NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Brand
  • Models
    • First models (1901-1918)
    • Pre-war and wartime models (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony-Block / ZDB
      • 201 OSL series II
      • 201/251 OS/OSL and 351 OT
      • 351/501 OS/OSL, 351 OS WH
    • Post-war models (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux
      • 251 OSB Max
      • NSU 351/501 OS-T Konsul
  • Events
    • Meetings and rallies of historic motorcycles
    • Fairs, exhibitions, moto exchanges
    • Events GalleryEvents Gallery
  • Technics
    • Engine
    • Body
    • Settings, adjustments
    • Fuel system
    • Electrical installations
    • Technical GalleryTechnical Gallery
  • Workshop
    • Motorcycle premieres
    • Making missing elements
    • Self-repair
    • Useful workshop information
    • Copies and replicas of parts
    • Workshop galleryWorkshop gallery
  • GalleryGallery
  • Forum
  • Links
    • Commercial websites
    • Hobby websites
  1. You are here:  
  2. Home
Details
Category: O stronie
Admin By Admin
Admin
03.Apr
03 April 2013
Last Updated: 24 April 2023
Hits: 2525

Informacja o plikach cookies

25 marca 2013 r. weszła w życie nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne w zakresie dotyczącym możliwości instalowania plików cookies oraz innego oprogramowania w urządzeniach abonentów oraz użytkowników końcowych. Zmiana ustawy wynika z uwzględnienia art. 5 ust. 3 Dyrektywy 2002/58/WE (Dyrektywa o prywatności i łączności elektronicznej).

W związku z powyższym nasza strona pyta wszystkich użytkowników o zgodę na przechowywanie i stosowanie cookies (wyskakujące okienko z odpowiednią informacją i klawiszem akceptacji warunków naszej polityki w tym zakresie). Przyjęliśmy zasadę, że wystarczająca jest jednorazowa zgoda dlatego też po jej uzyskaniu okienko informacyjne jest automatycznie dezaktywowane dla danego użytkownika.

Strona www.nsu-riders.pl używa opcjonalnie plików cookies. Celem stosowania plików cookies przy użytkowaniu naszej strony jest jedynie ułatwienie użytkownikom procesu logowania i zapamiętanie spersonalizowanych ustawień użytkownika. Każdy użytkownik może je wykasować lub zablokować ich używanie w ustawieniach swojej przeglądarki.

Krótka informacja:
Cookies (lub inaczej „ciasteczka”), są to niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane w urządzeniu końcowym użytkownika. Ciasteczka mogą zawierać rozmaite rodzaje informacji o użytkowniku witryny internetowej oraz o historii jego połączeń z danym serwerem. Są wykorzystywane do różnych celów, m.in. dzięki cookies możliwe jest tworzenie spersonalizowanych serwisów internetowych, obsługi logowania czy powszechnie znanych koszyków zakupowych w sklepach internetowych. Stanowią również kluczowy element analizy behawioralnej w związku z reklamą behawioralną, czyli tzw. OBA. Jak pokazuje dotychczasowa praktyka cookies stanowią integralną część ruchu sieciowego, w wielu przypadkach są wręcz niezbędne do jego normalnego funkcjonowania. (źródło: link)

Details
Category: Identyfikacja
Spiker By Spiker
Spiker
28.Mar
Parent Category: FAQs
28 March 2013
Last Updated: 21 July 2015
Hits: 3750

Identyfikacja motocykla w archiwach fabrycznych

Jako posiadacze motocykli NSU mamy szczęście, że tradycje nieistniejącej już marki kontynuuje spółka Audi A.G. należąca do koncernu Volkswagen. Specjalnie wydzielona komórka Audi Tradition opiekuje się między innymi zachowanymi archiwami dotyczącymi wyprodukowanych pojazdów. Dla większości roczników, po podaniu numeru ramy (w przypadku motocykli) można więc uzyskać informacje o typie pojazdu, dokładnej dacie produkcji, numerze zamontowanego fabrycznie silnika, opcjonalnym i dodatkowym wyposażeniu, a nawet o zamawiającym. Są to szczególnie cenne informacje dla osób odbudowujących niekompletny pojazd o nieznanej historii.

Read more …

Details
Category: Silnik
Spiker By Spiker
Spiker
27.Aug
Parent Category: Technika
27 August 2012
Last Updated: 01 February 2014
Hits: 5251

Różnice głowic aluminiowych 351/501/601 OSL

reklama1_mOd początku 1938 roku fima NSU dołączyła do swojej oferty modele OSL z głowicą aluminiową (niem. "gekapselte Leicht-Metall Zylinderkopf"). Wyjątkiem był najmniejszy model 201 OSL który do końca produkcji zachował głowicę żeliwną. Pojawił się także nowy model 601 OSL, który nie miał wcześniej odmiany z głowicą żeliwną.

Nowa konstrukcja głowicy zapewniała szczelne zakrycie wszystkich elementów ruchomych układu rozrządu, zwiększając tym samym ich trwałość oraz poprawiała chłodzenie. Dodatkowo dla ułatwienia czynności serwisowych zastosowano regulację luzu zaworowego za poprzez obrót mimośrodowych osi ze skalami wyprowadzonymi na zwenątrz. Gniazda i prowadnice zaworowe wykonano z odpowiedniego brązu, dzięki czemu nie ma problemu ze stosowaniem dzisiejszej benzyny bezołowiowej. Co ciekawe zrezygnowano z ciśnieniowego smarowania dźwigienek zaworowych ufając w wystarczające działanie mgły olejowej przedostającej się do głowicy osłoną lasek popychaczy. Czas pokazał, że rozwiązanie to sprawdziło się znakomicie - po 70-ciu latach w większości znanych mi przypadków łożyskowanie osi dźwigienek zaworowych nie wykazuje objawów zużycia.

Tak jak starszych w głowicach żeliwnych "małe OSL" czyli 251 OSL i 351 OT zachowały pojedynczy wylot spalin a "duże OSL" czyli 351/501/601 OSL podwójny. Dzięki temu jest możliwe szybkie przypisanie głowicy do jednej z tych tych grup. Problem zaczyna się przy identyfikacji głowic pochodzących od bliźniaczych modeli i w tym ma pomóc niniejszy artykuł.

Read more …

  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
Load more...

Login

Show
  • Forgot your username?
  • Forgot your password?

Search

Who's online

We have 155 guests and one member online

  • krzysiekb321

Other

  • Administration panel
  • Mailing list
  • New users registration
  • About page
  • FAQ
  • NEWS

Language switcher

Select your language

The site's multilingualism is under development and testing. Complete version for now only for PL language.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Recommended events

Free advertising of selected events related to vintage motorcycles
  1. You are here:  
  2. Home
Copyright © 2025 NSU-Riders. All Rights Reserved.
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.