NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Brand
  • Models
    • First models (1901-1918)
    • Pre-war and wartime models (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony-Block / ZDB
      • 201 OSL series II
      • 201/251 OS/OSL and 351 OT
      • 351/501 OS/OSL, 351 OS WH
    • Post-war models (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux
      • 251 OSB Max
      • NSU 351/501 OS-T Konsul
  • Events
    • Meetings and rallies of historic motorcycles
    • Fairs, exhibitions, moto exchanges
    • Events GalleryEvents Gallery
  • Technics
    • Engine
    • Body
    • Settings, adjustments
    • Fuel system
    • Electrical installations
    • Technical GalleryTechnical Gallery
  • Workshop
    • Motorcycle premieres
    • Making missing elements
    • Self-repair
    • Useful workshop information
    • Copies and replicas of parts
    • Workshop galleryWorkshop gallery
  • GalleryGallery
  • Forum
  • Links
    • Commercial websites
    • Hobby websites
  1. You are here:  
  2. Home
Details
Category: Nadwozie
jacek fedor By jacek fedor
jacek fedor
11.Aug
Parent Category: Technika
02 August 2014
Last Updated: 18 August 2014
Hits: 6348

Tabliczki znamionowe 1925-42

1939 - original mCharakterystyczną cechą motocykli NSU z lat 30 jest nieustanna modernizacja. Pojazdy tego samego typu zmieniały się z każdym rokiem. Wyglądały podobnie ale po kilku latach zmian różniły je detale niemal wszystkich części. Podobnie firma z Neckarsulm traktowała tabliczki znamionowe, którymi oznaczała produkowane pojazdy. Na pierwszy rzut oka te z lat 20 i 40 wyglądają podobnie, po bliższych oględzinach widać, że są zupełnie inne. Różni je wszystko, od szyldu producenta, przez miejsca wpisywania danych motocykli, po sam dobór danych. Wspólny jest tylko charakterystyczny kształt tabliczek, materiał z którego je zrobiono oraz technologia wykonania. Przez wszystkie lata były one wytrawiane na cynkowej blaszce tych samych rozmiarów.

Read more …

Details
Category: Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
Artur By Artur
Artur
24.Jul
Parent Category: Imprezy
24 July 2014
Last Updated: 11 August 2014
Hits: 3157

XXVIII Rotor Rajd

Rotor 2014 mXXXVIII ROTOR RAJD odbył się w dniach 26–29 czerwca 2014 roku. Bazą był ośrodek wypoczynkowy "Waszeta" koło Olsztynka. Mimo, że była to nieokrągła XXXVIII edycja Rajdu to był on jednak jubileuszowym wydarzeniem bo wieńczącym 40-lecie Klubu.

Krótka relacja

Dotarłem do celu w czwartek ok. godz. 16-stej, kiedy Wiesław (251 OSL) miał jeszcze 200km, Artur (501 TS) ok. godziny. Tymczasem Mietek (251 OS WH) już działał w komisji fachowców oceniając procentową zawartość oryginalnych części w zestawie Zundapp KS 750 + NSU 251 WH (Wojtek) … Ośrodek solidny, w stylu „późna komuna” z drewnianymi domkami i nowym zapleczem rekreacyjno-gastronomicznym. Rojno, gwarno i hucznie zrobiło się pod wieczór. Dobrze jest spotkać przyjaciół, których widzi się tylko raz w roku. Świat się zmienia a my nie!

Read more …

Details
Category: Nadwozie
Spiker By Spiker
Spiker
30.Jun
Parent Category: Technika
30 June 2014
Last Updated: 04 September 2018
Hits: 4852

Łożyskowanie przedniego koła w modelach 351/501 OSL

przekroj przedniego kola mOryginalne konusowe łożyskowanie przedniego koła w "małych OSL" było niedawno opisywane przez CeRaMika, a ja postanowiłem zająć się tym samym tematem w odniesieniu do "dużych OSL" czyli modeli 351 i 501 OSL, z wyłączeniem 601 OSL, w którym koła były wymienne i fabrycznie stosowano już łożyska maszynowe zamiast "rowerowych" konusów.

Konstrukcja łożyskowania konusowego jest znana każdemu kto kiedykolwiek naprawiał rower, czyli jest w nim nagwintowana z obydwu stron oś, która z jednej strony posiada spłaszczenie lub kwadrat do przytrzymania kluczem przy regulacji lub rozkręcaniu, do tego dwa komplety łożysk skośnych rozbieralnych z bieżnią wewnątrzną skierowaną na zewnątrz układu. W tradycyjnej nomentklaturze rowerowej bieżnia wewnętrzna jest nazywana konusem, bieżnia zewnętrzna miską a koszyk z kulkami znajdujący się pomiędzy nimi wiankiem. Najlepiej przedstawia to przekrój przedniej piasty z fabrycznej instrukcji obsługi modelu 351/501 OSL (patrz obok). Charakterystyczną cechą takiego łożyskowania jest konieczność regulacji luzu po każdym złożeniu układu oraz konieczność jego kontroli i ewentualnego kasowania w trakcie eksploatacji. 

Read more …

  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
Load more...

Login

Show
  • Forgot your username?
  • Forgot your password?

Search

Who's online

We have 195 guests and no members online

Other

  • Administration panel
  • Mailing list
  • New users registration
  • About page
  • FAQ
  • NEWS

Language switcher

Select your language

The site's multilingualism is under development and testing. Complete version for now only for PL language.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Recommended events

Free advertising of selected events related to vintage motorcycles
  1. You are here:  
  2. Home
Copyright © 2025 NSU-Riders. All Rights Reserved.
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.