NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Marka
  • Modele
    • Pierwsze modele (1901-1918)
    • Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony Block
      • 201 OSL seria II
      • 201/251 OS/OSL 351 OT
      • 351/501 OS/OSL 351 OS WH
    • Modele powojenne (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux 201 ZB
      • 251 OSB Max
      • 351 / 501 OS-T Konsul
  • Imprezy
    • Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
    • Targi, wystawy, bazary
    • Galeria imprezowaGaleria imprezowa
  • Technika
    • Silnik
    • Nadwozie
    • Ustawienia, regulacje
    • Układ paliwowy
    • Instalacje elektryczne
    • Galeria technicznaGaleria techniczna
  • Warsztat
    • Dorabianie brakujących elementów
    • Samodzielne naprawy
    • Przydatne informacje warsztatowe
    • Kopie i repliki części
    • Galeria warsztatowaGaleria warsztatowa
  • GaleriaGaleria
    • Galeria (stara)Galeria (stara)
    • Galeria (Phoca - testowa)Galeria (Phoca - testowa)
  • Forum
  • Linki
    • Strony komercyjne
      • Gaźniki - części i regeneracja
    • Strony hobbystyczne
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
Szczegóły
Kategoria: Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
Spiker Przez Spiker
Spiker
09.Lip
Nadrzędna kategoria: Imprezy
09 lipiec 2024
Poprawiono: 09 lipiec 2024
Odsłon: 864

3 Zlot Motocykli NSU - Kruszwica 2024

3 zlot NSU final3 Ogólnopolski Zlot Motocykli NSU odbył się w dniach 14-16.06.2024. Tym razem spotkaliśmy się w Kruszwicy na Kujawach. Po dwóch edycjach lubelskich pozwoliło to niektórym wiernym uczestnikom na znaczne skrócenie dojazdowej trasy, a tym z południowego-wschodu poznać nieznane i nieeksplorowane jeszcze motocyklowo obszary. Dzięki korzystnemu dla wszystkich położeniu w centralnej Polsce odważyli się też wreszcie koledzy z Pomorza oraz Warmi i Mazur.

Bazą zlotu był lokal Bistro Bianco w Kruszwicy (bistro, sala bankietowa oraz zaplecze hotelowe). Ośrodek oprócz miejsc hotelowych dla wszystkich uczestników oraz stołówki zapewnił także zamknięty parking i zadaszone pawilony do wieczornej integracji i grillowania na wolnym powietrzu. Zapewniono wyśmienite śniadania, obiady i kolacje. Miejsce choć zlokalizowane przy spokojnej bocznej ulicy to jednak bardzo blisko ścisłego centrum Kruszwicy co umożliwiało spacer do rynku, pod legendarną Mysią Wieżę, czy nad Jezioro Gopło.

Decyzją Komandora impreza była przeznaczona wyłącznie dla motocykli marki NSU, bez ograniczeń związanych z wiekiem pojazdów. Pomimo tego ambitnego założenia, albo raczej dzięki niemu, na trasę sobotniego rajdu wyjechało aż 26 motocykli NSU, a łącznie na zlocie było 28 motocykli tej marki plus jeden, który dołączył na wieczornej wystawie. Wspaniały wynik jak na polskie warunki! Przeważały modele OSL pełnego zakresu pojemności (200-600 ccm) i różnych roczników, ale była też godna reprezentacja dolnozaworowych TS-ów, dwusuwowych ZDB i powojennych Max-ów.

Więcej…

Szczegóły
Kategoria: Kopie i repliki części
estensu Przez estensu
estensu
24.Sty
Nadrzędna kategoria: Warsztat
24 styczeń 2024
Poprawiono: 25 styczeń 2024
Odsłon: 1222

