- Details
- Kategorie: Modele powojenne (1945-1966)
- TaTy Von
- Hauptkategorie: Modele NSU
- Zugriffe: 10707
W 75-tą rocznicę istnienia firmy NSU, czyli w 1948 roku, przedstawiono pierwszą niemiecką powojenną konstrukcję małego motocykla. Odbyło się to na targach eksportowych w Hanowerze. Motocykl ten wywarł znaczący wpływ na dalszy rozwój konstrukcji wszystkich głównych producentów motocykli. Prasa licznie informowała o postępach w rozwijaniu tej konstrukcji już w 1947 roku. Firma NSU nie ukrywała swoich prac tworząc ten model, wręcz przeciwnie, informowała regularnie prasę. Motocykl został nazwany NSU Fox i reklamowano go sloganem Fixe Fahrer Fahren Fox (mądrzy/sprytni motocykliści jeżdżą Fox-em).
- Details
- Kategorie: Modele powojenne (1945-1966)
- TaTy Von
- Hauptkategorie: Modele NSU
- Zugriffe: 9582
W roku 1951 NSU przedstawiło nowy 2-suwowy motocykl z silnikiem klasy 200 cc, którym był NSU Lux. Otrzymał on, podobnie jak
model Fox, sztywną prasowaną ramę centralną połączoną z podstawą siedzenia. Konstrukcja ta była identyczna jak w czterosuwowej wersji NSU Max i w praktyce można je stosować zamiennie, gdyż mocowania silnika są identyczne. Silnik 198 cm³ wyposażono w dwu przepustnicowy gaźnik BING. Osiągał on moc 8,6 KM i był zblokowany z nożną 4-biegową skrzynią biegów doskonale przystosowaną do motocykla z koszem. Silnik był zapalany nożnym kopniakiem. Łańcuch napędowy całkowicie osłonięto co chroniło go przed niszczycielską siłą kurzu, brudu i piasku. Panele boczne 11,5 litrowego zbiornika jak również rury wydechowe, jak przystało na motocykl "luksusowy", były chromowane.
- Details
- Kategorie: Dorabianie brakujących elementów
- CeRaMik Von
- Hauptkategorie: Warsztat
- Zugriffe: 5372
Napęd prędkościomierza realizowany jest za pomocą przekładni zębatej, w tym przypadku jest to przekładnia ślimakowa. Aby zapewnić odpowiednie warunki pracy przekładni, należy doprowadzić do niej smar oraz zabezpieczyć przed zanieczyszczeniami. Usytuowanie napędu na kole motocykla powoduje, że uszczelnienie tego miejsca ma tak duże znaczenie.
Jak do tej pory nie zauważyłem żeby w komplecie lub osobno ktokolwiek oferował uszczelniacze. Oryginalne obudowy, które czasem można zakupić, przeważnie też już ich nie posiadają. Podyktowane jest to zapewne tym, że fabryczne uszczelnienia wykonane były z filcu, a ten materiał pod wpływem czasu i różnego rodzaju środków smarnych uległ zniszczeniu. Średnice uszczelnienia (57x69x7) są na tyle nietypowe, że nie da się dobrać odpowiedniego uszczelniacza dostępnego na rynku.
Poniżej chcę zaprezentować dwa rozwiązania problemu z uszczelnieniami obudowy napędu licznika.