- Szczegóły
- Kategoria: Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
- TaTy Przez
- Nadrzędna kategoria: Modele NSU
- Odsłon: 10919
125 ZDB (1939-1951)
Jeszcze w ostatnim półroczu 1939 roku specjaliści NSU stworzyli całkowicie nową, bardzo prostą konstrukcję przeznaczoną na rynek cywilny: NSU 125 ZDB.
Pojemność skokowa wynosiła tylko 122 cm3, motocykl posiadał płaski tłok z opatentowaną metodą płukania strumieniami krzyżowymi i 4 KM, zużywał około 2,4 litra benzyny na 100 km, osiągał 70 km/h czyli prawie takie same wartości jak jego więksi poprzednicy. Konstrukcja ramy - zamknięta z rur stalowych. Motocykl powinien kosztować w chwili jego wprowadzenia na rynek tylko 430.- RM (włącznie z dopłatą za opony!!) oraz dodatkowo 15.- RM, dopłata za górne rury wydechowe.
- Szczegóły
- Kategoria: Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
- Pepe Przez
- Nadrzędna kategoria: Modele NSU
- Odsłon: 15046
201 ZD PONY-BLOCK / ZDB (1935-1940)
Motocykle z silnikami dwusuwowymi, były obowiązkowym uzupełnieniem oferty rynkowej każdej liczącej się firmy motocyklowej lat 30-tych XX wieku. Podobnie, jak pojazdy z jednostkami 4-suwowymi i one ewoluowały, stając się konstrukcjami dojrzałymi technicznie i coraz sprawniejszymi.
- Szczegóły
- Kategoria: Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
- Pepe Przez
- Nadrzędna kategoria: Modele NSU
- Odsłon: 16038
Quick (1936-1953)
Ucząc się na błędach, (jeśli takie były) w czasie budowy modelu Motosulm, stworzono kolejny tani motocykl dwusuwowy. Model Quick miał przypominać w budowie konstrukcyjnej motocykl. W roku 1936, na Międzynarodowej Wystawie Automobili i Motocykli w Berlinie, nowy model został po raz pierwszy przedstawiony publicznie.