Dobry, zły i oryginalny – szybkie porównanie tłumików późniejszego typu

Każdy projekt renowacji zawiera pewne części, których nie można przywrócić do oryginału lub których przywrócenie jest ekonomicznie nieuzasadnione. W większości przypadków mówimy o układzie wydechowym. Oryginalne układy są zwykle wygięte, wgniecione, zardzewiałe i pokryte grubą sadzą. Zasadniczo jedyną opcją, jaką mamy my, właściciele NSU sprzed 1945 roku, jest zakup reprodukcyjnego zestawu wydechowego. Jeśli chodzi o reprodukcje części, restauratorzy, którym zależy na oryginalności swoich motocykli, preferują reprodukcje bardzo zbliżone do oryginałów. Tego rodzaju części zamienne są zazwyczaj drogie. Ale czy najdroższa część na rynku jest najlepsza i najbardziej podobna do oryginału? Czy możesz porównać, jeśli nie posiadasz odpowiedniej oryginalnej części? To pytanie, które zadaję sobie za każdym razem, gdy kupuję części do reprodukcji. W ten sposób potrzebowałem nisko umieszczonego układu wydechowego z tłumikami w późniejszej wersji do mojego 501 OSL z 1937 r.

Więcej…

Szczegóły
Kategoria: Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
Komar Przez Komar
Komar
29.Cze
Nadrzędna kategoria: Imprezy
29 czerwiec 2023
Poprawiono: 29 czerwiec 2023
Odsłon: 1087

45 Rajd Motocykli Zabytkowych ROTOR - 2023

45 Rotor 2023W dniach 25-28 maja 2023 odbył się 45 Rajd Motocykli Zabytkowych ROTOR. Była to I runda Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych w kategorii motocykle. Tegoroczna baza rajdu była zlokalizowana  w ośrodku Waszeta nieopodal Olsztynka.

Gdy w zeszłym roku kończyłem 44 Rajd Rotor powiedziałem sobie, że już nikt mnie nie namówi na ponowny start w tej imprezie. Byłem mocno niezadowolony z atmosfery panującej na 44 edycji jak i  samego poziomu organizacji. Miałem wtedy osobiste wrażenie, że rajd był  przygotowany „na sztukę” i „po łebkach”. Jak to w życiu bywa czas szybko mija i zanim się zorientowałem stanąłem przed decyzją: Jechać na 45 Rajd Rotor czy też pamiętając zeszłoroczne niedociągnięcia zostać w domu? W sumie niewiele czasu potrzebowałem na podjęcie decyzji gdyż moje dzieci zdecydowały za mnie, że chcą jechać. Każdy z Was wie, że wyjazd z małymi dziećmi na „urlop/ imprezę rajdową” nie jest wypoczynkiem a ciężką pracą gdzie trzeba mieć oczy dookoła głowy i non stop organizować czas pociechom aby się nie nudziły. Dla mnie wyjazd na Rotor jest dużym przedsięwzięciem logistycznym. Mam do pokonania 700km drogami krajowymi na których panuje wieczny korek i chaos. Mały samochód zapchany pod sufit bagażami a na przyczepie motocykl wlókł się niemiłosiernie po remontowanych drogach.  Do tego znudzone dzieci, które w samochodzie nie wiedzą co ze sobą zrobić, dorzucały swoje „trzy grosze”. Przez całą drogę modliłem o bezpieczny dojazd i chwilę wytchnienia, choćby podczas samego tankowania. Każdy z Was wie, że najprzyjemniejszym momentem jest sama końcówka podróży gdy człowiek dojeżdża na miejsce i czuje się jak zdobywca nieznanych miejsc. Mazury, Olsztynek, całe te rejony są dla mnie krainą nie z tej ziemi. Jestem przyzwyczajony do gór i pagórków więc płaski teren i poniemiecka zabudowa zawsze mnie fascynowała.

Więcej…

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Załaduj więcej ...

Logowanie

Pokaż
  • Nie pamiętasz nazwy?
  • Nie pamiętasz hasła?

Szukaj

Inne

  • Panel administracyjny
  • Lista mailingowa
  • Rejestracja nowych użytkowników
  • O stronie
  • FAQ
  • NEWS

Wybór języka

Wybierz swój język

Wielojęzyczność strony jest fazie budowy i prób. Kompletna wersja na razie tylko tylko dla języka PL.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Gościmy

Odwiedza nas 451  gości oraz 0 użytkowników.

Polecane imprezy

Bezpłatna reklama wybranych imprez związanych z motocyklami zabytkowymi
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
Copyright © 2025 NSU-Riders. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.