NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Marka
  • Modele
    • Pierwsze modele (1901-1918)
    • Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony Block
      • 201 OSL seria II
      • 201/251 OS/OSL 351 OT
      • 351/501 OS/OSL 351 OS WH
    • Modele powojenne (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux 201 ZB
      • 251 OSB Max
      • 351 / 501 OS-T Konsul
  • Imprezy
    • Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
    • Targi, wystawy, bazary
    • Galeria imprezowaGaleria imprezowa
  • Technika
    • Silnik
    • Nadwozie
    • Ustawienia, regulacje
    • Układ paliwowy
    • Instalacje elektryczne
    • Galeria technicznaGaleria techniczna
  • Warsztat
    • Dorabianie brakujących elementów
    • Samodzielne naprawy
    • Przydatne informacje warsztatowe
    • Kopie i repliki części
    • Galeria warsztatowaGaleria warsztatowa
  • GaleriaGaleria
    • Galeria (stara)Galeria (stara)
    • Galeria (Phoca - testowa)Galeria (Phoca - testowa)
  • Forum
  • Linki
    • Strony komercyjne
      • Gaźniki - części i regeneracja
    • Strony hobbystyczne
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
Szczegóły
Kategoria: Modele powojenne (1945-1966)
TaTy Przez TaTy
TaTy
19.Gru
Nadrzędna kategoria: Modele NSU
19 grudzień 2010
Poprawiono: 21 styczeń 2014
Odsłon: 10374

NSU Lux / Superlux 201 ZB

Lux250W roku 1951 NSU przedstawiło nowy 2-suwowy motocykl z silnikiem klasy 200 cc, którym był NSU Lux. Otrzymał on, podobnie jak luxrahmenmodel Fox, sztywną prasowaną ramę centralną połączoną z podstawą siedzenia.  Konstrukcja ta była identyczna jak w czterosuwowej wersji NSU Max i w praktyce można je stosować zamiennie, gdyż mocowania silnika są identyczne. Silnik 198 cm³ wyposażono w dwu przepustnicowy gaźnik BING. Osiągał on moc 8,6 KM i był zblokowany z nożną 4-biegową skrzynią biegów doskonale przystosowaną do motocykla z koszem. Silnik był zapalany nożnym kopniakiem. Łańcuch napędowy całkowicie osłonięto co chroniło go przed niszczycielską siłą kurzu, brudu i piasku. Panele boczne 11,5 litrowego zbiornika jak również rury wydechowe, jak przystało na motocykl "luksusowy", były chromowane.

 

Więcej…

Szczegóły
Kategoria: Dorabianie brakujących elementów
CeRaMik Przez CeRaMik
CeRaMik
03.Gru
Nadrzędna kategoria: Warsztat
03 grudzień 2010
Poprawiono: 03 styczeń 2017
Odsłon: 5843

Uszczelnienie obudowy napędu licznika - modele: 201-501 OSL, 351 OT, 201 ZDB

Napęd prędkościomierza realizowany jest za pomocą przekładni zębatej, w tym przypadku jest to przekładnia ślimakowa. Aby zapewnić odpowiednie warunki pracy przekładni, należy doprowadzić do niej smar oraz zabezpieczyć przed zanieczyszczeniami. Usytuowanie napędu na kole motocykla powoduje, że uszczelnienie tego miejsca ma tak duże znaczenie. obraz_001m

Od pewnego czasu pojawiają się na rynku repliki napędów licznika do motocykli NSU. Oferowane są zarówno mechanizmy przeniesienia napędu, jak również aluminiowe obudowy. 

Jak do tej pory nie zauważyłem żeby w komplecie lub osobno ktokolwiek oferował uszczelniacze. Oryginalne obudowy, które czasem można zakupić, przeważnie też już ich nie posiadają. Podyktowane jest to zapewne tym, że fabryczne uszczelnienia wykonane były z filcu, a ten materiał pod wpływem czasu i różnego rodzaju środków smarnych uległ zniszczeniu. Średnice uszczelnienia (57x69x7) są na tyle nietypowe, że nie da się dobrać odpowiedniego uszczelniacza dostępnego na rynku.

 

Poniżej chcę zaprezentować dwa rozwiązania problemu z uszczelnieniami obudowy napędu licznika. 

 

Więcej…

Szczegóły
Kategoria: Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
Tomasz K Przez Tomasz K
Tomasz K
20.Sty
Nadrzędna kategoria: Modele NSU
20 styczeń 2010
Poprawiono: 21 styczeń 2014
Odsłon: 10887

201 OSL seria II

Pocztówka czyli suwenir z dawnych lat

NSU_201_OSL_seria_II_web_mNatchnieniem do powstania tego artykułu była zakupiona przeze mnie stara pocztówka. I może dziwne by się wydawało, że ot zwykła stara pocztówka nagle stała się tak cennym źródłem wiedzy i dającym natchnienie do napisania paru słów. Tak więc natchniony głównie ze względu na zawartość a mianowicie zdjęcie motocykla NSU 201 OSL serii II z 1934 roku, postanowiłem co nieco napisać.

Więcej…

  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
Załaduj więcej ...

Logowanie

Pokaż
  • Nie pamiętasz nazwy?
  • Nie pamiętasz hasła?

Szukaj

Inne

  • Panel administracyjny
  • Lista mailingowa
  • Rejestracja nowych użytkowników
  • O stronie
  • FAQ
  • NEWS

Wybór języka

Wybierz swój język

Wielojęzyczność strony jest fazie budowy i prób. Kompletna wersja na razie tylko tylko dla języka PL.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Gościmy

Odwiedza nas 48  gości oraz 0 użytkowników.

Polecane imprezy

Bezpłatna reklama wybranych imprez związanych z motocyklami zabytkowymi
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
Copyright © 2025 NSU-Riders. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.