NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Marka
  • Modele
    • Pierwsze modele (1901-1918)
    • Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony Block
      • 201 OSL seria II
      • 201/251 OS/OSL 351 OT
      • 351/501 OS/OSL 351 OS WH
    • Modele powojenne (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux 201 ZB
      • 251 OSB Max
      • 351 / 501 OS-T Konsul
  • Imprezy
    • Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
    • Targi, wystawy, bazary
    • Galeria imprezowaGaleria imprezowa
  • Technika
    • Silnik
    • Nadwozie
    • Ustawienia, regulacje
    • Układ paliwowy
    • Instalacje elektryczne
    • Galeria technicznaGaleria techniczna
  • Warsztat
    • Dorabianie brakujących elementów
    • Samodzielne naprawy
    • Przydatne informacje warsztatowe
    • Kopie i repliki części
    • Galeria warsztatowaGaleria warsztatowa
  • GaleriaGaleria
    • Galeria (stara)Galeria (stara)
    • Galeria (Phoca - testowa)Galeria (Phoca - testowa)
  • Forum
  • Linki
    • Strony komercyjne
      • Gaźniki - części i regeneracja
    • Strony hobbystyczne
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
  3. Modele NSU

Modele NSU

 Informacje o poszczególnych modelach motocykli NSU - opisy, dane techniczne, lata produkcji.

Szczegóły
Kategoria: Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
Spiker Przez Spiker
Spiker
09.Wrz
Nadrzędna kategoria: Modele NSU
09 wrzesień 2022
Poprawiono: 05 kwiecień 2024
Odsłon: 899

Brakujące ogniwo - 601 OS

P2210823Tematyka modeli NSU z okresu międzywojenego wydawała się być już w pełni rozpracowana. Także na naszym forum markowym uważaliśmy, że nic nie może nas już w tej materii zaskoczyć. No, może spodziewano się drobnych odkryć podczas badań nad usystematyzowaniem różnic w kolejnych rocznikach, może napływu kolejnych informacji o jednostkowych egzemplarzach wyczynowych zespołu fabrcznego NSU, ... ale nie odkrycia zupełnie nowego modelu! I to w dodatku w formie ładnie zachowanego egzemplarza (a napewno znajdujacego się w nim silnika) sprowadzonego do naszego kraju. A jednak stało się! Możemy uznać, że istniała "pełna 600-tka" a więc model 601 OS z żeliwną głowicą z lat około 1935-36. O takim modelu nie wspominały dotychczas nawet solidne niemieckie publikacje, opracowania internetowe czy kompleksowe zestawienia modeli motocykli NSU.

Więcej…

Szczegóły
Kategoria: Modele NSU
Admin Przez Admin
Admin
03.Sty
03 styczeń 2017
Poprawiono: 24 maj 2023
Odsłon: 2838

Modele NSU na przestrzeni całej produkcji (1901-1966)

Firma NSU należy do pionierów motoryzacji. Mnogość modeli motocykli produkowanych przez 65 lat jej istnienia, może przyprawić o zawrót głowy. Wiele z nich to modele w Polsce zupełnie nieznane, szczególnie te z pierwszych dwóch dziesięcioleci produkcji. Tak samo mało popularne są u nas modele powojenne, a to ze względu na uwarunkowania geopolityczne i realia ekonomiczne lat 50-tych i 60-tych, które tworzyły skuteczną barierę do ich napływu. W naszej "typologii" motocykli NSU, postanowiliśmy więc w pierwszym rzędzie skupić się na najczęściej spotykanych w naszym kraju typach, a więc pochodzących z dwudziestolecia międzywojennego i okresu II W.Ś.

Pełne zestawienie motocykli NSU w przygotowaniu. Chętnych do włączenia się w tę żmudną pracę prosimy o kontakt.

Rejestr zachowanych motocykli NSU

Podjęliśmy próbę oszacowania ilości ocalałych i zachowanych do dzisiaj motocykli NSU, ze szczególnym uwzglednieniem Polski. W tym celu została opracowania specjalna tabela do której dobrowolnie można sie wpisywać. Wpisz swój motocykl i Ty!

