- Szczegóły
- Kategoria: Targi, wystawy, bazary
- Paul Przez
- Nadrzędna kategoria: Imprezy
- Odsłon: 2849
Wybierałem się już od kilku lat do Mannheim, do Mekki motocykli zabytkowych, ale może lepiej powiedzieć do Rzymu. Najbliższa impreza miała się odbyć w dniach 10-12 października 2014 r. i na niż postanowiłem pojechać. Zarezerwowałem bilet na cały weekend, tak na wszelki wypadek. Zastanawiałem się też czy pojechać motorkiem czy też samochodem, ale ostatecznie decydowałem się na samochód, ponieważ właśnie kupiłem na Ebay'u przednie koło do OSL-ki i miałem okazję go odebrać. No i bardzo dobrze zrobiłem, biorąc pod uwagę ilość wody, która spadła po drodze.
- Szczegóły
- Kategoria: Samodzielne naprawy
- Mieczysław Przez
- Nadrzędna kategoria: Warsztat
- Odsłon: 3397
W związku z tym iż prądnica RD 1/2 ma zbyt małą moc potrzebną do zasilania odbiorników w świetle obowiązujących przepisów ruchu drogowego (jazda na światłach mijania w ciągu dnia), postanowiłem dokonać przeróbki. Zabieg polega na dostosowaniu prądnicy RD 1/3 (potocznie nazywana długą) do przełożeń na jakich pracuje prądnica RD 1/2 ( potocznie nazywana krótką). Drugim powodem takiej zmiany, było zmniejszenie obrotów wirnika prądnicy, w górnym zakresie obrotów silnika. „Długa prądnica” przy obrotach wału korbowego równych 3000, rotor prądnicy osiąga 4500 obrotów. Jest to trochę dużo, zważywszy na znacznie lepszą nawierzchnię dróg, a co za tym idzie – jeździmy w górnych zakresach obrotów wału korbowego. Poza tym „więcej miedzi – więcej prądu”.
- Szczegóły
- Kategoria: Samodzielne naprawy
- Radek Przez
- Nadrzędna kategoria: Warsztat
- Odsłon: 6998
Kąt wyprzedzenia zapłonu, jest to kąt, o jaki obróci się wał korbowy od momentu zapłonu, aby tłok znalazł się w GÓRNYM ZWROTNYM PUNKCIE. Aby uprościć ustawianie zapłonu w warunkach domowych, zamiast kąta, korzystamy z danej w postaci odległości tłoka, przed górnym zwrotnym punktem. Odległość ta podana w mm odpowiada konkretnej wartości kąta wyprzedzenia zapłonu. Kąt wyprzedzenia zapłonu ma duże znaczenie dla pracy silnika spalinowego.
W silniku z zapłonem iskrowym, momentem zapłonu steruje aparat zapłonowy. W nowoczesnych konstrukcjach, producenci zadbali o to aby nawet najdrobniejszy błąd mechanika nie miał wpływu na regulację kąta wyprzedzenia zapłonu i stosują bezobsługowe układy zapłonowe. W konstrukcjach silników motocyklowych sprzed kilkudziesięciu lat, o których mowa poniżej, wyprzedzeniem zapłonu sterował kierowca dźwignią umieszczoną na kierownicy, w zależności od obciążenia silnika. Dlatego tak ważne jest, aby ustawienia początkowe, wykonane były jak najdokładniej.