NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Marka
  • Modele
    • Pierwsze modele (1901-1918)
    • Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony Block
      • 201 OSL seria II
      • 201/251 OS/OSL 351 OT
      • 351/501 OS/OSL 351 OS WH
    • Modele powojenne (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux 201 ZB
      • 251 OSB Max
      • 351 / 501 OS-T Konsul
  • Imprezy
    • Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
    • Targi, wystawy, bazary
    • Galeria imprezowaGaleria imprezowa
  • Technika
    • Silnik
    • Nadwozie
    • Ustawienia, regulacje
    • Układ paliwowy
    • Instalacje elektryczne
    • Galeria technicznaGaleria techniczna
  • Warsztat
    • Dorabianie brakujących elementów
    • Samodzielne naprawy
    • Przydatne informacje warsztatowe
    • Kopie i repliki części
    • Galeria warsztatowaGaleria warsztatowa
  • GaleriaGaleria
    • Galeria (stara)Galeria (stara)
    • Galeria (Phoca - testowa)Galeria (Phoca - testowa)
  • Forum
  • Linki
    • Strony komercyjne
      • Gaźniki - części i regeneracja
    • Strony hobbystyczne
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
Szczegóły
Kategoria: Samodzielne naprawy
Mieczysław Przez Mieczysław
Mieczysław
20.Paź
Nadrzędna kategoria: Warsztat
20 październik 2014
Poprawiono: 09 maj 2023
Odsłon: 3875

Dostosowanie prądnicy RD 1/3 do obrotów i przełożenia prądnicy RD 1/2

image000 mW związku z tym iż prądnica RD 1/2 ma zbyt małą moc potrzebną do zasilania odbiorników w świetle obowiązujących przepisów ruchu drogowego (jazda na światłach mijania w ciągu dnia), postanowiłem dokonać przeróbki. Zabieg polega na dostosowaniu prądnicy RD 1/3 (potocznie nazywana długą) do przełożeń na jakich pracuje prądnica RD 1/2 ( potocznie nazywana krótką). Drugim powodem takiej zmiany, było zmniejszenie obrotów wirnika prądnicy, w górnym zakresie obrotów silnika. „Długa prądnica” przy obrotach wału korbowego równych 3000, rotor prądnicy osiąga 4500 obrotów. Jest to trochę dużo, zważywszy na znacznie lepszą nawierzchnię dróg, a co za tym idzie – jeździmy w górnych zakresach obrotów wału korbowego. Poza tym „więcej miedzi – więcej prądu”.

Więcej…

Szczegóły
Kategoria: Samodzielne naprawy
Radek Przez Radek
Radek
07.Paź
Nadrzędna kategoria: Warsztat
07 październik 2014
Poprawiono: 16 grudzień 2014
Odsłon: 7744

Ustawianie zapłonu w NSU 251 OSL

Kąt wyprzedzenia zapłonu, jest to kąt, o jaki obróci się wał korbowy od momentu zapłonu, aby tłok znalazł się w GÓRNYM ZWROTNYM PUNKCIE. Aby uprościć ustawianie zapłonu w warunkach domowych, zamiast kąta, korzystamy z danej w postaci odległości tłoka, przed górnym zwrotnym punktem. Odległość ta podana w mm odpowiada konkretnej wartości kąta wyprzedzenia zapłonu. Kąt wyprzedzenia zapłonu ma duże znaczenie dla pracy silnika spalinowego.

W silniku z zapłonem iskrowym, momentem zapłonu steruje aparat zapłonowy. W nowoczesnych konstrukcjach, producenci zadbali o to aby nawet najdrobniejszy błąd mechanika nie miał wpływu na regulację kąta wyprzedzenia zapłonu i stosują bezobsługowe układy zapłonowe. W konstrukcjach silników motocyklowych sprzed kilkudziesięciu lat, o których mowa poniżej, wyprzedzeniem zapłonu sterował kierowca dźwignią umieszczoną na kierownicy, w zależności od obciążenia silnika. Dlatego tak ważne jest, aby ustawienia początkowe, wykonane były jak najdokładniej.

Więcej…

Szczegóły
Kategoria: Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
WiesBan Przez WiesBan
WiesBan
15.Wrz
Nadrzędna kategoria: Imprezy
15 wrzesień 2014
Poprawiono: 16 wrzesień 2014
Odsłon: 2945

VII Droga Kaszubska

min program2014 mVII Droga Kaszubska odbyła się w dniach 28-31 sierpnia 2014 r. z bazą w miejscowości Łapino (ośrodek wczasowy "Roma").

Impreza już po raz kolejny (byłem 3-ci raz) bardzo mi się podobała. Mojej żonie zresztą też. Tak, tak Panowie to nie żadna pomyłka. Wreszcie nastąpiła ta wiekopomna chwila i moja Szanowna Małżonka po raz pierwszy udała się ze mną na imprezę motocyklową. Specjalnie na pierwszy raz wybrałem Drogę Kaszubską, bo jest to impreza na luzie i moja SM pokonała całą motocyklową trasę ok. 200 km, wraz z jej wszystkimi atrakcjami, za kierownicą samochodu. Po imprezie przyznała się, że bawiła się lepiej niż myślała.

Rajd (nie wiem czy to jest rajd ale przy tej nazwie pozostańmy) rozpoczął się w czwartek wieczorem a zakończył w niedzielę rano. Oglądaliśmy atrakcyjne miejsca na ziemi kaszubskiej: Szymbark, kuźnię wodną w Oliwie, molo w Sopocie i ogólnie piękno ziemi kaszubskiej, itd., itp. No i oczywiście ten klimat. Motocykle z kilku krajów, byli niemcy, anglicy, szkoci, jakiś fin i ktoś tam jeszcze, no i oczywiście trzon imprezy czyli my Polacy. Kto nie był, niech żałuje.

Więcej…

  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
Załaduj więcej ...

Logowanie

Pokaż
  • Nie pamiętasz nazwy?
  • Nie pamiętasz hasła?

Szukaj

Inne

  • Panel administracyjny
  • Lista mailingowa
  • Rejestracja nowych użytkowników
  • O stronie
  • FAQ
  • NEWS

Wybór języka

Wybierz swój język

Wielojęzyczność strony jest fazie budowy i prób. Kompletna wersja na razie tylko tylko dla języka PL.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Gościmy

Odwiedza nas 582  gości oraz 0 użytkowników.

Polecane imprezy

Bezpłatna reklama wybranych imprez związanych z motocyklami zabytkowymi
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
Copyright © 2025 NSU-Riders. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.