Roczniki produkcji a numery ram

W odróżnieniu od wielu innych producentów motocykli, w wytwórni NSU przyjęto zasadę oznaczania wyprodukowanych pojazdów kolejnymi numerami, bez względu na ich rodzaj i model. Tak wiec w zasadzie do identyfikacji daty produkcji posiadanego motocykla wystarczyła by prosta tabela podające przedziały numerów ram w poszczególnych latach. Jednakże, dla zobrazowania długości produkcji poszczególnych modeli, przedstawiamy poniżej nieco bardziej rozbudowaną tabelę. Niestety nie jest to pełne zestawienie wszystkich modeli i lat produkcji, lecz na szczęście obejmuje najczęściej spotykane w naszym kraju grupy.

Model Rocznik Pojemność [ccm] Moc silnika [KM] Numer ramy
Motosulm 31 63 1,25 900001-909212
32 63 1,25 909213-909608
33 63 1,25 909609-910964
34 63 1,25 910965-912528
35 63 1,25 912529-1009975
Pony 100 od VII 37 97 3 1052616-1063358
38 97 3 1065359-1106195
39 97 3 1106479-1137181
40 97 3 1137306-1145042
Quick od VI 36 98 2,75 1300000-1309950
37 98 3 1309951-1331861
38 98 3 1331862-1357494
39 98 3 1357495-1384829
40 98 3 1384830-...
175 Z 30 174 4,5 846690-847689
31 174 4,5 847702-854008
32 174 4,5 854009-856424
175 ZD 33 174 6,5 857717-860942
201 OS 33 198 8 859264-862382
201 OSL 33 198 8 862593-862780
34 198 8 862781-884577
35 198 8,5 884578-1008976
36 198 8,5 1008977-1036833
37 198 8,5 1036834-1065358
38 198 8,5 1065359-1103824
39 198 8,5 1106407-1113960
201 Z 30 198 5 845785-847697
31 198 5 847698-853823
32 198 5 854010-857253
201 ZD 33 198 6,5 861199-862555
201 ZDL 33 198 6,5 862556-862776
34 198 6,5 862832-864627
201 ZD Pony 34 198 6,5 / 7 864628-884512
35 198 6,5 / 7 884513-1008976
do VII 36 198 6,5 / 7 1008977-1022380
201 ZD BLock Luxus od V 35 198 6,5 / 7 891896-1008976
do VII 36 198 6,5 / 7 1008977-1022872
201 ZD Pony Block oraz 201 ZDB od VII 36 198 6,5 / 7 1022873-1036833
37 198 6,5 / 7 1036834-1065358
38 198 6,5 / 7 1065359-1106280
39 198 6,5 / 7 1106281-1136757
40 198 6,5 / 7 1137569-...
201 R 28/29 199 4,5 802649-815961
201 T 29/30 199 4,5 816063-834249
201 TS 30 199 4,5 834490-847221
31 199 4,5 850200-853769
32 199 4,5 854974-856774
251 OSL 33 239 9 862622-862681
34 239 9 862787-883129
35 239 10 884994-1008976
36 239 10,5 1008977-1036833
37 239 10,5 1036834-1065358
38 239 10,5 1065359-1105531
39 239 10,5 1109759-1137143
40 239 10,5 1137182-...
251 Z 30/31 244 5,5 847432-853157
32 244 5,5 856922-856934
33 244 5,5 859608-859618
251 TS 30/31 247 6 834754-851410
251 R 24/27 248 6 455000-481943
27/28 248 6 484437-808638
251 S 28/29 248 10 491595-821979
251 T 28/29 249 6 491744-814637
251 OSB Max 52 seria 0 249 17 1234001-1234062
`53 seria 1 249 17 1234063-1234065
54 249 17 1234066-1274973
Spezialmax 249 17 1274974-1830800
Supermax 249 17 1830801-....
301 T 29/30 298 7 815544-838688
301 TS 30 298 7 837221-846190
351 OT od XI 36 346 12,5 1032841-1036833
37 346 12,5 1036834-1065358
38 346 12,5 1065359-1105580
39 346 12,5 1109854-1135762
351 OS 32 346 18 857069-857380
33 346 18 857384-862562
34 346 18 864181-870115
351 OST 35 346 18 885070-1008976
36 346 18 1008977-1036833
351 OSL 33 346 18 871000-879968
34 346 18 880577-884035
35 346 18 884558-1008976
36 346 18 1008977-1036833
37 346 18 1036834-1065358
38 346 18 1065359-1105935
39 346 18 1106336-1136944
40 346 18 1137345-....
351 Renn Königswelle 35 346 25 888388-1008975
501 T 27/29 494 11 477987-834022
501 TS 30/31 494 11 834051-853460
32 494 11 854144-857360
33 494 11 857425-859803
34 494 11 864936-884489
35 494 11 884528-1008976
35 494 12,5 1008977-1036833
500 SS 31/32 494 20 850190-857382
501 OS 32 494 20 855198-857381
33 494 20 857383-862547
34 494 20 864227-882000
501 OSL 35 494 20 886247-1008976
36 494 22 1008977-1036833
37 494 22 1036834-1065358
38 494 22 1065359-1104812
39 494 22 1109855-1133838
500 Renn 33 494 30 858360-862581
500 Königswelle 34 494 30 865064-869548
35 494 30 886644-1133838
501 S 28/30 497 18 491845-835817
502 T 24 498 10 455000-460300
24/27 498 11 457396-487683
502 S 24/27 498 11 458132-489810
601 OSL od II 38 562 24 1071071-1105422
39 562 24 1106641-1135562
40 562 24 1137568-....
600 Renn Königswelle 33 589 35 858305-858307
35 589 35 887912-...
601 TS 30/31 592 14 843425-853659
32 592 14 854343-857373
33 592 14 857425-859501
34 592 14 865326-884487
35 592 14 884532-1008976
36 592 16 1008977-1056833
37 592 16 1036834-1065358
38 592 16 1065359-1104169
39 592 16 1106351-1131440
Szczegóły
Kategoria: Modele powojenne (1945-1966)
TaTy Przez TaTy
TaTy
01.Mar
Nadrzędna kategoria: Modele NSU
01 marzec 2011
Poprawiono: 21 styczeń 2014
Odsłon: 12017

