NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Brand
  • Models
    • First models (1901-1918)
    • Pre-war and wartime models (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony-Block / ZDB
      • 201 OSL series II
      • 201/251 OS/OSL and 351 OT
      • 351/501 OS/OSL, 351 OS WH
    • Post-war models (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux
      • 251 OSB Max
      • NSU 351/501 OS-T Konsul
  • Events
    • Meetings and rallies of historic motorcycles
    • Fairs, exhibitions, moto exchanges
    • Events GalleryEvents Gallery
  • Technics
    • Engine
    • Body
    • Settings, adjustments
    • Fuel system
    • Electrical installations
    • Technical GalleryTechnical Gallery
  • Workshop
    • Motorcycle premieres
    • Making missing elements
    • Self-repair
    • Useful workshop information
    • Copies and replicas of parts
    • Workshop galleryWorkshop gallery
  • GalleryGallery
  • Forum
  • Links
    • Commercial websites
    • Hobby websites
  1. You are here:  
  2. Home
Details
Category: Samodzielne naprawy
Mieczysław By Mieczysław
Mieczysław
20.Oct
Parent Category: Warsztat
20 October 2014
Last Updated: 09 May 2023
Hits: 3885

Dostosowanie prądnicy RD 1/3 do obrotów i przełożenia prądnicy RD 1/2

image000 mW związku z tym iż prądnica RD 1/2 ma zbyt małą moc potrzebną do zasilania odbiorników w świetle obowiązujących przepisów ruchu drogowego (jazda na światłach mijania w ciągu dnia), postanowiłem dokonać przeróbki. Zabieg polega na dostosowaniu prądnicy RD 1/3 (potocznie nazywana długą) do przełożeń na jakich pracuje prądnica RD 1/2 ( potocznie nazywana krótką). Drugim powodem takiej zmiany, było zmniejszenie obrotów wirnika prądnicy, w górnym zakresie obrotów silnika. „Długa prądnica” przy obrotach wału korbowego równych 3000, rotor prądnicy osiąga 4500 obrotów. Jest to trochę dużo, zważywszy na znacznie lepszą nawierzchnię dróg, a co za tym idzie – jeździmy w górnych zakresach obrotów wału korbowego. Poza tym „więcej miedzi – więcej prądu”.

Read more …

Details
Category: Samodzielne naprawy
Radek By Radek
Radek
07.Oct
Parent Category: Warsztat
07 October 2014
Last Updated: 16 December 2014
Hits: 7754

Ustawianie zapłonu w NSU 251 OSL

Kąt wyprzedzenia zapłonu, jest to kąt, o jaki obróci się wał korbowy od momentu zapłonu, aby tłok znalazł się w GÓRNYM ZWROTNYM PUNKCIE. Aby uprościć ustawianie zapłonu w warunkach domowych, zamiast kąta, korzystamy z danej w postaci odległości tłoka, przed górnym zwrotnym punktem. Odległość ta podana w mm odpowiada konkretnej wartości kąta wyprzedzenia zapłonu. Kąt wyprzedzenia zapłonu ma duże znaczenie dla pracy silnika spalinowego.

W silniku z zapłonem iskrowym, momentem zapłonu steruje aparat zapłonowy. W nowoczesnych konstrukcjach, producenci zadbali o to aby nawet najdrobniejszy błąd mechanika nie miał wpływu na regulację kąta wyprzedzenia zapłonu i stosują bezobsługowe układy zapłonowe. W konstrukcjach silników motocyklowych sprzed kilkudziesięciu lat, o których mowa poniżej, wyprzedzeniem zapłonu sterował kierowca dźwignią umieszczoną na kierownicy, w zależności od obciążenia silnika. Dlatego tak ważne jest, aby ustawienia początkowe, wykonane były jak najdokładniej.

Read more …

Details
Category: Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
WiesBan By WiesBan
WiesBan
15.Sep
Parent Category: Imprezy
15 September 2014
Last Updated: 16 September 2014
Hits: 2952

VII Droga Kaszubska

min program2014 mVII Droga Kaszubska odbyła się w dniach 28-31 sierpnia 2014 r. z bazą w miejscowości Łapino (ośrodek wczasowy "Roma").

Impreza już po raz kolejny (byłem 3-ci raz) bardzo mi się podobała. Mojej żonie zresztą też. Tak, tak Panowie to nie żadna pomyłka. Wreszcie nastąpiła ta wiekopomna chwila i moja Szanowna Małżonka po raz pierwszy udała się ze mną na imprezę motocyklową. Specjalnie na pierwszy raz wybrałem Drogę Kaszubską, bo jest to impreza na luzie i moja SM pokonała całą motocyklową trasę ok. 200 km, wraz z jej wszystkimi atrakcjami, za kierownicą samochodu. Po imprezie przyznała się, że bawiła się lepiej niż myślała.

Rajd (nie wiem czy to jest rajd ale przy tej nazwie pozostańmy) rozpoczął się w czwartek wieczorem a zakończył w niedzielę rano. Oglądaliśmy atrakcyjne miejsca na ziemi kaszubskiej: Szymbark, kuźnię wodną w Oliwie, molo w Sopocie i ogólnie piękno ziemi kaszubskiej, itd., itp. No i oczywiście ten klimat. Motocykle z kilku krajów, byli niemcy, anglicy, szkoci, jakiś fin i ktoś tam jeszcze, no i oczywiście trzon imprezy czyli my Polacy. Kto nie był, niech żałuje.

Read more …

  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
Load more...

Login

Show
  • Forgot your username?
  • Forgot your password?

Search

Who's online

We have 3376 guests and no members online

Other

  • Administration panel
  • Mailing list
  • New users registration
  • About page
  • FAQ
  • NEWS

Language switcher

Select your language

The site's multilingualism is under development and testing. Complete version for now only for PL language.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Recommended events

Free advertising of selected events related to vintage motorcycles
  1. You are here:  
  2. Home
Copyright © 2025 NSU-Riders. All Rights Reserved.
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.