NSU-Riders NSU-Riders
  • Startseite
  • Marke
  • Modelle
    • Erste Modelle (1901-1918)
    • Vorkriegs- und Kriegsmodelle (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD PONY-BLOCK / ZDB
      • 201 OSL serie II
      • 201/251 OS/OSL und 351 OT
      • 351/501 OS/OSL, 351 OS WH
    • Nachkriegsmodelle (1945-1966)
      • Fox / Superfox
      • Quick
      • Lux / Superlux 201 ZB
      • 251 OSB Max
      • 351/501 OS-T Konsul
  • Ereignisse
    • Treffen und Rallyes historischer Motorräder
    • Messen, Ausstellungen, Austausch
    • Ereignisse GalerieEreignisse Galerie
  • Technik
    • Motor
    • Körper
    • Einstellungen, Anpassungen
    • Kraftstoffsystem
    • Elektroinstallationen
    • Technische GalerieTechnische Galerie
  • Werkstatt
    • Motorradpremieren
    • Fehlende Elemente herstellen
    • Selbstreparatur
    • Nützliche Werkstatttipps
    • Kopien und Nachbildungen von Teilen
    • Werkstatt GalerieWerkstatt Galerie
  • GalerieGalerie
  • Forum
  • Links
    • Kommerzielle Seiten
    • Hobbyseiten
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Home
Details
Kategorie: Układ paliwowy
TaTy Von TaTy
TaTy
19.Juli
Hauptkategorie: Technika
19. Juli 2009
Zuletzt aktualisiert: 09. Mai 2023
Zugriffe: 11743

Budowa, rodzaje, dobór i regulacja gaźników AMAL

Budowa gaźników Amal

W gaźnikach Amal charakterystyczne jest zastosowanie dwóch typów komór pływakowych. Pierwszy typ to komora z górnym zasilaniem paliwa, drugi natomiast posiada dolne zasilanie paliwa. Obydwa te typy spełniają identyczną rolę w procesie pracy gaźnika. Gdy kranik paliwa jest odkręcony, paliwo płynie przez gniazdo iglicy do komory pływakowej tak długo, aż pływak znajdzie się w najwyższym stanie paliwa i iglica przerwie jego dopływ.

Amal_rys1
Rys. 1. Typowy dwuprzepustnicowy gaźnik Amal z dolnym zasilaniem komory pływakowej.

Zadanie komory pływakowej jest łatwo zrozumiałe. Skoro tylko stan paliwa w komorze pływakowej zmniejsza się (poprzez zassanie paliwa do silnika) opada pływak i przez to także iglica, przez co następuje ponowny dopływ paliwa. Ten sposób pracy pływaka utrzymuje poziom paliwa zawsze na równej wysokości.

Zamiana typu pływaka na inny (sam pływak, względnie jego waga) nie jest dopuszczalna. Jednakże gaźniki Amal nie są wrażliwe na małe wahania w tym względzie. Z komory pływakowej paliwo przepływa przez dolny otwór łączący do dolnej części gaźnika, poprzez główną dyszę paliwową do rozpylacza iglicowego. Równocześnie napełnia się paliwem także rozpylacz wolnych obrotów. W związku z tym, że poziom paliwa dąży do równowagi i osiągnięcia takiego poziomu jak w komorze pływakowej, paliwo pozostaje ok. 2mm poniżej wylotu rozpylaczy.

Weiterlesen …

Details
Kategorie: Instalacje elektryczne
TaTy Von TaTy
TaTy
19.Juli
Hauptkategorie: Technika
19. Juli 2009
Zuletzt aktualisiert: 21. Januar 2014
Zugriffe: 10878

Instalacje elektryczne motocykli NSU

Niemieckie systemy elektryczne motocykli - numeracja końcówek przewodów

Niemcy zawsze wiedli prym w normalizowaniu wszelkich zagadnień technicznych. Naturalnie dotyczyło to także instalacji elektrycznych pojazdów, często budowanych w oparciu o podzespołów różnych producentów, niejednokrotnie zamiennie w tym samym modelu. Nieuchronne stało się więc ujednolicenie oznaczeń charakterystycznych punktów schematów ideowych i fizycznych oznaczeń miejsc podłączania przewodów elektrycznych w poszczególnych podzespołach instalacji.

Weiterlesen …

Details
Kategorie: Modele powojenne (1945-1966)
TaTy Von TaTy
TaTy
16.Juli
Hauptkategorie: Modele NSU
16. Juli 2009
Zuletzt aktualisiert: 21. Januar 2014
Zugriffe: 13348

251 OSB Max

251 OSB Max

Przebojem NSU lat 50-tych i 60-tych był bez wątpienia model 251 OSB Max. W tych latach wyznaczał on trendy stylistyczne i konstrukcyjne dla wielu innych producentów. Bezpośrednim protoplastą MAX-a był model 251 OSL produkowany w latach 1933-1940 oraz po niewielkiej modyfikacji po wojnie w latach 1948-1952 (?).

251osl_m

Model 251 OSL - protoplasta Max-a

nsu_ultramax_140
W nowej konstrukcji zastosowano ramę prasowaną znaną już wcześniej z modeli Fox i Lux,  zawieszenie przednie na krótkim pchanym wahaczu amortyzowane sprężynami śrubowymi oraz amortyzatorami olejowymi. Tylny wahacz kamertonowy z centralną sprężyną oraz niemal płasko położonym amortyzatorem olejowym w dużej mierze podobny do tego z NSU Lux, jednak znacznie wzmocniony. Dopiero w późniejszym modelu Supermax zastosowano dwa konwencjonalne amortyzatory umieszczone po bokach. Całkowitą nowością w NSU Max była konstrukcja rozrządu w silniku. Nazwano go Ultramax. Nie był to ani wałek królewski ani łańcuch. Rozrząd realizowany był  przez dwa korbowody. Główny projektant Albert Roder zastosował ten typ rozrządu we wszystkich modelach Max-a jak również później w Superfox, MAXI oraz dwucylindrowym silniku samochodu kompaktowego NSU Prinz.

Weiterlesen …

  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
Mehr laden...

Anmeldung

Anzeigen
  • Benutzername vergessen?
  • Passwort vergessen?

Suchen

Wer ist online

Aktuell sind 621 Gäste und keine Mitglieder online

Sonstiges

  • Administrationspanel
  • Mailingliste
  • über die Website
  • Registrierung neuer Benutzer
  • FAQ
  • NACHRICHT

Sprachumschaltung

Sprache auswählen

Die Mehrsprachigkeit der Seite wird entwickelt und getestet. Vollständige Version vorerst nur für PL-Sprache.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Empfohlene Treffen

Kostenlose Werbung für ausgewählte Events rund um Oldtimer-Motorräder
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Home
Copyright © 2025 NSU-Riders. Alle Rechte vorbehalten.
Joomla! ist freie, unter der GNU/GPL-Lizenz veröffentlichte Software.