NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Marka
  • Modele
    • Pierwsze modele (1901-1918)
    • Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony Block
      • 201 OSL seria II
      • 201/251 OS/OSL 351 OT
      • 351/501 OS/OSL 351 OS WH
    • Modele powojenne (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux 201 ZB
      • 251 OSB Max
      • 351 / 501 OS-T Konsul
  • Imprezy
    • Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
    • Targi, wystawy, bazary
    • Galeria imprezowaGaleria imprezowa
  • Technika
    • Silnik
    • Nadwozie
    • Ustawienia, regulacje
    • Układ paliwowy
    • Instalacje elektryczne
    • Galeria technicznaGaleria techniczna
  • Warsztat
    • Dorabianie brakujących elementów
    • Samodzielne naprawy
    • Przydatne informacje warsztatowe
    • Kopie i repliki części
    • Galeria warsztatowaGaleria warsztatowa
  • GaleriaGaleria
    • Galeria (stara)Galeria (stara)
    • Galeria (Phoca - testowa)Galeria (Phoca - testowa)
  • Forum
  • Linki
    • Strony komercyjne
      • Gaźniki - części i regeneracja
    • Strony hobbystyczne
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
Szczegóły
Kategoria: Układ paliwowy
TaTy Przez TaTy
TaTy
20.Lip
Nadrzędna kategoria: Technika
20 lipiec 2009
Poprawiono: 21 styczeń 2014
Odsłon: 7190

Gaźniki GRAETZIN

Zestawienie gaźników Grätzin stosowanych w motocyklach NSU

Więcej…

Szczegóły
Kategoria: Historia marki
Admin Przez Admin
Admin
20.Lip
Nadrzędna kategoria: Marka NSU
20 lipiec 2009
Poprawiono: 21 styczeń 2014
Odsłon: 6375

NSU w służbie niemieckiej armii i na wojnie

Strategia Blitzkriegu zakładała, ogromną na ówczesne czasy, niespotykaną ruchliwość jednostek bojowych. Uzyskano to dzięki stworzeniu jednostek zmechanizowanych lub wyposażeniu formacji pieszych w pojazdy silnikowe, co zwiększało diametralnie ich ruchliwość.

Żołnierze na motocyklach działali zarówno w jednostkach uderzeniowych, jak również, a może głównie, w jednostkach pomocniczych. Wśród formacji jednostek bojowych, należy wymienić stworzone w połowie lat trzydziestych specjalnie: Kradschutzen Abtailungen - tj. oddziały strzelców motocyklowych, poruszających się na motocyklach. Motocykli używano również, w dużej ilości, w oddziałach grenadierów pancernych oraz fizylierów. Żołnierzy tych wyposażono początkowo tylko w motocykle, potem dodatkowo w lekkie samochody terenowe np, VW Kubelwagen. Jednak większość żołnierzy na motocyklach pełniła funkcje pomocnicze. Jako gońcy sztabowi, pocztylioni, kierowcy patroli żandarmerii polowej, łącznościowcy (np. kierowcy NSU HK 101 i rozwijającego za sobą, z ciężkiego bębna kabla telefonu okopowego), dostawcy amunicji w strefie frontowej, czy przy transporcie rannych wprost z linii walki.

Więcej…

Szczegóły
Kategoria: Historia marki
Pepe Przez Pepe
Pepe
20.Lip
Nadrzędna kategoria: Marka NSU
20 lipiec 2009
Poprawiono: 21 grudzień 2015
Odsłon: 10492

Historia firmy NSU

Christian-Schmidt m
Christian Schmidt
Gottlieb-Benzhoff m
Gottlieb Benzhoff

N S U (Neckarsulmer Fahrradwerke AG) - to jedna z najstarszych, niemieckich wytwórni motocyklowych. Historia firmy, właściwie nie rozpoczęła się w Neckarsulm, ale w Riedlingen nad Dunajem. W 1873 roku, dwóch młodych mechaników: Heinrich Stoll i Christian Schmidt, otworzyli warsztat i sklep mechaniczny: "Werkstätte Schmidt & Stoll", żeby produkować maszyny tkackie.

Fabryka-1901
Fabryka w Neckarsulm - 1901 rok
Model-1901 m
Pierwszy model motocykla - 1901 rok

Dopiero w kwietniu 1880 roku, działalność firmy przeniosła się do południowo-niemieckiego miasta Neckarsulm, gdzie Christian Schmidt, kupił budynek starego młyna i przebudował go na fabrykę maszyn do szycia.

 

Siedem lat później, w 1887 roku, nowy dyrektor zakładu - Gottlieb Benzhoff, postanowił produkować także rowery. Stąd już tylko krok, dzielił firmę od samodzielnej produkcji motocykli. Prospekt reklamowy z tego okresu, komentował to w następujący sposób: "Dla kierowców o mocnych nerwach, postanowiliśmy produkować mocne, trójkonne motocykle, które są wprawdzie bardzo szybkie, ale można nimi jeździć również pomału".

Więcej…

  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
Załaduj więcej ...

Logowanie

Pokaż
  • Nie pamiętasz nazwy?
  • Nie pamiętasz hasła?

Szukaj

Inne

  • Panel administracyjny
  • Lista mailingowa
  • Rejestracja nowych użytkowników
  • O stronie
  • FAQ
  • NEWS

Wybór języka

Wybierz swój język

Wielojęzyczność strony jest fazie budowy i prób. Kompletna wersja na razie tylko tylko dla języka PL.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Gościmy

Odwiedza nas 282  gości oraz 0 użytkowników.

Polecane imprezy

4 Zlot Motocykli NSU - 2025
Bezpłatna reklama wybranych imprez związanych z motocyklami zabytkowymi
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
Copyright © 2025 NSU-Riders. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.