NSU 351/501 OS-T Konsul I i Konsul II

Konsul_300Konstrukcja NSU Konsul została oparta na przedwojennym modelu NSU OSL 351 i 501. W stosunku do wersji przedwojennej zmodernizowano zawieszenie przednie i tylne. Zastosowano widelec teleskopowy z przodu i zawieszenie suwakowe z tyłu. W żadnym innym powojennym motocyklu NSU nie stosowano takich rozwiązań. Masa pojazdów wzrosła o 20 kg, co uczyniło je mniej sportowymi w stosunku do przedwojennych OSL. Konsul często był użytkowany w zaprzęgu z koszem. Jego nazwa została wybrana z tego powodu, że NSU występuje w słowie KoNSUl.

Więcej…

Więcej artykułów…

  1. NSU Fox / Superfox
  2. NSU Lux / Superlux 201 ZB
  3. 201 OSL seria II
  4. Motosulm
  5. 251 OSB Max
  6. 125 ZDB
  7. 201 ZD PONY-BLOCK / ZDB
  8. Quick i Pony

Podkategorie

Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945) 9

Zestawienie modeli (1918-1945):

Typ Silnik Poj. cm ³ Moc max. w KM Obr./min Lata produkcji
NSU 4 HP 2-cylindry, 4-takt 498 6,5 - 1919 - 1922
NSU 8 HP 2-cylindry, 4-takt 996 12 - 1921 - 1927
NSU 502 T/TS 2-cylindry, 4-takt 498 10 - 1924 - 1926
NSU 251 R 1-cylinder, 4-takt 249 6 - 1924 - 1928
NSU 251 S 1-cylinder, 4-takt 247 10 4 400 1927 - 1929
NSU 251 T/TS 1-cylinder, 4-takt 249 6 - 1928 - 1933
NSU 501 S 1-cylinder, 4-takt 494 16 4 400 1928 - 1930
NSU 201 R/T 1-cylinder, 4-takt 199 4,5 - 1928 - 1930
NSU 301 T 1-cylinder, 4-takt 298 7 - 1929 - 1930
NSU 351 TS 1-cylinder, 4-takt 346 8 - 1930 - 1932
NSU-D 175 Z/ZD 1-cylinder, 2-takt 173 4,5 (ZD: 5,5) 4 000 1930 - 1933
NSU-D 201 Z 1-cylinder, 2-takt 198 5 4 000 1930 - 1932
NSU-D 251 Z 1-cylinder, 2-takt 245 6 4 000 1930 - 1933
NSU-D 501 TS 1-cylinder, 4-takt 494 12,5 4 250 1930 - 1936
NSU-D 601 TS 1-cylinder, 4-takt 592 14 (począwszy od 1936: 16) 4 350 1930 - 1939
NSU-D Motosulm 1-cylinder, 2-takt 63 1,25 4 000 1931 - 1935
NSU 501 SS 1-cylinder, 4-takt 494 30 5 800 1935 - 1937
NSU 600 SS 1-cylinder, 4-takt 597 33,5 (począwszy od 1937: 43,3) 5 500 1935 - 1938
NSU-D 201 OSL 1-cylinder, 4-takt 198 8,5 5 000 1933 - 1939
NSU-D 251 OSL 1-cylinder, 4-takt 242 10,5 5 070 1933 - 1940
NSU-D 201 ZD Pony/ZDB 1-cylinder, 2-takt 198 6,5 (począwszy od 1938: 7) 4 000 1934 - 1940
NSU-D 351 OSL 1-cylinder, 4-takt 346 18 5 020 1934 - 1940
NSU-D 501 OSL 1-cylinder, 4-takt 494 22 5 150 1935 - 1939
NSU-D Quick 1-cylinder, 2-takt 98 3 4 900 1936 - 1940
NSU-D 351 OT 1-cylinder, 4-takt 331 12,5 4 000 1936 - 1939
NSU 601 OSL 1-cylinder, 4-takt 562 24 4 950 1937 - 1939
NSU 125 ZDB 1-cylinder, 2-takt 123 4 4 500 1941
NSU Kettenkrad HK-101 4-cylindry, 4-takt 1 478 36 3 400 1941 - 1944

