- Szczegóły
- Kategoria: Dorabianie brakujących elementów
- Spiker Przez
- Nadrzędna kategoria: Warsztat
- Odsłon: 807
Uchwyt kablowy na wspornik kierownicy (niem. Kabelhalter an der Lenkerbefestigung) o numerze 56 388 występuje w katalogu części każdego modelu "dużego OSL" a więc w modelach 351/501/601 S/OS/OSL/OS WH na przestrzeni całego okresu ich produkcji. Tak więc powinien to być element popularny i powszechnie występujący w zachowanych egzemplarzach takich motocykli, ... a jednak praktycznie nikt ze znanych mi posiadaczy motocykli NSU niczego takiego nie spotkał i nawet na własne oczy nie widział. Czas więc to zmienić, bo tak się składa, że udało mi sie kiedyś takie oryginalne elementy zakupić wraz z kompletną górna półką zawieszenia. Wykonałem więc zdjęcia oraz rysunek umożliwiający samodzielne wykonanie takich cześci we własnym zakresie, zwłaszcza, że nie jest to duże wyzwanie. Myślę, że uzupełnianie posiadanych motocykli o takie pozornie nieistotne "smaczki" wyróżnia "prawdziwych smakoszy" zabytkowej motoryzacji.
- Szczegóły
- Kategoria: Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
- Spiker Przez
- Nadrzędna kategoria: Modele NSU
- Odsłon: 741
Tematyka modeli NSU z okresu międzywojenego wydawała się być już w pełni rozpracowana. Także na naszym forum markowym uważaliśmy, że nic nie może nas już w tej materii zaskoczyć. No, może spodziewano się drobnych odkryć podczas badań nad usystematyzowaniem różnic w kolejnych rocznikach, może napływu kolejnych informacji o jednostkowych egzemplarzach wyczynowych zespołu fabrcznego NSU, ... ale nie odkrycia zupełnie nowego modelu! I to w dodatku w formie ładnie zachowanego egzemplarza (a napewno znajdujacego się w nim silnika) sprowadzonego do naszego kraju. A jednak stało się! Możemy uznać, że istniała "pełna 600-tka" a więc model 601 OS z żeliwną głowicą z lat około 1935-36. O takim modelu nie wspominały dotychczas nawet solidne niemieckie publikacje, opracowania internetowe czy kompleksowe zestawienia modeli motocykli NSU.
- Szczegóły
- Kategoria: Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
- Spiker Przez
- Nadrzędna kategoria: Imprezy
- Odsłon: 1395
Można już chyba ogłosić, że wbrew wszelkim obawom i potencjalnym przeszkodom „2-gi Ogólnopolski Zlot Motocykli NSU 2022” odbył się i zakończył pełnym sukcesem. Przygnębiający i dający wiele do myślenia czas wojny w sąsiednim kraju, wciąż panująca popandemiczna ostrożność, szalejące ceny paliw czy nawet zbieżność terminów z dużą weterańską imprezą motocyklową, a nawet niepewne prognozy pogody – to wszystko mogło zniechęcać i dawać powody do pewnego pesymizmu. Jednak organizator – Radek - po raz kolejny udowodnił, że „chcieć to móc”. A że odważnym sprzyja szczęście, więc i pogoda dopisała i wypaliły wszystkie punkty programu, o wspaniałej frekwencji nie mówiąc … A jak już nawet ktoś coś zgubił na trasie to udawało się cudem tę część odnaleźć. Tak więc wszystko odbyło się zgodnie z założeniami i bez strat! Czego wiecej wymagać?
Tym razem spotkaliśmy się w miejscowości Garbatka-Letnisko w południowej części Mazowsza graniczącej z Lubelszczyzną. W piątek, 10-go czerwca w bazie zlotu w gościnnym ośrodku „Polanka” pojawiło się 18 motocykli NSU (później dojechały jeszcze 3). Park maszyn prezentował się więc imponująco, a ilość motocykli finalnie dorównała pierwszemu pionierskiemu zlotowi sprzed dwóch lat. Specyficzna dla naszej cześci Europy dominacja modeli i roczników przedwojennych i wojennych, potwierdziła się także na naszym spotkaniu, gdzie rodzynkiem był jedyny powojenny OSB Supermax, a dominowały popularne OS/OSL-ki różnych pojemności, dostojne „kalosze” T/TS i coraz bardziej doceniane dwusuwowe ZD/ZDB.