dobrze znam z poprzednich lat i różnych weterańskich imprez. Ale koniecznie chciałem zobaczyć niedawno odrestaurowaną 600-tkę OSL Adama, więc i tak nie jechałem na darmo ...
Ale to co zobaczyłem przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Organizatorzy, czyli Dębicki Klub Motocyklowy "Gryfici" stanęli na wysokości zadania i zebrali bardzo interesujące eksponaty, w dodatku wykorzystując świetnie nadające się do takiej ekspozycji pomieszczenie, oraz wzorcowo organizując całą ekspozycję w sposób, którego nie powstydziło by się niejedno profesjonalne muzeum. Brawo!
- Details
- Kategorie: Dorabianie brakujących elementów
- Spiker Von
- Hauptkategorie: Warsztat
- Zugriffe: 3627
W okresie produkcji 4-ro biegowych skrzyń biegów do "dużych OSL" czyli modeli 351/501/601 OSL stosowano dwa typy wałków rozrusznika, różniących się rozwiązaniem zapadki blokującej się w momencie rozruchu w kole 1-go biegu. Do 1939-go roku było stosowane rozwiązanie z długą zapadką mocowaną na dodatkowej osi, długą sprężyną i nakładaną na nią ślepą tulejką. Od 1939-go roku zastosowano uproszczony wałek z krótką zapadką i krótszą spreżyną współpracującą z wkładanym w nią kołkiem. Nie są do końca jasne przyczyny wprowadzenie tej zmiany konstrukcyjnej, ale wszystko wskazuje na to, że wynikała ona z chęci uproszczenia technologii wykonania.