Opracował: Tadeusz "TaTy"

Modele powojenne (1945-1966) 4

Zestawienie modeli powojennych (1945-1966):

Typ Silnik Poj. cm ³ Moc maks. Obr./min. Lata produkcji
NSU Quick 1-cylinder, 2-takt 97 3 4 750 1945 - 1953
NSU 125 ZDB 1-cylinder, 2-takt 123 5 4 600 1947 - 1951
NSU Fox 1-cylinder, 4-takt 98 5,2 6 500 1949 - 1954
NSU Fox 1-cylinder, 2-takt 123 5,4 5 300 1951 - 1954
NSU Lambretta 1-cylinder, 2-takt 123 (począwszy od 1954: 146) 4,5 (począwszy od 1954: 6,2) 4 500 (5 200) 1950 - 1956
NSU Konsul I 351 OST 1-cylinder, 4-takt 346 18 5 500 1951 - 1953
NSU Konsul I 501 OST 1-cylinder, 4-takt 494 22 5 000 1951 - 1954
NSU Lux / Superlux 1-cylinder, 2-takt 198 8,6 (Superlux: 11) 5 250 1951 - 1956
NSU Max / Supermax 1-cylinder, 4-takt 247 17 (Supermax: 18) 6 500 1951 - 1963
NSU Quickly N/S/L/T/TT/F 1-cylinder, 2-takt 49 1,4 (począwszy od 1959: 1,7) 4 600 1953 - 1963
NSU Superfox 1-cylinder, 4-takt 123 8,8 6 500 1955 - 1958
NSU Delfin I + III (350 cm ³) rekord świata 2-cylindry, 4-takt 347,26 75 8 500 1951 i 1956
NSU Delfin I + III (500 cm ³) rekord świata 2-cylindry, 4-takt 498,74 110 8 500 1951 i 1956
NSU Baumm II (125 cm ³) rekord świata 1-cylinder, 4-takt 124,95 20 11 000 1955 - 1956
NSU Baumm IV (250 cm ³) rekord świata 2-cylindry, 4-takt 498,74 42 11 000 1955 - 1956
NSU Great D/V/III/IIIK 1-cylinder, 4-takt 146 (Great V: 175) 6,2 (great V: 9,5) 5 200 1956 - 1964
NSU Maxi 1-cylinder, 4-takt 174 12,5 6 500 1957 - 1964

Opracował: Tadeusz "TaTy"

Strona 1 z 5

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Logowanie

Pokaż
  • Nie pamiętasz nazwy?
  • Nie pamiętasz hasła?

Szukaj

Inne

  • Panel administracyjny
  • Lista mailingowa
  • Rejestracja nowych użytkowników
  • O stronie
  • FAQ
  • NEWS

Wybór języka

Wybierz swój język

Wielojęzyczność strony jest fazie budowy i prób. Kompletna wersja na razie tylko tylko dla języka PL.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Gościmy

Odwiedza nas 237  gości oraz 0 użytkowników.

Polecane imprezy

4 Zlot Motocykli NSU - 2025
Bezpłatna reklama wybranych imprez związanych z motocyklami zabytkowymi
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
  3. Modele NSU
Copyright © 2025 NSU-Riders. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.