NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Marka
  • Modele
    • Pierwsze modele (1901-1918)
    • Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony Block
      • 201 OSL seria II
      • 201/251 OS/OSL 351 OT
      • 351/501 OS/OSL 351 OS WH
    • Modele powojenne (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux 201 ZB
      • 251 OSB Max
      • 351 / 501 OS-T Konsul
  • Imprezy
    • Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
    • Targi, wystawy, bazary
    • Galeria imprezowaGaleria imprezowa
  • Technika
    • Silnik
    • Nadwozie
    • Ustawienia, regulacje
    • Układ paliwowy
    • Instalacje elektryczne
    • Galeria technicznaGaleria techniczna
  • Warsztat
    • Dorabianie brakujących elementów
    • Samodzielne naprawy
    • Przydatne informacje warsztatowe
    • Kopie i repliki części
    • Galeria warsztatowaGaleria warsztatowa
  • GaleriaGaleria
    • Galeria (stara)Galeria (stara)
    • Galeria (Phoca - testowa)Galeria (Phoca - testowa)
  • Forum
  • Linki
    • Strony komercyjne
      • Gaźniki - części i regeneracja
    • Strony hobbystyczne
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
Szczegóły
Kategoria: Dorabianie brakujących elementów
Spiker Przez Spiker
Spiker
04.Wrz
Nadrzędna kategoria: Warsztat
04 wrzesień 2017
Poprawiono: 04 wrzesień 2017
Odsłon: 4088

Paluszek Bosch - oprawka żarówki

Z instrukcji BoschaOryginalna tylna lampka Bosch JN5 zwana potocznie "paluszkiem" to obecnie ekstremalnie rzadki okaz. Na szczęście od wielu lat dostępne są stosunkowo niedrogie kopie, w tym od polskich producentów. Za cenę nieco ponad 200 zł (za polski produkt) dostajemy ładnie wyglądającą z zewnątrz i mocno zblizoną do oryginału lampkę, w czarnym lakierze (jak w oryginale) lub chromowaną. Producent oprócz wersji na jednowłoknową żarówkę (jak w oryginale), przewidział też wersję na żarówkę dwuwłóknową (BAY15d, 6V 21/5W), przystosowaną do światła STOP - obecnie obowiązkowego, przynajmniej jeśli chodzi o pojazdy zarejestrowane "na tzw. białe tablice". Wyrób prezentuje się bardzo dobrze, i nawet "plastikowość" czerwonego szkiełka nie rzuca się zbytnio w oczy. Jedynym elementem, który od początku mi się nie podobał był oszczędnościowy prymitywny system styków doprowadzających prąd do żarówki, bazujący na toczonym tekstolitowym izolatorze i dociskanych sprężynkami stykach przylutowanych bezpośrednio do przewodów zasilających. W takim układzie przewody przyłączeniowe muszą poruszać się w odpowiednio luźnej tulei mocującej lampkę do jej uchwytu, co w przypadku trzech przewodów dla wersji ze STOP-em jest pewnym problemem. W oryginale przewody były zaciskane śrubkami w mosiężnych kołkach przyłączeniowych oprawki - właściwy docisk styków do żarówki nie był więc uzależniony od luzu przewodów. Postanowiłem poprawić ten element współczesnej kopii w kierunku oryginalnego rozwiązania ...

Więcej…

Szczegóły
Kategoria: Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
janusz potaczek Przez janusz potaczek
janusz potaczek
17.Sie
Nadrzędna kategoria: Imprezy
17 sierpień 2017
Poprawiono: 18 sierpień 2017
Odsłon: 2794

6 Rajd Motocykli Zabytkowych "Ruszamy na trakt, jak za tamtych lat", Nałęczów 2017

Plakat ver5W dniach 30.06 do 2.07.2017 odbył się w Nałęczowie (czyli "mieście przyjaznym pojazdom zabytkowym") 6 Rajd Motocykli Zabytkowych pod hasłem "Ruszamy na trakt, jak za tamtych lat". Już wcześniej, w roku 2016-tym brałem udział w 5-tym rajdzie na "małym kaloszu" i byłem pod dużym wrażeniem całości imprezy, więc i w tym roku w swoim skromnym kalendarzu wyjazdów musiałem umieścić wyjazd do Nałęczowa. Oto moja relacja widziana okiem uczestnika.

Motocykl objeżdżony, dotarty i wyregulowany już się gotował do wyjazdu ... I tak oto 30 czerwca w piątkowy poranek załadowaliśmy "kalosza" na przyczepę i po zapakowaniu dzieciaków i żony do auta ruszyliśmy w drogę. Około 6 godzin później, po całej gamie pytań "daleko jeszcze?", dobijamy w końcu do bramy Zespołu Szkół w Nałęczowie, gdzie umiejscowiono bazę rajdu. Zbyt wielu maszyn jeszcze nie ma, widocznie jesteśmy dość wcześnie, w zasadzie całe biuro i organizatorzy dopiero się rozkładają. Zrzucamy kalosza z przyczepy i jedziemy na obiad, podczas którego co rusz słyszymy nadjeżdżających kolejnych uczestników. Po powrocie do bazy widzimy, że już nieco więcej maszyn stoi w parku maszyn, są znajome twarze z poprzedniej edycji, no i oczywiście od razu zaczynają się "merytoryczne rozważania nad każdym egzemplarzem", opowieści o drodze na rajd - kogo zastała ulewa a komu się udało o suchych skarpetach dojechać. Trzeba się jeszcze tylko zarejestrować i przejść obowiązkowy przegląd techniczny.

Więcej…

Szczegóły
Kategoria: O stronie
Admin Przez Admin
Admin
22.Gru
22 grudzień 2016
Poprawiono: 05 styczeń 2017
Odsłon: 2165

Witamy na "nowej" stronie!

Witamy na nowej stronie ... a w zasadzie kolejnej odsłonie strony istniejącej nieprzerwanie od lutego 2003-go roku.

Nagła konieczność wymusiła szybkie przenosiny strony na inny hosting. Dotychczas gościlismy na serwerze riders.pl, który niestety kończy swój żywot z końcem 2016 roku.

Przy okazji przenosin na nowy (płatny) hosting została podjęta decyzja o wykupieniu naszej własnej unikalnej domeny. Od teraz jest to nsu-riders.pl (zbieżność z poprzednim adresem strony nieprzypadkowa). To zapewni nam niezmienność adresu strony dopóki tylko będziemy opłacać domenę. Roczny koszt nie jest duży a zalet wiele, więc myślę, że było warto.

Więcej…

  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
Załaduj więcej ...

Logowanie

Pokaż
  • Nie pamiętasz nazwy?
  • Nie pamiętasz hasła?

Szukaj

Inne

  • Panel administracyjny
  • Lista mailingowa
  • Rejestracja nowych użytkowników
  • O stronie
  • FAQ
  • NEWS

Wybór języka

Wybierz swój język

Wielojęzyczność strony jest fazie budowy i prób. Kompletna wersja na razie tylko tylko dla języka PL.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Gościmy

Odwiedza nas 1846  gości oraz 0 użytkowników.

Polecane imprezy

4 Zlot Motocykli NSU - 2025
Bezpłatna reklama wybranych imprez związanych z motocyklami zabytkowymi
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
Copyright © 2025 NSU-Riders. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.