- Details
- Kategorie: Instalacje elektryczne
- TaTy Von
- Hauptkategorie: Technika
- Zugriffe: 10598
Niemieckie systemy elektryczne motocykli - numeracja końcówek przewodów
Niemcy zawsze wiedli prym w normalizowaniu wszelkich zagadnień technicznych. Naturalnie dotyczyło to także instalacji elektrycznych pojazdów, często budowanych w oparciu o podzespołów różnych producentów, niejednokrotnie zamiennie w tym samym modelu. Nieuchronne stało się więc ujednolicenie oznaczeń charakterystycznych punktów schematów ideowych i fizycznych oznaczeń miejsc podłączania przewodów elektrycznych w poszczególnych podzespołach instalacji.
- Details
- Kategorie: Modele powojenne (1945-1966)
- TaTy Von
- Hauptkategorie: Modele NSU
- Zugriffe: 12999
251 OSB Max
Przebojem NSU lat 50-tych i 60-tych był bez wątpienia model 251 OSB Max. W tych latach wyznaczał on trendy stylistyczne i konstrukcyjne dla wielu innych producentów. Bezpośrednim protoplastą MAX-a był model 251 OSL produkowany w latach 1933-1940 oraz po niewielkiej modyfikacji po wojnie w latach 1948-1952 (?).
Model 251 OSL - protoplasta Max-a |
![]() |
- Details
- Kategorie: Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
- TaTy Von
- Hauptkategorie: Modele NSU
- Zugriffe: 12343
125 ZDB (1939-1951)
Jeszcze w ostatnim półroczu 1939 roku specjaliści NSU stworzyli całkowicie nową, bardzo prostą konstrukcję przeznaczoną na rynek cywilny: NSU 125 ZDB.
Pojemność skokowa wynosiła tylko 122 cm3, motocykl posiadał płaski tłok z opatentowaną metodą płukania strumieniami krzyżowymi i 4 KM, zużywał około 2,4 litra benzyny na 100 km, osiągał 70 km/h czyli prawie takie same wartości jak jego więksi poprzednicy. Konstrukcja ramy - zamknięta z rur stalowych. Motocykl powinien kosztować w chwili jego wprowadzenia na rynek tylko 430.- RM (włącznie z dopłatą za opony!!) oraz dodatkowo 15.- RM, dopłata za górne rury wydechowe.